Author Topic: Handcraft tenor  (Read 3449 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline K.Raggers

• Member
  • *
Handcraft tenor
« on: 11 November 2010, 22:39:38 »
Vorige week 6 nov. naar Tilburg gereden, daar zou een Handcraft tenor te koop staan, meestal is zo'n
oude tenor flink versleten en ziet er uit of hij door weer en wind is geteisterd, deze keer dus niet
ondanks z'n bouwjaar 1925 zit hij nog volledig in de lak, op een kleine slijtplek na bij de duimsteun. Op de
stangen en kleppen niet een greintje speling, hals past perfect, geen soldeersels en een applicatie die loopt
als was hij gisteren uit de fabriek gekomen. Het geluid hoef ik voor de kenners niet te omschrijven, lekkere
diepe brom en strak tot boven aan toe, originele koffer er ook nog bij + een 80 jaar oud hals snoertje [ touwtje
leertje blikje ] en niet te vergeten het originele muziek harpje. Alles bij elkaar bijna ongelooflijk [ voor mij dan ]
Niets om te vernieuwen of te reviseren. Thuis flink geprobeerd  [ 2 uur achterelkaar ]
Zo blij als een kind.   Klaas
laatbloeiende sax fanaat repareert, reviseert
voor de hobby, liefst oude Amerikanen

Offline Sebo

• Member
  • *
Re: Handcraft tenor
« Reply #1 on: 11 November 2010, 22:53:20 »
Foto's, foto's foto's

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #2 on: 12 November 2010, 07:12:34 »
Klinkt als een droom

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #3 on: 12 November 2010, 09:58:46 »
Quote from: "the martin"
Klinkt als een droom

Meer als een Martin hoop ik :lol:  :lol:  :lol:

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline the martin

• Member
  • *
« Reply #4 on: 12 November 2010, 10:51:38 »
What's the difference  8)

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #5 on: 12 November 2010, 15:41:46 »
FOTO'S!!!  =P~  =P~  =P~  =P~  =P~  =P~
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline K.Raggers

• Member
  • *
« Reply #6 on: 12 November 2010, 19:04:09 »
Nog geen tijd gehad voor foto's , ben te druk met blazen en zoeken naar nog meer mooie martin's
Jammer dat er zoveel geld in gaat zitten, kunnen we niet een fonds oprichten voor verzamelaars ?

Offline the martin

• Member
  • *
« Reply #7 on: 12 November 2010, 19:13:14 »
Mijn idee...  :twisted:
Ik wil ook van elk model en elk type minimaal 1 sax

Ben al op de goede weg (Ik heb de beste tenor al *;o) nu de rest nog

Offline JohnMartin

• Member
  • *
« Reply #8 on: 13 November 2010, 17:39:51 »
Quote from: "K.Raggers"
Vorige week 6 nov. naar Tilburg gereden, daar zou een Handcraft tenor te koop staan, meestal is zo'n
oude tenor flink versleten en ziet er uit of hij door weer en wind is geteisterd, deze keer dus niet
ondanks z'n bouwjaar 1925 zit hij nog volledig in de lak, op een kleine slijtplek na bij de duimsteun. Op de
stangen en kleppen niet een greintje speling, hals past perfect, geen soldeersels en een applicatie die loopt
als was hij gisteren uit de fabriek gekomen. Het geluid hoef ik voor de kenners niet te omschrijven, lekkere
diepe brom en strak tot boven aan toe, originele koffer er ook nog bij + een 80 jaar oud hals snoertje [ touwtje
leertje blikje ] en niet te vergeten het originele muziek harpje. Alles bij elkaar bijna ongelooflijk [ voor mij dan ]
Niets om te vernieuwen of te reviseren. Thuis flink geprobeerd  [ 2 uur achterelkaar ]
Zo blij als een kind.   Klaas

Gefeliciteerd Klaas!
Lijkt wel of zo'n toeter jarenlang bij iemand op zolder gelegen heeft. Zonde natuurlijk.
Speelt deze nou net zo mooi als die The Martin, waar ik een paar week geleden op gespeeld heb?

groet'n uut Assen,

Jan
Hoe je sax klinkt, dat ben jij (!?)

Offline K.Raggers

• Member
  • *
« Reply #9 on: 13 November 2010, 20:15:12 »
Hij speelt vrij soepel, het geluid is ook vrij groot en fors en steviger dan de comm II.
De applicatie is niet zo modern als de The Martin, vooral de linker pink plateau is even wennen en
vergt iets meer trefzekerheid. Uiteindelijk ga ik toch weer opzoek naar The Martin com III, dit geluid
is volgens mij wat ronder door de grotere hals boring, maar ik kon deze oude dame in z'n schoonheid
toch niet achterlaten.
Binnenkort zal ik een paar foto's maken, weet alleen niet hoe ik die hier moet plaatsen ?

vr.gr. Klaas