Sinds ik nu enkele maanden ook in een soul/jazz-band meespeel (als enigste blazer nog helaas), heb ik nu ook het nodige aan geluidsapparaat aangeschaft om op het podium, maar ook op de repetities versterkt te kunnen spelen (we repeteren in een niet al te grote ruimte met twee gitaristen, bas en drums, dus heb wel wat versterking nodig

) en ben ik wel benieuwd wat andere band-blazers hier op het forum aan apparatuur hebben. Waar ik dan vooral in geïnteresseerd ben is wat jullie eventueel aan extra effecten hebben zoals galm en compressie. Ik merk nu namelijk dat ik ten opzichte van de gitaristen gewoon wat body mis in het geluid omdat zij wel via een wereld aan effecten spelen en ik op het moment de enige blazer ben (we hadden nog een altsaxofoniste, maar die is helaas gestopt vanwege tijdgebrek, dus als er nog mensen in Friesland zijn die in een band willen blazen...........).
Op dit moment gebruik ik zelf het volgende:
-AKG C519 M clip-on microfoon (bedraad).
-Art Tube MP studio v3.1 buizenvoorversterker.
-Behringer mengpaneeltje (dus heb wel equalizing).
-Zoom H4n opnameapparaat (aangesloten op de control-uitgang van het mengpaneel om oefenopnames te kunnen maken).
De voorversterker, mengpaneeltje en opnameapparaat heb ik dan ingebouwd in een koffertje zodat ik op locatie niet eerst alles hoef aan te sluiten, maar alleen de stekker in het stopcontact, uitgang van klein mengpaneeltje naar mengpaneel van PA-installatie en mic aansluiten. Zal later als ik het niet vergeet nog wel een fotootje daarvan plaatsen hier.