Jah, even voorstellen......

Started by javaou, 21 March 2011, 00:39:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

javaou

Even voorstellen dan maar hé: ik ben Jan, 54 jaar en sinds vorig jaar oktober begonnen met (tenor)sax.
Ik speel nu op de Yamaha YTS21 (Harry Bakker) en ben op zoek naar "eigen" sax, ben dan ook benieuwd naar de Pro Sax
huismerk van Harry Bakker. Volgens mijn partner klinkt Pro Sax teveel naar Prozac, dus volgens haar kan het niks zijn haha!
Alle topics overlezend in dit mooie forum even de stand van zaken: ik heb les in muziekschool van Corina Zwaan (aanrader),
ik speel sinds kort op riet Vandoren nr.3, gebruik de boekjes van Hakse, en spoel monstuk + riet fluks na elke speelbeurt driftig
onder de kraan. Het is maar dat het bekend is op dit forum.
Waarom sax? Ik was op zoek naar instrument dat klank kan geven aan mijn stemmingen en levensloop, een piano komt hier ook erg dichtbij, maar die
is zo lastig meenemen. Mijn grOOOOte voorbeeld is voor mij altijd Stan Getz, dus waarschijnlijk heb ik nog vele jaren te oefenen, dat dan weer wel.
Ik speel elke dag uurtje, is bijna verslavend, het oefenen gaat moeizaam (tot vorig jaar nog nooit een noot gelezen) maar door mijn
enthousiasme en lol zet ik zeker door.
Enfin, als eerste kennismaking lijkt me dit voldoende!
Groeten, Jan

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Zoot

Quote from: "javaou"Volgens mijn partner klinkt Pro Sax teveel naar Prozac, dus volgens haar kan het niks zijn haha! >>>>>>><<<<<<gebruik de boekjes van Hakse, en spoel monstuk + riet fluks na elke speelbeurt driftig onder de kraan. >>>>>>><<<<<<een piano komt hier ook erg dichtbij, maar die is zo lastig meenemen. <<<<<<<<

tja,..........      :|   wat kan ik dáár nu nog op zeggen......   :|

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Veel Speel Plezier  :lol:

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

zomertje

Welkom :)

Gewoon volhouden, het gaat echt steeds beter, ik spreek uit ervaring.
Ik hou ook erg van Stan Getz, een heerlijk geluid heeft deze man.

Qua saxkeuze ga ik zelf liever voor een goed merk en dan tweedehands dan voor een nieuw merk wat zich nog niet bewezen heeft.
Bij Harry Bakker hebben ze genoeg staan. Probeer het eens uit, ga je voor karakter en geef je minder om prettige applicatuur (de knoppies) dan kies je sneller voor een oude amerikaan of ga je voor speelgemak dan kies je sneller voor een Yamaha.

Een goede saxofonist kan trouwens uit een niet zo'n goede toeter ook best een mooi geluid halen. Mits de sax in orde is natuurlijk. Dus je hoeft echt niet met een hele dure toeter te beginnen. Maar als je er lang plezier van wil hebben kun je ook juist voor een wat beter exemplaar kiezen ipv een studiemodel. Een slecht werkende sax vergalt echter veel speelplezier (ook hier spreek ik uit ervaring...)  :-)

Succes
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Sebo

Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal