Author Topic: Guardala  (Read 6089 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Koen88

• Member
  • *
    • soundcloud
Re: Guardala
« Reply #15 on: 24 March 2011, 22:42:14 »
persoonlijk ben ik zeer te spreken over lebayle, de prijs ligt rond de 200 euro. bij aanschaf heb ik verschillende mondstukken geprobeerd (uit die prijsklasse) van peter ponzol tot 2e hands otto link tot selmer maar  uiteindelijk is mijn oog eh.. oor gevallen op een lebayle.

gewoon veel proberen en veel luisteren..
Alten| Selmer Sa 80 II. |Cannonball Big Bell
C-Melody| Martin Handcraft Stencil uit ca. 1923|
Tenor| Amati Toneking (1960-1670)| Mondstuk

Offline Albert

• Member
  • *
    • Music makes the world go round
« Reply #16 on: 20 February 2012, 23:58:57 »
Rolf Delfos speelde eind jaren 80 op een G.

Sprak 'm laatst: zit nu een ebonieten Meyer M8 op.

Kijk, uiteindelijk terug naar de bron.

Ik probeerde 20 jaar geleden de Ponzols, Dukofs etc. Maar schrok van de beperkte dynamiek.

Sax is eigenlijk het allermooist met een piepklein mondstukje . . . maar ja, wat doe je daar mee op een jamsessie?
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]

Offline Jeroen Goedhart

• Member
  • *
« Reply #17 on: 14 May 2013, 18:58:03 »
jaja...

ik ben ook gezwicht voor de Dave Guardala.
Via marktplaats een Guardala studio gekocht voor een zeer vriendelijk prijsje! Het is hetzelfde model als Michael Brecker uit de jaren 80  8)

Als je er nog nooit op gespeeld hebt en gelijk de goede tip te pakken krijgt weet je niet wat je te wachten staat. Wat een power en een dijk van een geluid.
Hiervoor had ik een Drake Contemporary Eboniet die dezelfde baffle had maar die klonk veel scherper.

Het verbaast me toch enigzins hoe breed het geluid nog is t.o.v. een otto link , maar het geluid is veel beter stuurbaar, zuiverder en knallen in het altissimo register. Mijn Amati met Selmer nek heeft nog nooit zo goed geklonken!
Nu is het een kwestie van wennen....want dat is het zeker wel als je daarvoor een hele tijd op een Link hebt gespeeld.
ikke blij!

Offline Koen88

• Member
  • *
    • soundcloud
« Reply #18 on: 14 May 2013, 21:15:16 »
Mijn Amati met Selmer nek heeft nog nooit zo goed geklonken!

welke (wat voor een) Amati en welke nek??

Offline Jeroen Goedhart

• Member
  • *
« Reply #19 on: 14 May 2013, 22:49:15 »
Koen, ik zie dat jij ook op een Amati speelt en een Guardala mondstuk...:)
Die van mij is een Amati Classic Deluxe ( verzilverd met gouden binnenkant , en een Selmer serie III nek. Zie mijn avatar;)
Heb je clips van jezelf? Ben wel benieuwd hoe jouw sax klinkt met die combi.

Offline MarcoPoppe

• Member
  • *
« Reply #20 on: 15 May 2013, 20:29:41 »
Hallo saxvrienden heb ondertussen een DG studio verguld op de kop kunnen tikken voor men Alt en ook nog twee DG 's voor de tenor -een MBII en een Fat Boy ,deze moet ik nog uitproberen - maar de Studio gaat voor géén goud meer weg !!!

Groetjes,

Marco

Offline Jeroen Goedhart

• Member
  • *
« Reply #21 on: 15 May 2013, 20:35:35 »
Hallo saxvrienden heb ondertussen een DG studio verguld op de kop kunnen tikken voor men Alt en ook nog twee DG 's voor de tenor -een MBII en een Fat Boy ,deze moet ik nog uitproberen - maar de Studio gaat voor géén goud meer weg !!!

Groetjes,

Marco

toe maar!  8)
Sanborn sound here we come denk ik? ;)

Offline Koen88

• Member
  • *
    • soundcloud
« Reply #22 on: 15 May 2013, 21:17:51 »
Koen, ik zie dat jij ook op een Amati speelt en een Guardala mondstuk...:)
Die van mij is een Amati Classic Deluxe ( verzilverd met gouden binnenkant , en een Selmer serie III nek. Zie mijn avatar;)
Heb je clips van jezelf? Ben wel benieuwd hoe jouw sax klinkt met die combi.

hey jeroen, ja ik heb ook `n Amati vernikkeld en ook gouden binnenkant..  maar paste die serie III nek er zomaar op ? (mijn originele heeft wat deukjes, dus ben wat aan het verkennen...)

en ik kwam er onder het opstellen van dit bericht dat ik daar nog geen opname van had... dus maar ffe snel `n minuutje in elkaar geflanst: [soundcloud]https://soundcloud.com/koen-bidlot/amati-guardala[/soundcloud]
overigens niet helemaal representatief, ik had net 20 min. op een alt met `n oud mondstuk (goldbeck pat. 1920) met zeer kleine tip gespeeld dus dit was weer ffe wat anders ;-)

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #23 on: 15 May 2013, 21:39:26 »
Ik vind dat je een mooie sound heb. Is die Coursera PA2 met dezelfde setup gespeeld?
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Koen88

• Member
  • *
    • soundcloud
« Reply #24 on: 15 May 2013, 22:00:50 »
Ik vind dat je een mooie sound heb. Is die Coursera PA2 met dezelfde setup gespeeld?

hey Daan bedankt!

nee de coursera PA2  heb ik met `n Vandoren T99 gespeeld... ik moet maandag in de kerk spelen met een ensemble van de harmonie dus ik moet ffe wat meer spelen op dat mondstuk om te wennen aan een ander mondstuk/klank..

Offline Jeroen Goedhart

• Member
  • *
« Reply #25 on: 16 May 2013, 09:54:48 »

hey jeroen, ja ik heb ook `n Amati vernikkeld en ook gouden binnenkant..  maar paste die serie III nek er zomaar op ? (mijn originele heeft wat deukjes, dus ben wat aan het verkennen...)

en ik kwam er onder het opstellen van dit bericht dat ik daar nog geen opname van had... dus maar ffe snel `n minuutje in elkaar geflanst: [soundcloud]https://soundcloud.com/koen-bidlot/amati-guardala[/soundcloud]
overigens niet helemaal representatief, ik had net 20 min. op een alt met `n oud mondstuk (goldbeck pat. 1920) met zeer kleine tip gespeeld dus dit was weer ffe wat anders ;-)

ik vind het overigens minder fel dan ik gedacht had. Wel een mooie ronde sound met een scherp randje indien gewenst.
Hier is mijn alt.....ook van Coursera A....die Berklee cursus.
Combi van mkVi met een Drake ny jazz en fibracell 3 rietje.
https://soundcloud.com/japprentice

het is wel crap opgenomen. Microfoon van 17 euro.Takstar nog iets, maar het volstaat.
Die exotische toonsoorten zijn nieuw voor me.....dus let niet op mijn spel  :P

zal binnenkort ook nog wel een linkje opsturen met de Guardala als ik wat meer gewend ben.