Main Menu

Buescher TH&C

Started by Tony, 04 January 2011, 22:50:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tony

En toch kon ik het niet laten en ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een TH&C.
Volgens saxpics is het een Serie I (317xxx B11), zit nog erg goed in z'n lak en speelt en klinkt super. Een erg fijne toeter.
Foto's en verhaaltje volgen nog. Remy is 'm vanavond komen brengen en heb er eventjes op gespeeld. Ben op dit moment wat grieperig dus langer spelen komt morgen wel <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

Hier alvast een (wat onduidelijke) foto.

Zoot

Quote from: "Tony"Remy is 'm vanavond komen brengen >>>>>>>> Ben op dit moment wat grieperig

Wél even  :?    dat sinaasappeltje en die druifjes   :?  uit de beker gevist toch hé.....
                         :lol: beterschap  :lol:

the martin

Is dat die TH&C uit Remy's winkel :?:
WAT EEN GEWELDIG MOOI INSTRUMENT IS DAT

Ik heb er niet op gespeeld, maar heb zelden een TH&C in zo'n staat gezien..
Nu alleen op zoek maar een Dukoff om hem niet zo wollig te laten klinken  :twisted:

Tony

Quote from: "the martin"Is dat die TH&C uit Remy's winkel :?:
WAT EEN GEWELDIG MOOI INSTRUMENT IS DAT

Ik heb er niet op gespeeld, maar heb zelden een TH&C in zo'n staat gezien..
Nu alleen op zoek maar een Dukoff om hem niet zo wollig te laten klinken  :twisted:

Het is inderdaad die TH&C. De staat is bijna uitzonderlijk goed. Ik had eigenlijk wel verwacht dat je er even op gespeeld had :)
Ben nog niet uit welk mondstuk... speel 'm nu met een OL NY 9* en FL rieten en dat klinkt best goed. Vandaag ff kijken of ik kan spelen maar voel me nog steeds verrot :(

JR

WAUW!! dat is echt een geweldige toeter! =D>
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

zomertje

Teveel in Remy's snoepwinkel komen is niet goed voor je hoor  :lol:

veel plezier, en tja, het is 2011 dus we kunnen weer een meeting organiseren....  :-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Amanda

Nice!!
Veel plezier er mee!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Sebo

8)  8)  8) WOOW!!!!! 8)  8)  8)

De eerste yank met underslung is weer over de drempel  =D>  =D>  =D>

(Benieuwd hoe lang die VI nog blijft  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:)

Congrats.

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Thijs Leuven

Meeeeeeer foto's!!!! Buescher  =P~  =P~  =P~  =P~  =P~  =P~  =P~  :D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

jupialto

Tony,

Van harte

1. Beterschap :roll:

2. Met de aanschaf van je TH&C! =D>

P.S. nr. 2 lijkt mij ook het leukste :D
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

the martin

Quote from: "Tony"
Quote from: "the martin"Is dat die TH&C uit Remy's winkel :?:

Het is inderdaad die TH&C. De staat is bijna uitzonderlijk goed. Ik had eigenlijk wel verwacht dat je er even op gespeeld had :)

Ik kwam mijn altje halen, dus had geen tenor mondstuk meegenomen.
Maar heb ooit een TH&C in mijn knuistjes mogen hebben. Ik vind vond het gevoel aan de kleppen niet denderend maar vooral de linker duimsteun niet echt lekker.

En die klank, heel VOL. Zo vol dat ik hem te wollig vond, zelfs met mijn Berg Larsen (meen ik)..
Maar dit is toch wel één van de mooiste toeters ooit gemaakt.

Maaarten

hier een ander exemplaar in allicht wat mindere staat. Erg mooi instrument zeg. Knap hoe ze zo'n nikkelen ring verwerkt hebben in de beker.

Tony

Zo... inmiddels het ergste gehad en begin me weer wat beter te voelen. Nasty griepje.
Ook nog heel even gespeeld maar heb nog niet veel adem. Ondanks dat klinkt ie heerlijk met een erg mooie buzzzzz in het geluid.

Applicatuur loopt erg lekker, voelt goed en direct aan. Hopelijk heb ik morgen weer wat meer adem... nu gaat blazen gepaard met hoestbuien :(

@ The Martin. Ik snap je linker-duimsteun puntje... hij is wat hoog maar denk dat het een kwestie van wennen is. Mij stoort het in ieder geval niet.

@Maarten. Je vergist je. De ring in de beker is bij de Serie I TH&C (B11) van zilver. Pas bij de laatste 400's is ie van nickel.
http://www.saxpics.com/buescher/400.htm
Het exemplaar op de compilatie-foto's lijkt veel op die van mij qua staat. Niet slecht voor een toeter van zo'n 60 jaar oud.

En inderdaad... 1 van de mooiste toeters ooit gebouwd.  :-D

Maaarten

thanx, weer beter op de hoogte nu.

En beterschap!!!!