Author Topic: Het gebruikelijke...  (Read 1602 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Aottens

• Member
  • *
Het gebruikelijke...
« on: 02 May 2011, 14:37:49 »
Hallo allen,

Ik ben Aernout Ottens, 20 jaar, student CMD (communication and multimedia design) te Leeuwarden. Ik speel sinds mijn 8e sax. Dat is is dus meer dan de helft van mijn leven. Ik heb 2 jaar niet gespeeld, totdat ik een week of 2 mijn sax weer uit de koffer pakte. Gelijk weer verliefd natuurlijk. Rieten besteld en aan de slag gegaan. Ik heb nu wel ongeveer de leeftijd bereikt om te zeggen dat ik met de muziek echt verder wil.

Aankomende zomer wil ik overgaan van alt naar tenor. Ik heb al het een en ander op het oog. Maar als jullie me zouden kunnen helpen met een advies dan zou dat altijd handig zijn. Ik vind de Conn 10M een schitterend instrument, en de Buesscher Aristocrat is ook een sax die me erg aanspreekt. Mochten er meer saxen zijn in dit segment, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt, en ik hoop hier een leuke tijd door te kunnen brengen op het forum.

Zoot

• Guest
Re: Het gebruikelijke...
« Reply #1 on: 02 May 2011, 14:50:08 »
Quote from: "Aottens"
Ik speel sinds mijn 8e sax. Dat is is dus meer dan de helft van mijn leven.

en de andere helft.........  xylofoon, blokfluit ???                       =D>  =D>  =D>
(((  :idea: muziek erbij of na de zomer  :| conservatorium???? )))

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #2 on: 02 May 2011, 14:50:31 »
Welkom op het forum met je herontdenkte liefde  =D>  =D>

Maar om je advies te geven m.b.t. een aankoop (of huur) van een tenorsax hebben de deskundigen hier waarschijnlijk nog wel wat extra info nodig :wink: Wat voor muziek speel je / wil je spelen? Welke alt heb je? Wat heb je daar zoal mee gedaan? etc. etc. (We zijn helemaal niet nieuwschierig, hoor  :lol: ).

Groeten,
Roger

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #3 on: 02 May 2011, 14:53:14 »
Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Aottens

• Member
  • *
« Reply #4 on: 02 May 2011, 15:07:46 »
Even wat meer info betreffende mijn stijlen dan maar :) De alt waar ik nu op speel is zo´n standaard studie sax van Jupiter. Ik heb nooit het geld gehad een betere sax te kopen. Heb echter wel een aantal keren op een Keilwerth gespeeld, en dat bevalt me echt super. Ook de aristocrat zoals hierboven beschreven vind ik een sax die erg fijn speelt. Ik speel voornamelijk funk, fusion, jazz. En dat is ook de kant die ik op wil blijven gaan.

Ik zat dus zelf te denken aan een mooie tenor richting de €1500-2000 met een metalen Otto Link, daarbij een Francois Louis pure brass rietbinder. Ik moet deze combo echter nog wel uit proberen, met sax naar keuze of course, maar ik heb het gevoel dat dit in de richting komt wat ik wil.

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #5 on: 02 May 2011, 18:36:37 »
Welkom en succes met het maken van een keuze (al is die voor de helft al gemaakt zo te zien).

gr. Marjolijn
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #6 on: 04 May 2011, 20:13:41 »
Quote from: "Aottens"
Ik zat dus zelf te denken aan een mooie tenor richting de €1500-2000 met een metalen Otto Link, daarbij een Francois Louis pure brass rietbinder. Ik moet deze combo echter nog wel uit proberen, met sax naar keuze of course, maar ik heb het gevoel dat dit in de richting komt wat ik wil.

Prettige keuze  =D>  =D>  =D>

enneh.......

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #7 on: 04 May 2011, 23:00:41 »
Welkom en succes met je keuze

Tussen de Keilwerth en de Aristocrat zit best nog wat verschil.
Daar passen wat Kings tussen, Zephyr of later.
Als je een Hohner President kan vinden, gewoon uitproberen ze zijn goed.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810