Author Topic: gehoorbeschermers  (Read 2172 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline theej sax

• Member
  • *
gehoorbeschermers
« on: 17 March 2011, 16:02:46 »
Wie heeft er als saxofonist, dus als muzikant ervaring met gehoorbeschermers? Ik bedoel hier geen " in-ears ".
Meer specifiek wil ik deze graag gaan gebruiken puur ter preventie van eventuele gehoorbeschadiging, maar het probleem is bijna altijd dat je het geluid in decibellen wel kunt verminderen/verzachten, maar je tegelijkertijd jezelf ook van binnen uit hoort spelen. En dat wil ik liever niet. Is er een oplossing en wie heeft daar ervaring mee?!
Ik heb jaren gestudeerd om een mooi donkerbruin en warm geluid uit mijn oude Buescher Big "B" te krijgen en speel in een uit de kluiten gewassen Brass/Hiphop band. www.theembrassibles.com
Ook improviseer ik veel en ik vind het wel weer erg jammer als de op zich zeer nuttige gehoorbeschermers ten koste zouden gaan van het geluid van mijn heerlijke tenor.
Wie weet een goeie oplossing?
grtzzz   th~~j sax

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
Re: gehoorbeschermers
« Reply #1 on: 17 March 2011, 16:58:47 »
Ik heb er een paar en merk alleen bij het dragen zonder te spelen al dat ik het niet prettig vind om ze in te doen bij het spelen.
Mijn partner echter (trompettist) draagt ze ook tijdens het spelen en heeft er geen problemen mee. Ik gebruik ze vooral als ik zelf niet speel maar bij concerten ben waar t geluid erg hard is. Misschien met eenvoudige typen een keer proberen hoe het voelt?
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline Niels68

• Member
  • *
« Reply #2 on: 12 August 2011, 17:24:11 »
Ik maakte gebruik van het merk Alpine oorbescherming. Ik raad elke muzikant deze dingen aan. Ik ben er te laat mee begonnen. Ik heb nu last van oorzuizingen oftewel tinnitus.