Hallo allemaal,
Hierbij wil ik me graag voorstellen als nieuw forumlid. Ik ben (the?) Martin, bouwjaar 1952 en toeter nu net 5 maanden op een huur-alt (Jupiter 700).
Héél vroeger heb ik in de lagere school periode 3 jaar blokfluitles en 2 jaar gitaarles gehad, maar daar hield de muzikale vorming helemaal mee op.
Omdat m'n jongste dochtertje van 9 een saxofoon-ambitie dacht te hebben en ik een aardige privé-lerares voor haar had gevonden, maakte een sax-virus zich ook van mij meester. Dus gingen we samen lessen. Helaas heeft dochterlief dit weekend definitief besloten om toch te stoppen. Ik vreesde daar al voor, want het oefenen ging absoluut niet van harte.
Maar ik ga door. Sterker nog, ik overweeg aanschaf (of huur met recht van koop, o.i.d.) van een tenorsax. Eerst leek het mij ludiek om een echte "Martin" uit mijn eigen bouwjaar te begeren en dan ook nog met een "Otto Link" mondstuk, want dat associeerde mooi met mijn achternaam. Daar zie ik inmiddels na een keer proberen van af o.a. wegens kostprijs en geringere geschiktheid voor beginners als ik. Vermoedelijk wordt het iets in de richting van (een gebruikte) Yamaha (YTS275 of YTS23) of Yanagisawa T901 of . . . . (wie tipt ?).
Inmiddels heb ik er ook al een eerste optreden opzitten: na 3 lessen toch al meetoeteren bij een refrein tijdens een 40-jarig jubileum van een collega onder het motto "het hoeft niet mooi te zijn als het maar hard is . . . . .". Hoewel ik toen officieel nog maar 3 noten kende, hielp m'n oude blokfluit-onderbewustzijn toch de resterende noten er bij te knutselen.
Ik hoop veel op dit forum op te steken, maar ik vrees vooralsnog weinig zelf te kunnen bijdragen, gezien mijn zeer beperkte sax-ervaring.
Groeten,
Martin