Main Menu

wat is mijn sax waard?

Started by katleen, 05 January 2012, 12:59:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katleen

hoi, mijn echtgenoot heeft een oude saxofoon van zijn grootvader geerfd.
het is een usa conn alt saxofoon met serienummer 10201.
het enige dat we tot dusver hebben teruggevonden is dat dit een model is begin jaren 1900 gebouwd.
de saxofoon is nog in goede staat en perfect bespeelbaar.
aangezien wij zelf geen sax bespelen -en uiteindelijk is dat toch de bedoeling van een instrument- zouden we hem graag verkopen. kan ik ergens de waarde van zo'n instrument te weten komen?
alvast bedankt voor de informatie!

katleen

Zoot

Leer noten lezen, ga op les,..........       8)  en de sax wordt met de dag méér waard.  8)

Welkom & ToET ToeT, groet van ZoOT

ps Je kunt eens langs gaan bij een Saxofoon winkel.....  die kunnen je wel een goede indikatie geven.......

KoenD

Laten taxeren in een sax-shop.

Penningh

Quote from: "Zoot"Leer noten lezen, ga op les,..........       8)  en de sax wordt met de dag méér waard.  

Wijze uitspraak van Zoot

De grootste waarde van een sax is dat je hem mag bespelen.

Deze sax stamt waarschijnlijk uit 1906.

Een echte oude knar dus
Penning
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

johanj

T: YTS61s T-deco: Coeusnon 1899. Martin Committee III
A: Keilwerth Toneking -1961; 
S: yanagisawa s900;

Albert

Mijn sax staat voor nog geen 1000 Eu in de boeken: maar ik zou 'm voor nog geen Mk6 de deur uit doen!
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]

Albert

Waarde: ik heb intussen zoveel avonturen met m'n toeters meegemaakt dat ik ze niet verkoop. Waarde is voor mij vooral emotionele waarde.
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]