0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
ik krijg de C die onder de lijntjes komt niet uit de tenor. hij gaat dan heel raar klinken, volgens mijn leraar blaas ik niet genoeg. de C op de lijntjes gaat wel gewoon. hoe kan dit en hoe moet het dan wel, mijn leraar zegt nl gewoon oefenen, maar het lukt niet
wat is een lage C#
Gooi eens een wijnkurk in de toeter, en kijk of het dan beter gaat?QuoteHé, dit klinkt bekend, maar moest het niet de kurk zijn van de fles die eerst zelf had leeg gedronken? :lol: Vroeger had ik er ook problemen mee, nog soms, na die fles wijn.Mijn leraar, die van de gevleugelde uitspraken, hield mij toendertijd voor dat C en lager uit je ondermaag moesten komen.Letterlijk zei hij: Alsof je over je nek gaat.Belangrijk is dat je sax goed sluit.Dit kan je controleren met een lampje of een smalle zaklantaarn die je sax met dichte kleppen laat zakken.Als het donker in de kamer is gaat dit wat makkelijker.Penningh
Hé, dit klinkt bekend, maar moest het niet de kurk zijn van de fles die eerst zelf had leeg gedronken? :lol: Vroeger had ik er ook problemen mee, nog soms, na die fles wijn.Mijn leraar, die van de gevleugelde uitspraken, hield mij toendertijd voor dat C en lager uit je ondermaag moesten komen.Letterlijk zei hij: Alsof je over je nek gaat.Belangrijk is dat je sax goed sluit.Dit kan je controleren met een lampje of een smalle zaklantaarn die je sax met dichte kleppen laat zakken.Als het donker in de kamer is gaat dit wat makkelijker.Penningh
Vroeger had ik er ook problemen mee, nog soms, na die fles wijn.
Mijn leraar, die van de gevleugelde uitspraken, hield mij toendertijd voor dat C en lager uit je ondermaag moesten komen.Letterlijk zei hij: Alsof je over je nek gaat.
Quote from: "jthole"Gooi eens een wijnkurk in de toeter, en kijk of het dan beter gaat?QuoteHé, dit klinkt bekend, maar moest het niet de kurk zijn van de fles die eerst zelf had leeg gedronken? :lol:
Gooi eens een wijnkurk in de toeter, en kijk of het dan beter gaat?QuoteHé, dit klinkt bekend, maar moest het niet de kurk zijn van de fles die eerst zelf had leeg gedronken? :lol:
Hé, dit klinkt bekend, maar moest het niet de kurk zijn van de fles die eerst zelf had leeg gedronken? :lol:
Sommige saxen zijn wat kritisch qua aanblazen bij de lage C en B. Een kurk breekt de luchtstroom, en maakt het makkelijker om die noten stabiel te houden.