SaxForumMeeting 2011! --> 3 april 2011

Started by JR, 07 January 2011, 11:41:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zomertje

Quote from: "jthole"
Quote from: "zomertje"Misschien ook voor de improvisatie wat jazz standards meenemen? :)
Gewoon het Real Book misschien?

Bijvoorbeeld, ik ben hier net pas mee bezig, dus leuk om te proberen :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Invisible

Quote from: "zomertje"Ja, kunnen we weer een bariton kwartetje doen :) Wordt wel een gesleep als ik en een bari en een tenor mee wil nemen...  :oops:
Ik heb op mijn computer wel een aantal kwartetarrangementen staan die ik zo kan transponeren naar andere stemmingen, als er behoefte aan is kan ik daar zo een paar van aanpassen dat van alle vier stemmen een Eb en een Bb partij beschikbaar zijn. Dan kan er met alle mogelijke samenstellingen gekwartet worden.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Thijs Leuven

Quote from: "zomertje"Wordt wel een gesleep als ik en een bari en een tenor mee wil nemen...  :oops:

Watje :wink:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Rubzer

Het zou zo maar eens kunnen dat ik op 3 april er bij kan zijn!   :-D
Alt: Selmer Mark VII
Tenor: Selmer Super Action Serie II

zomertje

Quote from: "Thijs Leuven"
Quote from: "zomertje"Wordt wel een gesleep als ik en een bari en een tenor mee wil nemen...  :oops:

Pluisje voor jou he ;)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Zoot

Quote from: "zomertje"
Pluisje voor jou he ;)

M E V R O U W pluisje dan zeker... :?:  Thijs gaat naar de meeting en neemt mee:     een Alt: Conn Chu Berry 1924, een Tenor: Buescher Aristocrat 1951, een Bariton: Besson uit de jaren '60, natuurlijk de Digitech Whammy Boss DD-7, z'n Contrabas en nog een pas basgitaren en  :-D T W E E Z I T T E R

ik :oops:  :oops:  had +je (plusje) gelezen, bril  :| niet op....  tekst aangepast :!:

Shofar

Nou...ik zal der zijn :-)

Ik kan wel zorgen voor wat kleine Belgische lekkernijen of zo.
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

zomertje

Quote from: "Zoot"
Plusje voor jou he ;)

Eén Plusje máár :?:  Thijs gaat naar de meeting en neemt mee:     een Alt: Conn Chu Berry 1924, een Tenor: Buescher Aristocrat 1951, een Bariton: Besson uit de jaren '60, natuurlijk de Digitech Whammy Boss DD-7, z'n Contrabas en nog een pas basgitaren en  :-D T W E E Z I T T E R

Eigenlijk bedoelde ik pluisje.... maar met de iphone blijkbaar over mn eigen typfout heengelezen....

Invisible

Voor de kwartetliefhebbers alvast een koraalachtig nummer om eventueel op de meeting te spelen:

Vier stemmen in Bb.
En de zelfde vier stemmen in Eb.

Ben nog even aan het kijken of ik nog wat meer kan omzetten wat niet meteen al te moeilijk is en waar nog wat meer tempo inzit.

JR

Goed initiatief, we gaan kwartetten :!:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

zomertje

Quote from: "Invisible"Voor de kwartetliefhebbers alvast een koraalachtig nummer om eventueel op de meeting te spelen:

Vier stemmen in Bb.

Ben nog even aan het kijken of ik nog wat meer kan omzetten wat niet meteen al te moeilijk is en waar nog wat meer tempo inzit.

Klopt die verdwaalde bassleutel in de Eb partij? (ikniekanlezennie...)

Invisible

Quote from: "Invisible"Voor de kwartetliefhebbers alvast een koraalachtig nummer om eventueel op de meeting te spelen:

Vier stemmen in Bb.

Klopt die verdwaalde bassleutel in de Eb partij? (ikniekanlezennie...)
Ah, foutje, bedankt. Zal binnenkort nog wel één in vioolsleutel neerzetten :-) (wellicht moet je dan eerst ff F5-en)

Richardsax

Hallo Allemaal,

Als beginneling op het forum is mij nog niet geheel duidelijk hoe ik eenvoudig kan reageren op zaken.
De SaxForumMeeting zal daar w.s. verandering in brengen.

Voor de liefhebbers op 2 april van 11.00 - 16.00 uur doe ik met het Brancher kwartet een Brancher promo op de FluXus Muziekschool                                      
Westzijde 148
1506 EK  Zaandam

Mocht je het leuk vinden of kennis willen maken met de Brancher saxofoons - mondstukken ben je van harte welkom...
Als je eerst het kwartet wilt horen - zien log dan in op de http://www.brancher-benelux.nl en kijk onder Brancher Promo

Mocht iemand mij wat verder op weg willen helpen hoe ik actief kan zijn op het forum hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groeten,

Richard Toussaint

Invisible

Quote from: "Richardsax"Hallo Allemaal,

Als beginneling op het forum is mij nog niet geheel duidelijk hoe ik eenvoudig kan reageren op zaken.
De SaxForumMeeting zal daar w.s. verandering in brengen.

Voor de liefhebbers op 2 april van 11.00 - 16.00 uur doe ik met het Brancher kwartet een Brancher promo op de FluXus Muziekschool                                      
Westzijde 148
1506 EK  Zaandam

Mocht je het leuk vinden of kennis willen maken met de Brancher saxofoons - mondstukken ben je van harte welkom...
Als je eerst het kwartet wilt horen - zien log dan in op de http://www.brancher-benelux.nl en kijk onder Brancher Promo

Mocht iemand mij wat verder op weg willen helpen hoe ik actief kan zijn op het forum hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groeten,

Richard Toussaint

Zou het niet handiger zijn dat je hier een nieuw topic voor opent dan om een bestaand topic over iets totaal anders te kapen, of mis ik het verband met de meeting?

Janneke

Hee Richard,

quote: Mocht je het leuk vinden of kennis willen maken met de Brancher saxofoons (...).

Wat heb jij met Brancher? Ik wil wel een keer een fabriek bezoeken, kijken hoe een saxofoon wordt gemaakt.
Kan jij dat dan ff regelen?  :D
[size=85]Beginner op alt Martin Handcraft[/size]