Author Topic: Optredens rond de kerst!  (Read 2668 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline yanamayo

• Member
  • *
Optredens rond de kerst!
« on: 31 December 2011, 16:39:15 »
Alle optredens rond deze tijd een beetje naar wens verlopen? :?:  
Meestal wel een drukke tijd met optredens dus ben benieuwd naar jullie verhalen! :)
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
Re: Optredens rond de kerst!
« Reply #1 on: 31 December 2011, 17:49:07 »
Quote from: "yanamayo"
Alle optredens rond deze tijd een beetje naar wens verlopen? :?:  
Meestal wel een drukke tijd met optredens dus ben benieuwd naar jullie verhalen! :)
Ha,zeker een drukke tijd, had in één week tijd drie optredens met drie verschillende groepen (kwartet, band en harmonie-orkest) dus dat was voor mij even een heftig drukke periode om dat allemaal naast mijn werkweek van 40 te doen.

Vooral met de band hadden we het extra druk omdat dit ons eerste optreden daarmee was en ik in een half jaar tijd voor negen nummers aan saxpartijen moest bedenken, uitwerken, opschrijven en instuderen inclusief improvisatiesolo's enzo wat voor mij nog redelijk nieuw is om te doen. Daarnaast de laatste weken tot aan het optreden nog regelmatig extra repetities met de band naast de wekelijkse repetitie op vrijdag avond van vier uur lang (met minstens een half uur gezellig zitten met een biertje overigens).

Met het kwartet had ik het druk omdat we na ons concert daarmee in oktober hadden bedacht dat we voor het kerstconcert nog wel even een paar nieuwe, maar best lastige nummers konden instuderen (Adagio for strings, 4e deel uit concerto for saxophonequartet van Philip Glass en Bohemian Rhapsody die toch nog verrassend moeilijk is op bepaalde plekken) en dat nog naast de kestnummers zelf. Daarnaast speelde ik op dit optreden ook twee nummers op gitaar wat ik nog maar anderhalf jaar speel wat voor van de drie optredens nog wel het meest spannende was ook al stelde de gitaarstukjes niet zo heel veel voor :-D
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #2 on: 02 January 2012, 08:11:18 »
Hier ook druk.

Ik heb er 5 gehad in een week.
2 op de 17e, 1 kerstdienst op sopraan, 1 kerstconcert op alt.
De 19e op alt, voor de Heerjansdamse variant van het glazen huis/Serious request.
23e kerstconcert op alt.
24e kerstnachtmis op tenor.
Dus best gevarieerd dit jaar :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #3 on: 02 January 2012, 21:56:01 »
Ik zit in een kerstcombo van de vereniging en wij hadden het dit jaar dus ernstig rustig  :cry: !!! Welgeteld 1 optreden van een uurtje (wel mijn laatste op hoorn waarschijnlijk  :D/ ) op een kerstmarkt. Wij willen volgend jaar wat uitbreiden kwa bezetting (moet sowieso nu een hoorntje bij) en zelf dus op sax. En dan hopelijk wat meer optredens.

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #4 on: 10 January 2012, 11:05:30 »
Een wat late reactie, maar er even tussenuit geweest en zieken gehad, dus even te weinig tijd voor het forum gehad. :wink:

Jeetje, wat een hoop optredens Invisible en Amanda! Kan me zo voorstellen dat je er zo onderhand een dagtaak (nou ja, avond en weekendtaak) bij hebt met repetities en optredens. Maar wel ontzettend leuk al die verschillende dingen.

Invisible: mooi stukje in de krant, kan me voorstellen dat de gitaar het spannends was, is nog zo nieuw. Bedoel je trouwens met 'meer van hetzelfde' gewoon nog meer optredens of gewoon overal hetzelfde spelen zodat je niet zoveel verschillende stukken hoeft in te studeren? :wink:

Amanda: leuk die tenor er nu bij, lijkt me alleen lastig omschakelen (diep in m'n hart zou ik er ooooooit ook nog wel een tenor bij willen hebben).
              Als ik geweten had dat je in de buurt (Heerjansdam) optreden moest, was ik even komen kijken!!!

Em: zit je in een speciaal kerstcombo en heb je weinig optredens! Jammer hè! Zou zelf ook wel wat meer optredens rond deze tijd willen hebben!

Ikzelf had de 9e een 'pre' kerst optreden (op alt en sopraan) buiten met onze stageband met een rapper en een zanger erbij.  Viel echter een beetje in het water door een fikse hagelbui, waardoor de mensen de mensen afdropen en de organisator er eerder een eind aan breide.
En op kerstavond nog een kerstdienst met onze vereniging (ook voor onze vereniging) waarbij de kerk gelukkig helemaal vol zat. Alle gelederen van de vereniging mochten hierbij hun kerstmuziek vertolken. Ook hier weer op alt en sopraan (gelukkig eerst op de alt en daarna op sopraan, gaat makkelijker).

Hopelijk volgend jaar wat meer optredens rond deze tijd!!! Ga er in ieder geval m'n best voor doen om dit voor elkaar te krijgen!!!
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #5 on: 10 January 2012, 12:48:56 »
Quote from: "yanamayo"
Invisible: mooi stukje in de krant, kan me voorstellen dat de gitaar het spannends was, is nog zo nieuw. Bedoel je trouwens met 'meer van hetzelfde' gewoon nog meer optredens of gewoon overal hetzelfde spelen zodat je niet zoveel verschillende stukken hoeft in te studeren? :wink:
Was zeker een leuk stukje in de krant, maar het scheelt heel wat als je persoon kent die het stukje geschreven heeft een collegamuzikant is (van het harmonie-orkest) en dus weet waar hij het over heeft.

Met 'meer van hetzelfde' bedoel ik dat ik hoop dat het volgend jaar weer z'n lekker druk jaar wordt (al was drie optredens in één week even wat te veel van het goede :-D) met veel hoogtepunten. Zelf muziekmaken wordt pas echt leuk als je optredens hebt waar je zelf een goed gevoel over hebt en je het idee hebt dat je er weer een stapje hoger mee gekomen bent en je ook nog leuke reacties van het publiek krijgt, dan weet je tenminste waar je het voor doet. Daarnaast is regelmatig een optreden als muziekgroep ook gewoon een stok achter de deur om te blijven presteren, zonder een duidelijk doel kakt het gewoon snel in. In ieder geval heb ik nu al een goed vooruitzicht op het komende muzikale jaar, met het kwartet sowieso al drie optredens mooi verdeeld over het jaar (en daar komt nog wel wat bij) met als hoogtepunt een uitvoering met van een stuk voor strijkorkest én saxofoonkwartet wat voor ons een aardige uitdaging is.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110