SaxForumMeeting 2011! --> 3 april 2011

Started by JR, 07 January 2011, 11:41:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JR

Quote from: "chamio"Dat lijkt me wat. Alleen saxen in 1 ruimte.
Horen daar sponsors bij? Geen idee wat zo'n meeting inhoudt(ben natuurlijk ook maar een nieuwkomertje).

Meestal zijn er wel 2 of 3 ruimtes . .

En iedereen die een sponsor weet (of wil sponsoren)  graag! :mrgreen:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

Quote from: "Amanda"Improvisatie laat ik graag aan iemand anders over.

het is te leren...... toch :?:

:idea:  :idea:
QuoteMuziekcentrum OpMaat houdt vrijdag 28 januari een avond over improvisatie in de jazz muziek. Dat achter deze magische spontaniteit wel degelijk een systeem zit, zal jazzsaxofonist en docent Rik van den Bergh aan de hand van voorbeelden op saxofoon en piano uitleggen. Deze avond is voor alle belangstellende toegankelijk en zal worden gegeven op vrijdag 28 januari om 20:00 uur in de Meidoornstraat 30 te Vlaardingen.

Invisible

Is er misschien ook animo voor een workshop over mobiele recorders (zoom H2 en H4N bijvoorbeeld) en hoe je vervolgens op de pc je opname kan bewerken om hem wat mooier te laten klinken?

Volgens mij hebben er op dit forum al de nodige mensen dergelijke recorders en zijn er ongetwijfeld ook wel mensen die daar ook wel oren na hebben en zo eens kunnen kijken wat daar allemaal mee mogelijk is. Ook zullen er mensen zijn die z'n apparaat bezitten, maar nog niet echt ervaring hebben met het bewerken van de opnames op de pc. Ook de vergelijking tussen verschillende soorten microfoons (clip-on versus mic op statief bijvoorbeeld) kan interessant zijn.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Birgitsax

ik zou er niets bij kunnen dragen over dit topic - maar lijkt me wel leuk om daar iets over te zien en te horen.

Maar er zijn datums bij in het keuzemenu waar ik echt niet zou kunnen komen. Dus misschien niet echt verstandig dat ik nu input voor een mogelijke topic geef voor dat het datum gepikt is....

jeannet

Noordelijk Saxforum, ja! Lijkt me goed idee!
Ook ons clubgebouw is beschikbaar, op een zondagmiddag of zo? mooie acoustiek, gevulde bar, genoeg gratis parkeergelegenheid en centraal gelegen (in Drenthe dan)

JR

Het ziet ernaar uit dat 3 (of 10) april de meeste forummers kunnen.

Maar 10 mensen is wel een beetje weinig.
Als je zin hebt om te komen maar nog niet zeker weet of je kan, mag je ook de poll invullen .  . :D

By-the-way, het ziet ernaar uit dat mijn Roma-kennis een workshop kan geven  :smt041
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

JR

JR

Met grote voorsprong is 3 april de favoriete datum geworden.

Omdat de beoogde  locatie dan niet beschikbaar is, moet ik op zoek naar een andere plek.

Wie heeft er een goed idee?

Wat betreft de "roma" workshop, die komt er (tenminste, als er een aantal toeteraars zijn die daar zin in hebben).

En wat improviseren betreft, ik hoop daar deze week iemand voor te strikken (tenzij een forum-lid zich geroepen voelt)

Thijs Leuven

Dat is helaas voor mij net de zondag voor de toetsweek, ik zal er dus niet bij zijn. :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Steph Saxin' Spé

Quote from: "Thijs Leuven"Dat is helaas voor mij net de zondag voor de toetsweek, ik zal er dus niet bij zijn. :)

Hm ... :-k
Da's dan de derde keer dat jij verstek laat gaan.
Zou haast gaan denken ...

Neh ... toch?       :twisted:  

:-D

JR

Quote from: "Thijs Leuven"Dat is helaas voor mij net de zondag voor de toetsweek, ik zal er dus niet bij zijn. :)

Ik zou zeggen, blaas die spanning uit je lijf . . .

Amanda

Ik zal even de titel van het topic aanpassen.
Dan is het duidelijk dat het 3 april wordt.

Ik ben er overigens wel bij is de bedoeling.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

JR

Thijs Leuven

Quote from: "Steph Saxin' Spé"

Hm ... :-k
Da's dan de derde keer dat jij verstek laat gaan.
Zou haast gaan denken ...

Neh ... toch?       :twisted:  

:-D

Eigenlijk speel ik helemaal geen saxofoon, maar ik wil niet door de mand vallen.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Sebo

[quote="Thijs LeuvenEigenlijk speel ik helemaal geen saxofoon, maar ik wil niet door de mand vallen.[/quote]

:lol:  :lol:  :lol:
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal