Ik zou ook kiezen voor de YAS-23, weliswaar een wat ouder type, maar wel een redelijk goed type voor zijn klasse. De YAS-25 is een voorloper van de huidige YAS-275 en is net als die een goede beginnerssax. De Bundy ken is niet zo heel erg, maar is volgens mij een budget sax van Selmer die ze volgens mij ook niet eens zelf maken (kan het mis hebben overigens) en is dan ook niet te vergelijken met de duurdere types van Selmer.
Als het je puur om een beginnerssax gaat, is Yamaha gewoon een erg goede keuze. De saxen zitten technisch goed in elkaar, hebben een ergonomische vingerzetting (ook voor lange mensen prettig, ben zelf 2 meter lang en speel zowel alt als tenor op Yamaha en dat gaat prima), zijn vrij zuiver over het hele bereik en houden hun waarde vrij goed. Nadeel is (bij de instapmodellen van Yamaha) dat de klank wat dunner is vooral in het hoog, maar als je net begint is dat nog niet iets om je zorgen om te maken, leer eerst maar te spelen

Zoals zo vaak wordt gezegd op dit forum, is het heel erg aan te raden om een tweedehands sax eerst goed uit te proberen (of als beginner iemand vinden met ervaring die hem voor jou uitprobeert) voordat je hem koopt. Een tegenvallende occasion kan je zomaar enkele honderden euro's kosten aan revisie om hem eerst bespeelbaar te maken. Als je een tweedehands koopt bij een saxwinkel, zijn de saxen doorgaans wel gereviseerd. Houd ook rekening met de aanschaf van een mondstuk. Zo zijn de standaard Yamaha-mondstukken niet van een heel hoge kwaliteit waardoor de ontwikkeling van de techniek geremd kan worden (de mondstukken blazen lekker makkelijk, maar daardoor leer je niet te "werken" voor je geluid om het maar even in één zin te omschrijven). Ook kan een tweedehands mondstuk vrij veel slijtage hebben waardoor hij niet zo makkelijk meer blaast. Een nieuwe mondstuk (of nauwelijks gebruikt tweede hands) is dus een uitgave die je al vrij snel zal moeten maken. Een goede keus daarvoor is altijd het Selmer S80 C* mondstuk.