Author Topic: enthousiaste nieuwe deelneemster Monfi  (Read 1457 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline monfi

• Member
  • *
enthousiaste nieuwe deelneemster Monfi
« on: 08 August 2011, 09:26:12 »
Beste allemaal,

Gisteren aangemeld, vandaag actief.
Ik ben 39 jaar en speel sinds 4 weken altsaxofoon. Mijn dochter heeft  3 jaar altsaxles gehad en maakte onlangs de overstap naar zang en basgitaar. De altsaxofoon bleef maar aan me 'trekken'. Ben blij dat ik het gewoon ben gaan proberen. Vroeger jarenlang blokfluit gespeeld, veel saxofoongrepen lijken op die van de sopraanblokfluit (c-d-e-a-b-c'-e'-g'- ....). Gisteren al wat 'rondgeneusd' op het forum, m.n. technische informatie tot me genomen omdat lage tonen en  -in het algemeen - het neerzetten van mooie, strakke tonen erg lastig is. Goede tips gevonden. De komende periode ga ik - op advies van mijn jarenlang actieve trompetforumechtgenoot - eerst maar eens goed inlezen: vragen die al door anderen gesteld zijn kan ik dan vervolgens overslaan.

Ik speel op een Yanagisawa A901 (met bijbehorend mondstuk), riet: V16- 2 1/2

Groeten,
Monfi

Zoot

• Guest
Re: enthousiaste nieuwe deelneemster Monfi
« Reply #1 on: 08 August 2011, 10:55:45 »
Quote from: "monfi"
Ik speel op een Yanagisawa A901

oh,.....    =D>  een E C H T E    toeter         :)

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

eh eh,.... :?  wats bijbehorend....  :?

javaou

• Guest
« Reply #2 on: 08 August 2011, 12:36:21 »
Hallo Monfi, erg welkom in de saxfamilie!   =D>  Veel lees- en speelplezier toegewenst in dit mooie forum.
Jan

Offline monfi

• Member
  • *
« Reply #3 on: 08 August 2011, 13:32:04 »
Het 'bijbehorende' mondstuk is een Yanagisawa eboniet 5.  Tevens in het bezit van een Selmer S80 c**, maar vind het bijbehorende exemplaar toch plezieriger spelen.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #4 on: 09 August 2011, 09:09:33 »
Joh, Monfi

En nu de geluidsdichte kast in en 3 uur per dag oefenen, kun je met een paar weken bij Freetimemusic meespelen (was het maar zo  :D )

Offline monfi

• Member
  • *
« Reply #5 on: 09 August 2011, 12:36:09 »
Ja, ja......
drie keer daags ongeveer 20- 30 min. is nu ongeveer het maximaal haalbare, dus die 3 uur per dag is nog wel ver weg!  
Wel fijn die cabine, gisteravond na 22.00u nog gespeeld, zou normaal niet in me opgekomen zijn.
Gisteren eindelijk goed klinkende E', D' en C' kunnen produceren. Merk wel dat het daarna spelen van bijv. D'', E" erg vermoeiend is, ga ik vandaag maar weer flink op oefenen. Maar.... elke dag gaat het een stukje beter!

Als ik maar lang genoeg oefen, ergens mijn vragen kwijt kan en zo mogelijk lessen volg bij een goede saxdocent, zou samen spelen - in wat voor samenstelling dan ook - een bereikbaar doel moeten kunnen zijn. Voorkeur voor muzieksoort die ik het liefst zou gaan spelen, ben ik nog niet mee bezig, komt nog wel....  Ik ga in ieder geval mijn best doen.

Groeten

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #6 on: 09 August 2011, 13:15:54 »
Welkom op dit leuke forum en veel speelplezier!!!
Enne.... mooi instrument :wink: !

groetjes,
Marjolijn
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #7 on: 11 August 2011, 16:14:04 »
:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #8 on: 14 August 2011, 12:20:16 »
Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo