Zoooo...we zijn weer thuis! Het wordt weer een heel verhaal.
Om 11 uur waren we aanwezig en na een snelle bak koffie gelijk de cabine ingedoken. Toeter ziet er fantastisch uit. ( ik probeer nog wel eens foto's te maken en hier te plaatsen).
Effe spelen...klinkt goed en vertrouwd. Het spelen gaat mij niet zo gemakkelijk af na bijna 7 weken helemaal niet toeteren. Vorige keer had ik 2 nieuwe mondstukken gekocht en die nu stuk voor stuk erop gezet. Rietjes heb ik nu niet echt ingespeeld dus nieuwe rietjes geprobeerd. Dat is niet heel gelukkig natuurlijk allemaal, maar gelukkig heeft mijn docent overal een antwoord op.

. Het is nog steeds een Mark VI.
We geven ons over aan het uitproberen van nieuwe sopraanmondstukken. Ik heb een mooi D mondstuk maar wil meer karakter. De E die ze hebben klinken vlak en de (enige) F klinkt ook vlak. Het enige voordeel is dat de hoge noten wat mooier klinken, maar het mist karakter. Mijn sop heeft alleen een kleine beurt gehad en daar is verder ook niets mis mee....We zijn eigenlijk klaar....aaaahhh, niet wanneer je met mijn docent op stap bent...Zegt hij..."als ik jou was zou ik nu eens gaan rondkijken voor een andere hals, een hals die deze sax iets meer open maakt...."
GVD, GVD, GVD!
Deze Mark is een mooie sax, maar ik weet ook wel dat er mooiere zijn...en dat deze sax echt niet perse mijn laatste moet zijn maar,...laat me nu even met rust!...
Ach zegt hij we pakken even een verzilverde sax die hier staat...ff kijken...kijk, deze serie III, zetten de hals op jouw toeter en we kijken even wat dat doet.
En ja...het klinkt wel wat beter...
Nou zegt hij, ik ga even vragen of ze toevallig niet een Mark VI hals hebben....en wat denk je......jawel, maar dat is weer een hele lelijke met deuken enzo. We zetten hem op mijn toeter en blazen. Ik hoor het bij de eerste 2 noten.....het leeft!
Eind van het liedje....ik laat deze hals opnieuw opknappen en neem nog even mijn eigen hals mee. Wanneer de nieuwe hals klaar is sturen ze hem op en kan ik vergelijken en dan houd ik die hele mooi en stuur de originele terug.
Jongens, dan heb ik voor een prikkie een hele mooie sax, de verzekeringswaarde is meer dan het dubbele wat ik er voor uitgegeven heb hoewel me dat allemaal niet zo interresseert. Nu moet hij nog van mij worden.
Alle kinderen komen eten vanavond.....maar verder zit ik het hele weekend in mijn cabine.