Main Menu

Hallo Bloazerssssss

Started by Dodo099, 14 December 2011, 22:04:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dodo099

Tja als je nieuw bent zeg je even hallo

Ik ben Hans en ik woon in Nieuw-Vennep.
47 jaar.
Getrouwd
Dochter van 9

Hoe ben ik hier terecht gekomen? Door te zoeken, zoeken naar bladmuziek en dan vooral naar muziek voor een beginnende muzikant ehm. Ik ben twee jaar lang door een collega van mij gevraagd of ik bij hun fanfare showband wilde. Ik dacht wat moet iemand die totaal geen noot kan lezen bij een die band.  Mijn collega bleef maar doorzeuren. Ik dacht afgelopen november van ach ik zeg gewoon als je mijn droominstrument hebt, kom ik het proberen, ik denk die hebben ze niet! Hij vraagt wat is jouw droominstrument. Ik zeg een saxofoon en om het nog duidelijker te maken een tenorsaxofoon. Mooi zegt hij die hebben we, daar zit je aan vast. Nou ik ben iemand die A blaast ook de B wil blazen. Dus ik zat eraan vast. Nu ben ik dus de trotse bezitter van een tenorsaxofoon en lid van een band. Hoe ik ooit verliefd ben geworden op een saxofoo is gekomen door het nummer Baker Street van Gerry Rafferty met die heerlijke solo. Na die tijd steeds vaker naar een sax gaan luisteren maar een ternorsax heeft toch wel een heel mooi warm geluid. Als je hem tenminste goed bespeeld, kan ook heel vals klinken, daar ben ik al achter gekomen. Ik kan nog weinig, moet zelfs nog leren noten lezen en was dus opzoek naar eenvoudige bladmuziek toen ik hier op de site kwam. Ik ben begonnen met het boek leren horen spelen van Haske. Daar leer je wel iets maar of je het goed doet weet je nooit. Blaas ik goed of te hard, speel ik die noot goed en hoe gaat die overgang van alle toetsen naar een via alle toetsen of moet ik ze in een keer los laten.

Ik krijg in januari les in Pier K, bij Alex de Leeuw, in Hoofddorp samen met een collega bij de band en dat is weer een andere collega op het werk. ik heb er heel veel zin in vooral om te leren spelen. Een jaar lang spelen en les krijgen, heerlijk ik hoop dat het gaat lukken, maar dat komt wel goed!

Dus nog iemand een goed idee voor het leren van notenleer?

Groetjes, Hans
-Gek op saxofoon geluid sinds, Gerry Rafferty\'s Baker Street uit 1977
-november 2011, B&S Tenorsax
-Sinds 07-04-2012 Yamaha YTS475
-Mondstuk Selmer C*
-boeken zijn nu nog:
-Tipboek Saxofoon, Tipboek Notenlezen en, Saxologie deel 1
-Eerste les 11-01-2012 in Pier K

Sebo

Quote from: "Dodo099"Tja als je nieuw bent zeg je even hallo

Ik ben Hans en ik woon in Nieuw-Vennep.
47 jaar.
Getrouwd
Dochter van 9

Nou ik ben iemand die A blaast ook de B wil blazen. Dus nog iemand een goed idee voor het leren van notenleer?

Groetjes, Hans

C, D, E, F, G; met wat kruizen en mollen.....  :lol:  :lol:  :lol:

Kom je al een heel eind  ;-) Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Amanda

Welkom op het forum!

Horen, lezen, spelen is een prima methode.
Je kan ook kijken naar de methode van het Aurelia saxofoonkwartet.
Is wat minder eeehm... op kinderen gericht  :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

JR

Welkom!
Veel plezier met spelen en leren spelen!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Ricco

Welkom bij de saxfamilie cq club. Geweldig om op je 47ste je droominstrument te gaan spelen, je bent nooit te oud om te leren.  :D
Succes ermee.
Alt: Jupiter 900 Killerhorn
Bariton: Selmer SA80 met lage A

Em

Welkom, hier ook een collega van een mars- en showband uit Enschede!!! Nu ook sinds dit jaar op de sax en heb nu mijn eerste repetities ook al meegeblazen. Gaat nog niet super maar doe mijn best!!!

Zoot

Quote from: "Dodo099"Dus nog iemand een goed idee voor het leren van notenleer?

vooruit,  :| nog maar es een keer,.......   //http://www.maaksmuziek.nl      

& welkom natuuurlijk  :)

jeebee50

Hartelijk welkom, ik ben ook ongeveer op deze leeftijd begonnen.
Ondertussen op 2 verenigingen 1e altsax + bij een saxofoonkwartet.
Het is geweldig.
Ik zou zeggen gewoon doorgaan :D  :D  ;-)
-- To sax or not to sax, that's no question --

Alt sax Selmer SA 80-II jubilee, mondstuk Selmer Claude Delangle, rieten: van Doren Jazz 2,5

yanamayo

Veel plezier hier op dit  leuke en leerzame forum!

Ik ben ook rond deze leeftijd met de sax begonnen (wel wat blaaservaring op de klarinet vroeger) en ben inmiddels helemaal verslaafd aan het instrument.
Er zijn er zo te lezen best wel een hoop die op oudere leeftijd begonnen zijn op de sax  en sommigen zijn daar ook héél ver in gekomen. Dus leeftijd hoeft geen rol te spelen. Wel oefenen, oefenen en nog eens oefenen!! :wink:
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

drietenor

Hi Hans, welkom bij de club  8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810