even voorstellen en vraagje

Started by Eduheij, 17 January 2012, 18:00:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eduheij

Hallo,
Mijn naam is Ed Heijnen en ik heb na lang aarzelen en uitstellen mij, voorlopig op huurbasis, een sax aangeschaft. Ik heb nog nooit eerder een instrument bespeeld en kon geen noot lezen en by-the-way ik ben 61. Je kunt dus wel spreken van een uitdaging. Natuurlijk ben ik ijverig aan het lessen en spelen en vind het ontzettend leuk dus op enig moment zal er wel een echt saxgeluid uit de toeter komen.
Ik heb wel een vraagje. Mijn plan is om mijn huursax te verwisselen voor een eigen instrument. Mijn budget ligt tussen de 1.000 en 1.500 euro. Mijn muziekleraar beveelt mij aan om te kijken naar een Magenta Winds. Dat ligt mooi binnen mijn financiele range. Nu is er niet veel onafhankelijke informatie te vinden over dit merk. Ik geloof mijn leraar natuurlijk op zijn woord, maar zijn er mensen die ervaring hebben met dit instrument en kun je mij er iets over vertellen?

Dank alvast,
Ed

Zoot

Quote from: "Eduheij"en kun je mij er iets over vertellen?

:roll: eh nou eh eh das te zeggen eh eh  nou tja...........nee :roll:

maaar welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

deze heb je al gezien toch:       //http://www.magentawinds.com/

enige tijd geleden over een sop:  //http://www.saxforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=6591&start=0

Penningh

Gelukkig weer iemand die de het leeftijdgemiddelde op pijl houdt.
Welkom in de saxfamilie.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Sebo

Voor wat die Magenta's betreft kan ik je niet verder helpen.....

Maar verder,

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Janneman

Dag Ed, Welkom.

Over Magenta Winds kan ik je ook niets vertellen. Maar om welke type sax gaat het eigenlijk? Alt, tenor, ....?
Bij de alt zou je de Yamaha YAS475 er eens naast kunnen leggen ter vergelijk. Met name het key-werk bij de pink plateau's kan nog wel eens verschillen tussen de merken. Afhankelijk van je vingeropbouw ligt de ene sax makkelijker in de hand als de andere. En vergelijken kan geen kwaad.
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

JR

Welkom en veel plezier met (leren)  spelen :!:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

javaou

Dag Ed, kep geen idee waar je woont, maar aan Harry Bakker Muiderberg gedacht? Wel voor het aanschaffen je eigen leraar meenemen, dan hoor je de sax ook beter, en je leraar kan je er vast meer over vertellen...
Wel leuk hoor op pad gaan voor een eigen sax.....
Jan