Op zoek naar liedjes met alleen B en C#

Started by Lonja, 24 April 2011, 00:59:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lonja

Grapje...
Ik heb gisteren tijdens het snoeien van een boompje per ongeluk met de snoeischaar in het topje van mijn linker middelvinger geknipt...
Flinke jaap erin, veel bloed, maar het kon beter niet gehecht worden en open blijven zodat eventueel vuil eruit kan.
Drukverband om mijn vinger, maar ik kan nu dus niet spelen!!!
Hopelijk geneest het gauw...Iemand ook wel eens zoiets gehad? Zijn er manieren om dit te omzeilen? Help...  :(    :)

Zoot

er is hoop       ( mmm...  toepasselijk zo met Pasen  )

//http://www.tiesmellema.nl/Ties-Mellema/_documents/website/reviews/20081220Trouwinterview.pdf

bEterschap :)

Ps Ties speelt  inmiddels  :P bijna beter daan voorheen  :P

Invisible

Quote from: "Zoot"er is hoop       ( mmm...  toepasselijk zo met Pasen  )

//http://www.tiesmellema.nl/Ties-Mellema/_documents/website/reviews/20081220Trouwinterview.pdf

bEterschap :)

Ps Ties speelt  inmiddels  :P bijna beter daan voorheen  :P
Ja, ik moest ook meteen aan Ties zijn voorval denken toen ik dit topic zag :D

Hij heeft geloof ik zelfs op een gegeven moment een stuk laten componeren waarbij hij zijn rechterhand zo min mogelijk moest gebruiken.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Pieter

Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Lonja

Daar is het nu te laat voor. En dit overkomt me natuurlijk nooit meer :)

Maar goed, het drukverband is er al af en liedjes met de twee tonen B en C# componeren kan ik ook nog wel :P  :wink:
Linkervingers zijn toch wat essentiëler dan je rechtervingers op de sax zoals bij die Ties...
Ik hoop over een paar daagjes de draad weer op te kunnen pakken.  :-D

Lonja

Het is nu toch echt gedaan met het saxofoon spelen voorlopig: Ik kom net terug uit het ziekenhuis waar ik bijna 3 weken gelegen heb. Ik ben aangereden en heb mijn pols, knie en been gebroken. Daar ben ik allemaal aan geopereerd en nu zit er o.a. in mijn linkerpols een plaatje en drie schroeven. Ik mag de komende 5 tot 11 weken niet belasten.
ik ga het over een paar dagen toch proberen maar denk dat het te zwaar zal zijn.
Jammer, ik hoop dat ik over een paar maanden weer kan spelen, want na het herstellen moet ik nog 8 weken revalideren dus dan zijn we alles bij elkaar weer een paar maanden verder :)

Amanda

Jeetje, daar ben je lekker mee...
Heel veel beterschap!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Zoot

Quote from: "Lonja"ik ga het over een paar dagen toch proberen maar denk dat het te zwaar zal zijn.
Jammer, ik hoop dat ik over een paar maanden weer kan spelen,

Oh meid........      Beterschap....
dan zou me toch eerst maar concentreren op herstel, over een paar maand dan maar zien of je weer kan spelen........

drietenor

Quote from: "Lonja"na het herstellen moet ik nog 8 weken revalideren dus dan zijn we alles bij elkaar weer een paar maanden verder :)

Wat een klap,.... in ieder geval sterkte met het herstel.

Je kan aan de fysiotherapeut bij de revalidatie vragen wat mogelijk is met je linkerhand.
Het kan zijn dat eerst de plaat weg moet zijn voordat het mogelijk is om saxofoon te spelen.

Een paar jaar geleden had ik een probleem met mijn linkerpols. Een fysiotherapeut die klarinet speelde en me toevallig had zien optreden heeft uitgeplozen met welke bewegingen ik moest uitkijken. Daarna veel oefenen en is het helemaal goed gekomen.
Je kan hiervoor het beste vragen naar een fysiotherapeut die goed is met handen en muziekinstrumenten.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Sebo

Quote from: "Lonja"Het is nu toch echt gedaan met het saxofoon spelen voorlopig:ik ga het over een paar dagen toch proberen maar denk dat het te zwaar zal zijn.
Jammer, ik hoop dat ik over een paar maanden weer kan spelen,

Lekker dan...... :(

Bedenk wel dat je een paar maanden niet spelen over een paar jaar vergeten bent....

Nu de boel forceren; en je kunt er jaren later nog elke dag last van hebben..

Ik wens je sterkte, wijsheid; maar bovenal

Beterschap!!!

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Lonja

Ik weet het niet, misschien is het wel juist een goede oefening.
De fysiotherapeut komt vrijdag, ik heb gewoon de dichtstbijzijnde gebeld, omdat hij hierheen moet komen aangezien ik zelf nergens heen kan met dat been.
Ik moet inderdaad afwachten wat wel en niet weer goedkomt en of het plaatje moet blijven zitten.
Toch kan ik mijn vingers wel goed buigen en strekken alleen mijn duim iets minder maar denk dat zelfs octaafklep wel kan.
Het enige wat me nog niet lukt is mijn pols alle kanten op buigen, maar dat is voor de sax niet nodig.
Maar jullie hebben gelijk, ik ga het aan de fysio vragen, voordat ik iets stoms doe.
Zou het wel heel fijn vinden als het kan, want ik heb veel tijd nu en kan bijna niets. Dus een perfecte tijd om goed te leren spelen!
Bedankt voor alle beterschapswensen!

Invisible

Ook beterschap toegewenst!

Ik kan mijn voorstellen dat zelfs het typen van een reactie hier op het forum al een aardige uitdaging is geworden.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Lonja

Dank je. En ja, je hebt gelijk, ik typ nu met 1 hand en dat wordt automatisch alleen mijn rechterwijsvinger. Dus het duurt wat langer, maar ach, ik heb de tijd want kan toch niet zo veel nu naast een beetje zitten en liggen :)

Zoot

Quote from: "Lonja"Dus een perfecte tijd om goed te leren spelen!

Les 1 / mondstuk oefeningen!
benodigd: Mondstuk mét riet en.....  oordoppen!!!!

Probeer een contante toon te blazen, check dit met een Tuner.
Lukt dat? Mooi,....   blaas nu afwisselend een hele-, twee halve-, vier kwart noten enz enz
Oefen de eerste dagen niet te veel, het is beter om drie of vier keer per dag 10 minuten te oefenen dan 1 keer per dag een uur. En houdt rekening met de buren  :lol:

Volgende keer, in les 2 proberen we of we twee noten kunnen spelen. Tot dan

Lonja

=D>

Hahaha, gats dat geeft een herrie. Niet geprobeerd hoor, ik weet wel hoe dat klinkt :P
Les 2 is wel heeeeeel moeilijk nog denk ik... :lol: