Main Menu

Guardala

Started by Ben Rodenburg, 20 October 2010, 11:22:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Rodenburg

Zijn hier eigenlijk meer guardala spelers op dit forum?
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

marcusb

Hi .
ik speel een guardala  mb11,
Greetz Marcus

the martin

En hier een wannabe

rho1964

Ik speel op een DG studio verzilverd

grtzzz Ron
Tenor: Selmer SA80II
Mouthpieces: Dave Guardala Studio verzilverd; Lawton7B Special
Reed: LaVoz MH
Mic: SDSystem LDM94
AKAI EWI 4000S

marcusb

Hi ron,
is dat een oude guardala  of een van pms ?
groeten Marcus

Sebo

:lol: Mocht ik willen :lol:

Maar voor iedereen die het kan/wil/mag betalen is het ws. een wereldmondstuk :-)

Ik heb wel ooit een Guardala tenor van een kennis mogen proberen.

Goeie toeter, maar ook niet meer dan dat.

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

the martin

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een vergelijking Ambika + MBII

rho1964

Quote from: "marcusb"Hi ron,
is dat een oude guardala  of een van pms ?
groeten Marcus

Het is een PMS
Tenor: Selmer SA80II
Mouthpieces: Dave Guardala Studio verzilverd; Lawton7B Special
Reed: LaVoz MH
Mic: SDSystem LDM94
AKAI EWI 4000S

Ben Rodenburg

een vergelijking ambika met de mbII...

De ambika speelt makkelijker (toptones en lage register vliegt eruit) en is qua sound een stuk breder dan de guardala, maar de guardala heeft meer ballen en meer volume. Heb toch een tijd moeten wennen aan hoe hij speelde.

Heb een tijdje een oude MBII te leen gehad en die was echt te gek! Speelde meteen weg, maar de nieuwe die zijn iets lastiger, maar zeker niet minder.
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

marcusb

hi Benny  , hoe oud was die guardala  mb11 die je had/ was het een originele  handmade  ?
Greetz Marcus

Ben Rodenburg

t was een handmade ja, die was volgens mij een jaar of 20/25 oud. weet t niet zeker!

the martin

Heb ooit eens tijdens een dweilfestival (erg lang geleden, dus zal wel een handmade moeten zijn) met iemand geswitched tijdens 1 nummertje..
Hij was benieuwd naar mijn STM 6 en ik....... was waanzinnig onder de indruk..
Wat een power en sound icm een TMT.. (Voor mijn gevoel benader ik dat  nu met mijn Quantum 12, maar zou wel eens een vergelijking tussen beide willen doen)

mrPC

onlangs een oude 'bebop' gekocht in Deventer.....wereldmondstuk...
en gelukkig niet duur... :?
alt; Selmer SA80II ontlaktmondstukken; Guardala \'bebop\', meyer 6SS en lebayle 7* studio. sopraan: Yanagisawa S9930, mondstuk selmer \'f\', rieten: rico jazz select 3, binders: Francois Louis Ultimate. Selmer endorser (www.selmer.

MarcoPoppe

Ben op zoek naar een oud guardala mondstuk voor sax Alt .

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe  mondstukken die te verkrijgen zijn via  Thoman in duitsland - is mij en beetje te ver om ze daar te gaan proberen en waarschijnlijk zal de klank niet hetzelfde  zijn !! of toch ??

Trouwens die prijs !!- en beetje bij en je hebt en goede tweedehands sax !!

sax groetjes,

Marco

Maaarten

ja guardala is geen budget. Die dure mondstukken zijn duidelijk mooier afgewerkt etc. Ik heb nog niet het geluk gehad ze te mogen proberen.

Als je minder te besteden hebt zou ik nog even voor een francois louis, of een otto link ofzo gaan whatever. Gewoon zoeken tot je wat moois vindt voor onder de 200.
FL is zeker behoorlijk netjes afgewerkt.