Author Topic: BA Sling tweedehands?  (Read 7265 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline jeannet

• Member
  • *
BA Sling tweedehands?
« on: 10 February 2011, 16:40:35 »
Ik wil de BA Sling wel eens proberen, voor tenor. Zou extra zijn want ik heb al een andere.
Misschien dat een van jullie deze over heeft, b.v. omdat je een andere (voor jou betere) hebt inmiddels?
Nieuw kost hij 21,50 incl. verzendkosten. Ik hoor graag voor hoeveel je hem kwijt wil....
Jeannet

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
Re: BA Sling tweedehands?
« Reply #1 on: 10 February 2011, 17:46:05 »
Kijk, dat lijkt me nou perfect voor de sax-meeting 2011, als je ook komt is er vast iemand die zo een sling bij zich heeft (wel ff checke)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #2 on: 10 February 2011, 18:43:58 »
Ik heb het in de planning om ook te komen op de meeting en heb een BA-sling (gebruik hem vooral voor lange sta-optredens), als ik kom neem ik die wel mee. Ik heb verschillende mensen die van mij laten proberen en de ene persoon vind het een godsgeschenk en de andere vind het weer veel te ingewikkeld om dat ding aan te trekken, even proberen is dus z'n gek idee nog niet.

Maar je zou hem altijd kunnen bestellen (20 euro vind ik eerlijk gezegd niet eens zo duur voor zoiets) en als hij niet bevalt terugsturen, misschien even van te voren overleggen met die winkel.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline jeannet

• Member
  • *
« Reply #3 on: 14 February 2011, 11:33:43 »
Is de saxmeeting ondertussen gepland dan??

Offline Invisible

• Member
  • *
« Reply #4 on: 14 February 2011, 17:10:43 »
Quote from: "jeannet"
Is de saxmeeting ondertussen gepland dan??
Ja hoor, op 3 april. Lees anders dit topic maar.

Offline Brassman

• Member
  • *
« Reply #5 on: 16 February 2011, 20:55:19 »
Bij deze wil ik graag even reageren op deze BA Sling-draad op het forum.

Ik heb op veler verzoek, overigens ergens op dit forum begonnen, een nieuw ontwerp gemaakt dat zowel 'vrouwvriendelijker' is
door meer ruimte voor de borstkas open te laten, als simpeler in gebruik en afstelling met dezelfde gewichtsreductie in je hals als het oude model.

Op mijn website staat een filmpje over de Sling.

Overigens geldt voor de BA Sling , net als alle andere aankopen via internet, een twee weken niet goed, geld teruggarantie.
(niet voor de verzendkosten, die zijn voor jezelf).

Brassman.

Zoot

• Guest
« Reply #6 on: 16 February 2011, 23:16:17 »
Quote from: "Brassman"
Op mijn website staat een filmpje over de Sling.

:idea: deze bedoel je :?:          http://http://www.blazersatelier.nl/basling/           :roll:

Offline Brassman

• Member
  • *
« Reply #7 on: 17 February 2011, 13:22:11 »
Dat is nog de oude Sling,onderaan de BA Sling informatie pagina en op de Blazersatelier-voorpagina staat het nieuwe filmpje.

Er wordt nog enigszins gesleuteld aan de nieuwe site.(Grrrrr :shock: )

Brassman

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #8 on: 18 February 2011, 09:18:00 »
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Brassman

• Member
  • *
« Reply #9 on: 18 February 2011, 18:15:37 »
Dat is ze,
Ik heb de afstand tussen de lus en de haak geminimaliseerd waardoor er meer ruimte en een betere mogelijkheid voor het instellen van de instrumenthoogte is ontstaan.
Een kleine BA Sling (R)evolutie, om het zo maar te zeggen. :D

Brassman

Offline k317

• Member
  • *
« Reply #10 on: 19 February 2011, 23:14:09 »
Nog een goede reden om naar de forumdag te komen, ik heb al meerdere riempjes voor m'n tenor geprobeerd, maar nog niet echt het 'ei' gevonden. Speel meestal met 'n gewone nekriem. BA sling heeft m'n interesse, maar als ik sommigen hoor over het omdoen, tja, dan kan ik 'm wel bestellen, maar ja, kom ik er dan nog wel uit met het omdoen (of kom ik er dan nog wel in  :?: ).
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

Offline Invisible

• Member
  • *
« Reply #11 on: 19 February 2011, 23:45:34 »
Het meeste gedoe heb je nog wel om hem eenmaal goed af te stellen, het is even uitzoeken welke verstelling welk resultaat heeft. Maar als je hem eenmaal goed ingesteld hebt en je hebt wat handigheid gekregen voor hoe je hem om moet doen, dan levert dat weinig gedoe meer op.

Offline heijerman

• Member
  • *
« Reply #12 on: 31 May 2011, 17:05:45 »
Hopelijk leest iemand dit nog, maar is de BA Sling ook geschikt voor sopraansaxen? Ik heb gevoelige (wiebelige) nekwervels en merk nu al na een kwartiertje spelen (ik heb nog maar twee keer les gehad) dat ik wat last van m'n nek krijg...
Hoor het graag,
groetjes
[size=85]Buffet Crampon SI[/size]

Offline Invisible

• Member
  • *
« Reply #13 on: 31 May 2011, 17:15:49 »
Quote from: "heijerman"
Hopelijk leest iemand dit nog, maar is de BA Sling ook geschikt voor sopraansaxen? Ik heb gevoelige (wiebelige) nekwervels en merk nu al na een kwartiertje spelen (ik heb nog maar twee keer les gehad) dat ik wat last van m'n nek krijg...
Hoor het graag,
groetjes
Ik denk dat je het gewoon eens moet proberen of het voor sopraan ook goed werkt, maar gezien je met sopraan het oog op de sax toch een stuk verder van je af hebt zitten dan met alt, tenor of bariton, zou het wel eens tegen kunnen vallen ben ik bang. Je zou de vraag eens aan de makers zelf kunnen vragen, het blazersatelier.

Zoot

• Guest
« Reply #14 on: 31 May 2011, 17:22:26 »
Mits je niet te stevig gebouwd bent moet dat wel gaan denk ik......... de Sling lijkt me lang genoeg,  8) ik speel Alt en heb nog een flink eind over  8)    Je mag 'm proberen maar ik denk dat  :-D