Bij deze mijn eerste reply in dit topic.
Ik sluit me aan bij The Martin

(ik wacht ook niet, ben veel drukker met mijn embouchure goed houden, sax lekvrij houden etc)
Die connectie zonder kurk vond ik wel fraai, maar toen dat gerommel met die plaatjes begon was ik een beetje teleurgesteld. Die eerste constructie was veel interessanter!
Bovendien werkt kurk juist perfect. Mondstuk zit er stevig op, geen zuchtje lucht door te krijgen.
Waarom zou kurk dempen? Zo ja, waarom los je dat dan op met een plaatje aan de buitenkant? En dan ook nog ontevreden zijn over -de klank nog wel- van je allerbeste instrumenten. Daar had Pieter wat mij betreft helemaal gelijk.
Soldeer een otto link stm ofzo dan vast aan de hals ofzo.(nieuw idee, kant en klare mondstuk+hals in 1 verkopen)
De sound wordt naar mijn mening hoofdzakelijk gemaakt door het ontwerp van het inwendige van je mondstuk en je saxofoon en al die andere factoren(jezelf en het rietje). Ik zoek de klankverschillen in elk geval niet zo aan de buitenkant.(lak, ontlakt, verzilverd, full-rib, het materiaal waarvan t gemaakt is
maargoed, have fun
en nog een tip van een sotw lid:
Play the music, not the instrument.