Main Menu

Hallo allemaal

Started by gerrit1, 22 May 2011, 08:51:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerrit1

30 jaar geleden ben ik begonnen met klarinet, maar al snel heb ik mijn eerste altsax gekocht. Die heb ik maar korte tijd gehad. Vervolgens heb ik extra muzieklessen op klarinet gevolgd. Hier heb ik een goede blaastechniek geleerd. Kort na deze lessen heb ik een baritonsax gekocht (is ook al weer 25 jaar geleden). Met die bariton heb ik jaren in een big band gespeeld, een korte tijd in een saxofoonkwartet en nadien een aantal jaren muziektheater. Nu heb ik erg weinig tijd om te spelen. Big band en muziektheater vergt veel studeren thuis en daar heb ik nu de tijd niet voor. Nu al weer 7 jaar speel ik met mijn baritonsax in een blaaskapel, waar ik de rol van de bas vervul (gaat prima met de bariton). Sinds kort heb ik weer een alt er bij.
Ik hoop bij het forum nieuwe tips te kunnen krijgen, want al heb ik weinig tijd: als het lukt pak ik toch mijn sax om te toeteren. Daarnaast hoop ik toch wat te kunnen toevoegen aan vragen van anderen.

groeten, Gerrit

Zoot

Quote from: "gerrit1"Ik hoop bij het forum nieuwe tips te kunnen krijgen, want al heb ik weinig tijd: als het lukt pak ik toch mijn sax om te toeteren.

:idea:  :idea: kan óók zonder sax, gewoon op mondstuk met riet........   :lol:    en een paar oordoppen ( of de silencer natuurlijk... )   :lol:

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

drietenor

Hi Gerrit,

Welkom bij de club van saxofoonliefhebbers. 8)

Welke bariton/alt bespeel je nu :?:

Hoewel tijd schaars is in dit moderne tijdsgewricht zetten we daar graag een boom over op. :-({|=
Saxofonisten zijn tenslotte houtblazers.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Sebo

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Amanda

Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo