Zoals ik al eerder zei, als je er zelf niet op gaat spelen, zou ik hem niet reviseren, maar verkopen. Een goede revisie is duur, en wanneer dat niet zo is, dan is de revisie niet goed! Die keuze kun je dan beter aan de koper laten. Of hij moet helemaal niet meer speelbaar zijn, dan zou ik hem alleen oplappen om hem te verkopen. De hoofdprijs krijg je er waarschijnlijk niet voor nu, dus dan moet je wel heel veel geduld hebben voor de markt weer een beetje aantrekt. Wanneer je er wel zelf op wilt spelen, dan zou ik er eerst eens mee naar een docent gaan en hem laten beoordelen of het wel een geschikte sax voor je is, want over het algemeen zijn dit saxen voor mensen die al een en ander beheersen, maar dat ligt aan het exemplaar op zich en daar kun je van afstand niets over zeggen. Maar ik zou hem niet weg doen dan, je kunt dan altijd later nog beslissen of je deze sax wel wilt.
Als je hem wilt houden dan zou ik er een complete revisie overheen laten gaan, die 500 euro opmaken en wellicht volgend jaar derest, mocht dat nodig zijn.
De allerbeste saxofoonreparateur (wat mij betreft ) heeft zijn werkplaats wegens ziekte gesloten, mijn saxen gaan nu naar Adams, Ittersvoort.