Main Menu

Hallo Saxofoonvrienden

Started by JanGrijzen, 09 October 2011, 10:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JanGrijzen

Even voorstellen dus.
Mijn naam is Jan Grijzen en woon in Amersfoort. Ik ben 55 jaar oud.
Ik speel sinds het begin van dit jaar tenorsaxofoon (tegelijkertijd is dit mijn eerste evaring met muziekschrift en toonladders ...). Eerst een paar manden op een studiesax geploeterd en sinds deze zomer op een Conn 10M Ladyface uit 1959. Wat een geweldig instrument.

Ik heb 1x in de week les van Harry de Beer en probeer als het kan elke dag te oefenen. Lekker improviseren of melodietjes spelen. Mijn inspiratiebronnen zijn Stan Getz en Sonny Rollins.

Groet,
Jan
[size=85][/size]Conn 10M Ladyface (1959)

Zoot

Quote from: "JanGrijzen"tegelijkertijd is dit mijn eerste evaring met muziekschrift en toonladders ...

valt eh mee of eh  :oops:  :oops: eh eh.............
(vind de frasering en timing nóg steeds errug moeilijk .........)

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Maaarten

Welkom, mooi inspiratiebronnen heb je :-)

Luna

Sebo

Quote from: "JanGrijzen"Mijn inspiratiebronnen zijn Stan Getz en Sonny Rollins.

De mijne ook; maar ja...... (mis 't talent)

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

JR

Welkom Jan :!:

En veel plezier met muziek maken
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

drietenor

Welkom bij de club Jan  8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

yanamayo

Welkom Jan,
Veel plezier op dit leuke en leerzame forum en natuurlijk veel speelplezier!!! :D
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

zomertje

Welkom en mooie favorieten heb je :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

javaou

Dag Jan, je voorstel-rondje had een quote van mij een jaar geleden kunnen zijn! Ben ook vorig jaar pas begonnen met spelen (en lezen): nou "Mieke heeft een lammetje" ben ik nu wel lichtelijk ontgroeid haha. Net als jij ben ik helemaal gek van Stan Getz, en om alles vergelijkbaar te maken, ik heet ook Jan, en ben dus pas 55 geworden! :-)
Jan

Ricco

Welkom bij de club, enne... aan de inspiratie zal het niet gaan liggen
Alt: Jupiter 900 Killerhorn
Bariton: Selmer SA80 met lage A