Author Topic: Even voorstellen..  (Read 1648 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oxas

• Guest
Even voorstellen..
« on: 22 November 2010, 16:16:00 »
Hallo allemaal,

Na al een tijdje rondgekeken te hebben op het forum, stel ik mezelf ook maar eens voor ;) Ik ben Mirthe, 20 jaar, student. Ben op men 12de begonnen met saxofoon spelen, heb 1,5/2  jaar les gehad en een aantal jaren in een schoolorkest gespeeld. Ik heb toen echter er nooit veel tijd ingestoken, oefende niet en was helemaal niet enthousiast meer over de saxofoon. Wellicht ook mede door het feit dat ik een saxofoonleraar had die eerder demotiverend dan motiverend was helaas. Maargoed, ik heb de saxofoon toen meer dan twee jaar laten liggen, niet meer gemotiveerd om er mee verder te gaan.

Sinds een maand heb ik het echter weer opgepakt, ben elke dag gaan oefenen, en kwam achter de conclusie dat oefenen heel veel helpt (lijkt logisch maar, eerder blijkbaar nooit gerealiseerd) Heb er nu dan ook weer veel plezier in, en nu echt gemotiveerd om er verder mee te gaan :) Ook heb ik mijn saxofoon na laten kijken en een ander mondstuk aangeschaft (een selmer S80 C*) en gaan uitproberen met verschillende rieten (speel nu op een vandoren V16, sterkte 3). Ik kwam erachter dat ik alleen al met een goed mondstuk ik een veel beter geluid uit men saxofoon krijg. (was mij nooit verteld dat dat zo veel verschil kon maken). Ik hoop ook binnenkort ergens goedkoop lessen te kunnen nemen, maarja als student zijnde is het budget niet groot ;) Kheb me hier aangemeld om mee te kunnen praten, misschien tips te krijgen en wat al niet meer ;) Oja, Ik speel op een altsaxofoon;  Selmer Bundy II.

Groetjes,

Mirthe

Offline willemijn

• Member
  • *
Re: Even voorstellen..
« Reply #1 on: 22 November 2010, 18:27:25 »
welkom!

Leuk dat je het speelplezier hebt gevonden, na al die jaren. Saxofoon spelen is toch gewoon het leukste wat er is!

groeten,

Willemijn

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #2 on: 22 November 2010, 18:38:50 »
Welkom en veel plezier :)

Ik onderschrijf het ook helemaal, lekker veel oefenen en vooral ook ergens gaan spelen.
Dan weet je waar je voor oefent  :-)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 22 November 2010, 19:02:32 »
Quote from: "Oxas"
Wellicht ook mede door het feit dat ik een saxofoonleraar had die eerder demotiverend dan motiverend was helaas.
   :-D

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #4 on: 22 November 2010, 19:27:08 »
Welkom en veel plezier met je hervonden hobby!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Gerald

• Guest
« Reply #5 on: 22 November 2010, 20:29:26 »
Welkom op het forum.

Je hebt het in ieder geval nog die tijd volgehouden bij een niet motiverende leraar.
Ook een hele prestatie !

Je sax maakt nu een ander geluid EN je studeert nu met plezier.
Dat moet resultaat geven !

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #6 on: 22 November 2010, 23:19:09 »
Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #7 on: 27 November 2010, 01:04:31 »
:D Weest welkom hiero :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal