Hallo allemaal,
Na al een tijdje rondgekeken te hebben op het forum, stel ik mezelf ook maar eens voor

Ik ben Mirthe, 20 jaar, student. Ben op men 12de begonnen met saxofoon spelen, heb 1,5/2 jaar les gehad en een aantal jaren in een schoolorkest gespeeld. Ik heb toen echter er nooit veel tijd ingestoken, oefende niet en was helemaal niet enthousiast meer over de saxofoon. Wellicht ook mede door het feit dat ik een saxofoonleraar had die eerder demotiverend dan motiverend was helaas. Maargoed, ik heb de saxofoon toen meer dan twee jaar laten liggen, niet meer gemotiveerd om er mee verder te gaan.
Sinds een maand heb ik het echter weer opgepakt, ben elke dag gaan oefenen, en kwam achter de conclusie dat oefenen heel veel helpt (lijkt logisch maar, eerder blijkbaar nooit gerealiseerd) Heb er nu dan ook weer veel plezier in, en nu echt gemotiveerd om er verder mee te gaan

Ook heb ik mijn saxofoon na laten kijken en een ander mondstuk aangeschaft (een selmer S80 C*) en gaan uitproberen met verschillende rieten (speel nu op een vandoren V16, sterkte 3). Ik kwam erachter dat ik alleen al met een goed mondstuk ik een veel beter geluid uit men saxofoon krijg. (was mij nooit verteld dat dat zo veel verschil kon maken). Ik hoop ook binnenkort ergens goedkoop lessen te kunnen nemen, maarja als student zijnde is het budget niet groot

Kheb me hier aangemeld om mee te kunnen praten, misschien tips te krijgen en wat al niet meer

Oja, Ik speel op een altsaxofoon; Selmer Bundy II.
Groetjes,
Mirthe