Main Menu

Alt in rentree

Started by Albert, 20 February 2012, 22:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Albert

Hi, Albert Mensinga ('67) uit Leusden. Vanaf m'n 7e blokfluit, maar op m'n 14e gestopt . . . was ineens niet stoer meer ;)

Van 20 - 33e redelijk semi-prof altsax getoetert oa met Armando Cairo, Peter Guidi, Arend Niks, Paul van Kemenade, Herman de Wit, Mette Erker, Rolf Delfos. Eigen kwintetje maar niet verder gekomen dan demo. Lead alt, bruiloften en partijen, funk, bop, free, latin, zelfs opera.

Heel veel en van alles gespeelt, tot aan NSJF toe en ook enkele Europesche trips. In 2001 gestopt . . . maar sinds herfst vorig jaar weer voorzichtig uit de mottenballen gehaalt: m'n trouwe 1986 Yanagisawa en 1962 Buescher. Rob Sijben verzorgt ze voor me.

Eigenlijk altijd op 2,5 / 3 Vandoren rieten. Nu even op Selmer E en als 't embouchure het toelaat de Meyer M6 op de Y en de Link 6* op de B. Ongelofelijk dat ik Meyer M8 en Berg Larsen 90/2 speelde! Ik gebruik vintage bindertjes (tot ze dolgedraait zijn) en heb zelf een fraaie leren-kartonnen binder gemaakt die super werkt.

Helden: McLean, Dexter, Rollins, Chapin, Konitz, Noordijk, Van Kemenade, Cannonball, George en Pepper Adams, Ernie Watts. Heel dik East Coast dus, met knipoog naar jaren 50 / 60. Woods en Rouse zijn ook top, en Wayne. Ach, er zijn zo ongelofeloos veel fijne muzikanten.

Ben nu op zoek naar duo of trio regio Utrecht om serieus muziek te gaan maken. A la Barnicle Bill, en met oog op optreden.

Leuk dit forum, ik duik er in en ben benieuwd wat ik tegenkom.
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]

Zoot

Quote from: "Albert"Van 20 - 33e redelijk semi-prof altsax getoetert oa met  Arend Niks, .

maar  :oops: eh eh  :-D ........  :-D  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Albert

Niks is een geweldenaar en een erg onderschatte drummer.
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]

drietenor

Welkom Albert bij deze verzameling saxofoonliefhebbers  8)  8)  8)

Dat je embouchure snel weer op het oude peil is
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Sebo

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

JR

Welkom Albert!

Fijn, een mede-liefhebber van de TT :-)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

javaou

Dag, welkom in de leukste saxfamilie van NL en Belgiƫ...
Jan

SaxoboyNL