Author Topic: En nog een nieuwkomertje  (Read 1685 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Niels68

• Member
  • *
En nog een nieuwkomertje
« on: 04 August 2011, 22:34:48 »
Hallo hier,

Ik ben Niels, 42 jaar en ben met de muziek groot gebracht.
Mijn vader was pro muzikant en is bekend geworden met de Groningse band Solution.
Drummen was vroeger mijn lust en mijn leven, sinds begin jaren 80 is bij mij de liefde voor synth's en electronica gegroeid.
En ik heb een paar keer op een digitale/electronische sax gespeeld wat mij heeft doen besluiten om er ook een aan te schaffen. Dat is de Yamaha WX11 die ik zaterdag kan ophalen, tevens komen er twee modules mee.

En ik ben sinds kort in bezit van de Roland Lucina keytar, waarbij ik nog een gitaar effect bij koop.

Ik heb me hier aangemeld om meer info te krijgen over techniek en alles wat er bij komt kijken.

Ik heb in een vroeg verleden een "echte" sax geprobeerd waarbij ik het gevoel had dat al mijn tanden uit mijn mond zouden trillen.
Gr,

Niels
Mijn ipad met diverse music apps, en mijn installatie: Roland Lucina, korg 03R/W, yamaha TG55, Emu Proteus2 modules, Yamaha WX11 digitale sax.
Praat nooit over mijn toeter, die zit op mijn waterscooter.

Zoot

• Guest
Re: En nog een nieuwkomertje
« Reply #1 on: 05 August 2011, 00:14:23 »
Quote from: "Niels68"
Mijn vader was pro muzikant en is bekend geworden met de Groningse band Solution.
 :-D

Ik heb in een vroeg verleden een "echte" sax geprobeerd waarbij ik het gevoel had dat al mijn tanden uit mijn mond zouden trillen.
  :-D *****Dat is óók met een Plakker te verhelpen  :-D

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

ps,...  ***geintje hoor, mijn zwager was groot fan destijds... ik heb z'n singeltjes verzameling nog ergens op zolder. ***** dat is wél echt waar

Offline Niels68

• Member
  • *
« Reply #2 on: 05 August 2011, 06:45:44 »
Die had ik al jaren niet meer gehoord. Jeugdsentiment :^o .
Bedankt voor die bluhme.  :-D

Ik hoop hier meerbtenleren over sax spelen en mocht iemand vragen hebben over midi, probeer mij uit.
Mijn ipad met diverse music apps, en mijn installatie: Roland Lucina, korg 03R/W, yamaha TG55, Emu Proteus2 modules, Yamaha WX11 digitale sax.

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #3 on: 05 August 2011, 08:41:15 »
Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Niels68

• Member
  • *
« Reply #4 on: 05 August 2011, 14:43:01 »
Ik ga proberen niet te hoog van de toren te blazen.  :-D
Bedankt,

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #5 on: 05 August 2011, 17:18:52 »
Welkom!

Veel plezier met je waterscooter :!:

(doe je wel voorzichtig met electriciteit, 't is erg nat op zo'n ding . . .)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Niels68

• Member
  • *
« Reply #6 on: 05 August 2011, 18:21:44 »
Quote from: "JR"
Welkom!

Veel plezier met je waterscooter :!:

(doe je wel voorzichtig met electriciteit, 't is erg nat op zo'n ding . . .)

Ik blijf lekker op het droge. Want iedereen weet dat de beste stuurlui................. :lol:

Offline Niels68

• Member
  • *
« Reply #7 on: 06 August 2011, 15:29:43 »
De Wx11 is er, samen met twee modules.
Het nadeel in vergelijking met een keyboard of gitaar is dat met laatst twee genoemde weet je ongeveer waar elke noot is. Met de WX weet ik dat nog niet.

Oefenen!!!!!!!!! :-D

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #8 on: 06 August 2011, 18:41:04 »
Hallo hier,

Zegns, dan moet je wel iets meer loslaten, want als geboren en getogen Gröniger weet ik nu nog niets van je vader.. :-D

P.S. Hij heet toch geen Waterfiets, ofzo...?.
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Niels68

• Member
  • *
« Reply #9 on: 06 August 2011, 19:01:53 »
Solutionmusic.nl,
Mijn achternaam is Willemse, begint wel met de W, en eindigt niet op aterman :)

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #10 on: 06 August 2011, 21:47:05 »
..."van canyon naar canyon..." en zo, dusssssss.

Met de roots zit het wel goed, blijkbaar.

Beloof mij op zijn minst om mij in te seinen wanneer "de jongens" iets auditief gaan ondernemen; 2006 heb ik destijds al gemist (Panama), dat maak ik liever geen tweemaal mee.

Ben wel benieuwd naar je digi/midi ervaringen, dus publiceer e.e.a. op "onze forumsite", por favor.... :-)

Oh ja, meanwhile: geniet!!!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Niels68

• Member
  • *
« Reply #11 on: 06 August 2011, 22:16:08 »
Er is een cd gemaakt en dat is de laatste keer dat ze op het podium hebben gestaan.

Canyon to canyon, 100 words.

En mijn eerste bevindingen wat betreft het midi gebeuren in saxland, ik moet eerst die modules programmeren. Ik krijg er wel geluid uit maar het overschakelen naar een ander geluid is nog niks.
Ik ben vandaag pas begonnen (met buikgriep erbij gaatbhet niet zo snel meer) dus het gaat goed komen.

Groet,
Niels

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #12 on: 11 August 2011, 16:16:24 »
Mooi dast der bist mien jong....

Nou nog 'n echte toeter....

Ennehh....  Beterschop....

:D Enneh...    Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline Niels68

• Member
  • *
« Reply #13 on: 11 August 2011, 16:23:07 »
Dank u allen.
Gaat wat beter, ben nu rustig alles aan het programmeren en aansluiten (midi dan).

Groet uit utreg.