Author Topic: Francois Louis Mondstuk  (Read 2007 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jeske

• Member
  • *
Francois Louis Mondstuk
« on: 12 December 2010, 14:47:27 »
Ik speel nu ruim 3 jaar op een Meijer 8SS altmondstuk en ben hier redelijk tevreden over. Rieten heb ik in de loop der jaren wel veel gewisseld... Van Vandoren Jazz 3,5 naar de toch wat comfortabelere Vandoren V16 2,5. Ik heb dit weekend op een groot aantal mondstukken geblazen waarbij Francois Louis er wel met kop en schouders boven uit stak. Ik twijfel nu nog tussen de A255 SP en de A255 ML, beide in combinatie met de originele FL Ultimate binder. Heeft iemand ervaring met deze mondstukken (voor alt?)? Ik ben benieuwd naar de reacties!

KoenD

• Guest
Re: Francois Louis Mondstuk
« Reply #1 on: 12 December 2010, 16:23:24 »
Heb een eindje op een A235 SP gespeeld. Veelzijdig mondstuk!

Offline Jeske

• Member
  • *
« Reply #2 on: 14 December 2010, 22:05:24 »
Ik ben deze week de beide mondstukken uitgebreid aan het testen en de ervaringen zijn wisselend...! Het geluid in de mondstukken is super gaaf en in de hoogte veel voller en vetter dan dat van mijn Meijer. Maar.... In de laagte ben ik nog niet echt tevreden. Ik merk dat de noten moeilijk aanspreken en dat oktaafsprongen lastig zijn. Op mijn Meijer is dat geen enkel probleem. Nu zou het kunnen komen doordat het mondstuk ietsje zwaarder is dan mijn Meijer... Dan zou ik kunnen kiezen tussen a) hard werken aan meer ademsteun; b) een lichtere variant van hetzelfde mondstuk.

Koen: heb jij deze ervaring ook met het mondstuk? Waarom ben jij er niet op blijven spelen? Wat heeft de Berg Larsen boven de FL?
Overigens: die binder maakt sowieso een wezenlijk verschil! Zowel op mijn Meijer als op de FL mondstukken! Dus die mag blijven!!

KoenD

• Guest
« Reply #3 on: 15 December 2010, 09:27:45 »
Ik ben net niet tevreden van zo'n FL binder. Ik heb onwezenlijk veel binders getest en de BG was echt de beste.  M'n Berg Larsen op Alt is nog ietsjes heviger en moderner van sound dan de FL. Ik zou eens de A235 proberen. Ik ben gewend van op een grote(re) tip te spelen en deze was voor mij goed. Heb er destijds een 5-tal uitgeprobeerd.

Offline Jeske

• Member
  • *
« Reply #4 on: 15 December 2010, 21:31:54 »
Hmmm, ik vind het hele mondstukverhaal best lastig. Heb vandaag ook nog op 2 mondstukken van een vriendin gespeeld: een Berg Larsen roestvrijstaal 90 2 SMS en een ebonieten 115 2 SMS... Niet met elkaar te vergelijken, maar opzich op allebei ook wel een vette sound (de ene wat moeilijker dan de andere)! Morgen nog één keer alles goed proberen en nog wat mensen laten luisteren! Als ik er niet uit kom breng ik gewoon vrijdag alles terug en ga ik na de kerstvakantie weer verder met proberen!

Ik zou inderdaad ook nog naar meer binders kunnen kijken... Ik vind die FL veel beter dan de standaard Meijerbinder, maar bijvoorbeeld BG heb ik nooit geprobeerd.