Author Topic: ervaringen met lage prijsklasse?  (Read 20579 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
Re: ervaringen met lage prijsklasse?
« Reply #15 on: 12 November 2010, 17:48:04 »
Quote from: "Sivas"
maar moesten jullie dus tips hebben voor die scherpere klank van een yamaha :-) alle advies is welkom!
Groetjes!
Sowieso is het standaard mondstuk van Yamaha niet z'n super mondstuk en de Yamaha 4C is zelfs een lichter mondstuk (tipopening enzo) dan een Selmer S80 C* mondstuk. Met een Selmer mondstuk (s80 of Soloist) zal je dus al een wat minder scherp geluid krijgen dan met het standaard Yamaha mondstuk.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline joostAL

• Member
  • *
« Reply #16 on: 28 November 2010, 22:37:58 »
Kijk ook eens naar een L.C. Sax een geweldig instrument rond jouw genoemde prijsklasse. Super zuiver van toon, prachtig zachtspelen om een babie te laten slapen.
Op de website van Karel, www.lcsax.eu  zie je er diverse staan. Ik speel sinds twee maanden en ben nog steeds geweldig te vreden mee.
Een aanrader :D

Offline jthole

• Member
  • *
« Reply #17 on: 01 December 2010, 07:25:54 »
Ik heb geen ervaring met Taiwanese sopranen. Er worden momenteel instrumenten gemaakt in Taiwan die absoluut de moeite van het bekijken waard zijn. Maar misschien zou je ook eens kunnen kijken of je een oude Buescher kunt proberen. De intonatie zal zeer waarschijnlijk minder goed zijn dan bij een moderne sopraan. Maar daar krijg je wel heel veel klank voor terug als je een goed exemplaar weet te vinden.
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Offline Sivas

• Member
  • *
« Reply #18 on: 27 December 2010, 10:21:57 »
HOI!
een laatste maal bedankt voor alle goeie tips!
het is een Le Monde Universal geworden!  :D
Ben gewoon naar elke mogelijke muziekwinkel gereden om te testen, (en ik heb echt wel veeeeeeeel verschillende merken naast elkaar vergeleken) en de Le Monde sprak me gewoon geweldig aan  :smt007  omwille van z'n volle sound, was intonatiegewijs allesbehalve slecht (voor mijn ongeoefende sopraan-embouchure) en, last but not least, hij had bovendien een tof prijskaartje...
kortom: ben er heel tevreden mee!
(kon alleen het heuglijke nieuws niet eerder melden omdat ik niet op het forum geraakte!)
grtsz
s : Le Monde Universal °2010 - Meyer 6 - Vandoren 3
a : Selmer SA80 °1984 - Selmer S80 C** - Vandoren V16 3