Main Menu

Hi

Started by drietenor, 03 April 2011, 19:30:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drietenor

Vandaag op de bijeenkomst van saxforum speelde ik onder de naam Theo.
Leuk om jullie te zien en te horen. :D
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

zomertje

Welkom :)

ik was dat kleine vrouwtje met die grote sax  :-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

SaxieRob

Hoi Theo,

Leuk om je te ontmoeten en wellicht tot ziens in Breda (daar woont de rest van mijn familie)...

groet,
Rob.

Amanda

Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Zoot

Quote from: "drietenor"speelde ik onder de naam Theo

en je echte naam mogen we niet weten :?:

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Sebo

:D Weest welkom :D

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

willemijn

Ha Theo,

die van de snelle nootjes, toch?

Welkom op het forum, maar ik neem aan dat je al langer mee las, aangezien je op de meeting was.

drietenor

Toen ik terugkwam van het forum zag ik dat mijn account was geactiveerd.
Het blijft leuk om met zoveel saxofonisten en trompetisten muziek te maken.

jthole

Leuk inderdaad.

Ik had die oude Amerikaanse knorrepot bij me  :-D
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

niesten

Hoi Theo,

Welkom op het forum :)

Meestal is het andersom: je ziet iemand op de meeting en na even babbelen weet je zijn achtergrond (door berichten op het forum).
Bij jouw "even voorstellen!" kon ik me idd de snelle nootjes van jouw improvisaties meteen herinneren  :-D

Groeten,
Roger

drietenor

Ok hier de kort versie wat er gebeurde voordat ik jullie tegenkwam in de Antimakassarstraat 84.

Heel lang geleden ben ik begonnen in een soort van improviserende harmonie in Rotterdam. De ABIM waarin mensen regelmatig van instrument wisselden. Alles werdt uit het hoofd gespeeld en veel andere mensen konden de chaotische optredens van de groep waarderen. Waarschijnlijk omdat er veel erg muzikale mensen tussen zaten. Na een tijdje meegespeeld te hebben begon ik met het goed leren spelen van eerst een picolo en later een dwarsfluit. Niet lang daarna verwierf ik een Melarne tenor sax. Iedereen dacht dat het een goedkope chinese toeter was, maar het geluid dat er uit kwam vond ik bizonder. Ik kwam er pas drie geleden achter dat het een instrument van een ondergewaardeerde saxofoonbouwer uit Parijs was. Het boeiende van Melarne is dat hij een goede prijs kwaliteit verhouding had voor klarinetten, Engelse Hoorns, hobo's en saxofoons. Hij wist er wat vanaf.
Een tijdje later nam ik plaatjes op met het Jozef Kip Quartet, als gast.
Tijdens mijn studie als dropveterverbeteraar heb ik in heel veel verschillende muziekgroepen gespeeld. Rijnpijpers, Flits, Wormdaele, Jazz workshopgroepjes, klassieke groepje, punk groepje, en heel veel gelegenheidsgroepjes. Als tweede tenorsax kwam er een Martin bij voor de variatie in klankkleur. Voor het thuis oefenen de melodysax gekocht. Bariton (Zephyr) ben ik gaan spelen in de Big band van de plaatselijke muziekschool. De Martin werdt gestolen en van de verzekering kocht ik de Aristocrate als vervanging.
Toen kwamen de kinderen en een verhuizing naar Breda dus even een aantal jaren weinig gespeeld. Alleen in de All Time Music band, een vrienden groep waarin het vooral gaat om in een prettige stemming wat muziek te maken.
Nu de kinderen groter zijn geworden begon ik weer wat meer met muziek te doen. De kinderen ook trouwens. Deze keer meer als uitvinder van een nieuw soort polster.
Om deze uit te proberen heb ik ze op een tenor President ingebouwd. Dit jaar wil ik deze uitvinding presenteren in het beste idee van Nederland.
Twee maanden geleden kwam ik op een veiling vier muziekinstrumenten tegen die ik nog wel eens kon gebruiken: Klarinet (anoniem), dwarsfluit (Armstrong), de Conn 6m en 12m.
Goed dit was het korte verhaal, er is ook nog een langere versie.

drietenor

Ps.

Afgelopen weekend nog meegespeeld in de sessie van Beaux Jazz in het hijgend hert te breda, een heel oud jazzcafe.
Daar ga ik over twee weken nog een workshop op zondag doen (7 weken) doen om weer eens in de akkoordenschema's te duiken.
Eerste optredens zijn Koninginnedag en 1 mei in Oosterhout met de All time music band.

Goed dan zijn jullie weer een beetje bijgepraat

drietenor

[quote="Zoot"]
Quote from: "drietenor"speelde ik onder de naam Theo

en je echte naam mogen we niet weten :?: [/color]

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)[/quote]

Tja kan ik het helpen dat ik een mysterie ben :?:

Lonja

Wat houdt die workshop in Breda precies in? Is dat iets voor mij als beginnende tenorspeler (sinds 2,5 maand, nooit eerder iets met muziek gedaan), of is dat te hoog gegrepen?

drietenor

Quote from: "Lonja"Wat houdt die workshop in Breda precies in? Is dat iets voor mij als beginnende tenorspeler (sinds 2,5 maand, nooit eerder iets met muziek gedaan), of is dat te hoog gegrepen?

Wel wat ik er van weet is:

Op 8 mei start de stichting Beaux Jazz met de cursus jazz voor beginners o.l.v. Frank van der Kooij in het Hijgend hert

op de Pasbaan 7 te Breda.

De cursus is op zondagochtend 11.00 uur en duurt tot 13.00 uur. Er zijn 5 bijeenkomsten waarin 4 tot 6 stukken worden geleerd.

Indien de groep goed heeft gepresteerd wordt er een uitvoering gepland. In principe kan iedereen meedoen die een instrument

kan bespelen.  

Aanmelden via mailto:[email protected]">[email protected]   , kosten zijn € 75 per persoon.

Waarschijnlijk kan je de eerste dag eens kijken of het wat is. Met 2,5 maand zal dat best pittig zijn, maar niet onmogelijk.