Main Menu

Alweer een nieuw lid

Started by Gienepien, 15 March 2012, 13:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gienepien

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en daarom wil ik mij graag voorstellen.

Mijn naam is Gina, 39 jaar en ik ben in november 2011 begonnen met saxofoonles. Dit naar aanleiding van een workshopdag in mijn geboorteplaats. Die workshop heette leer een muziekinstrument spelen in een dag. Mijn ervaring met muziek maken en/of noten lezen was 0,0. Ik dacht dus dat gaat ze nooit lukken. Eigenlijk wilde ik altijd al een keer leren een instrument te bespelen dus besloot ik me gewoon aan te melden en te proberen. Ik koos die dag voor de klarinet. Ik durf het bijna niet te vertellen hier, haha. Het ging best goed, ik vond het super leuk en aan het einde van de dag gingen we eerst met een heel orkest oefenen om daarna een 'voorstelling' te geven waarbij we twee liedjes speelden. Dat was helemaal te gek, het orkest, al die instrumenten en dan het geluid wat ze allemaal samen maakten. Ik was verkocht.
Op die dag had ik al een klein beetje met een jaloerse blik gekeken naar degenen die op een saxofoon speelden. Als ik had geweten dat ik ook voor dat instrument kon kiezen had ik het wel gedaan. Mijn hart lag toch bij het geluid van de sax. Omdat ik intussen een eind verderop woon besloot ik in mijn eigen woonplaats op zoek te gaan naar mogelijkheden. Met een man en twee jonge kinderen kan ik mijn tijd goed gebruiken, en ik vond de extra reistijd een behoorlijke belasting. In mijn eigen woonplaats kwam ik bij een harmonie orkest terecht. Ben eens naar een repetitie geweest, en heb daar eens mogen proberen of ik ook geluid kon krijgen uit een saxofoon. Dat lukte zowaar, en er is samen met de harmonie gekeken wat de mogelijkheden waren om les te krijgen en wat de kosten hiervan zouden zijn. Dat lukte allemaal, en ik kreeg van de harmonie een Yanagisawa saxofoon in bruikleen waar ik nu al een poosje op speel. Het notenlezen leer ik al doende, en dat vind ik soms best nog lastig. Een keer per week heb ik een half uurtje priveles.
Het harmonie orkest waar ik de workshop heb gedaan heeft in februari een uitvoering gehad waarbij ze ook de twee liedjes gingen spelen die we op de workshopdag hadden gespeeld. Ze hadden iedereen die aan de workshops mee had gedaan gevraagd of ze ook mee wilden spelen met deze liedjes. Zo heb ik dus mijn eerste optreden al gehad, en het smaakt echt naar meer. Voorlopig houd ik het nog bij oefenen en het leren noten lezen. Een extra handicap voor mij is dat ik astma heb en afgelopen winter nogal veel last had van mijn longen waardoor ik af en toe nog adem tekort kom, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van training. De vooruitgang is er zeker, al is dit per dag verschillend.

Penningh

Ik koos die dag voor de klarinet

Oei.
Maar beter ten halve gekeerd.......
Welkom bij de saxofoonfamilie.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

JR

Welkom Gina!

Ach, klarinet is ook wel mooi hoor . . . en vooral makkelijk mee te nemen. . . . en een groot bereik . . . .
maar qua klank gaat er wat mij betreft niets boven een sax . . .
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Gienepien

Hahaha, ik was er bang voor dit soort reacties te krijgen. Daarom had ik het al wat kleiner neer gezet. Niet klein genoeg dus  :-D

Zoot

Quote from: "JR"Welkom Gina!

Ach, klarinet is ook wel mooi hoor . . . en vooral makkelijk mee te nemen. . . . en een groot bereik . . . .

wel t w i n t i g  meter, als je weet hoe  :o je moet gooien........

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)
eh ,..eh ,.. had ik al gezegd,.... kijk eens op eh //http://www.maaksmuziek.nl:roll:

Sebo

Quote from: GienepienHallo iedereen, ik ben nieuw hier en daarom wil ik mij graag voorstellen.

Ik koos die dag voor de klarinet. Ik durf het bijna niet te vertellen hier, haha.

Op die dag had ik al een klein beetje met een jaloerse blik gekeken naar degenen die op een saxofoon speelden.

Als ik had geweten dat ik ook voor dat instrument kon kiezen had ik het wel gedaan. Mijn hart lag toch bij het geluid van de sax.

Ben eens naar een repetitie geweest, en heb daar eens mogen proberen of ik ook geluid kon krijgen uit een saxofoon. Dat lukte zowaar, en er is samen met de harmonie gekeken wat de mogelijkheden waren om les te krijgen en wat de kosten hiervan zouden zijn. Dat lukte allemaal, en ik kreeg van de harmonie een Yanagisawa saxofoon in bruikleen waar ik nu al een poosje op speel.
QuoteDit noem ik nu gewoon goed voorbereid ergens aan beginnen :!:

Eerst iets proberen wat je nietwilt,  (waarom zou je ook) en daar na een echte Yanagisawa....... ;-)  :!:  :!:

Dussehhhhhh..................

:D Weest welkom :D

Grtz. Sebo  ;-)
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

CynthiaM

Hoi Gienepien
Welkom op deze site. Leuk dat je bent gaan spelen.
Nog 1 vraagje: wat voor soort sax bespeel je? Bariton, sopraan, tenor of alt?
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Em

Welkom hier, en tja, jij hebt 1 lesje klarinet gedaan, ik heb 15 jaar althoorn gespeeld voor ik verstandig werd whahahaha. Hier nu een jaartje bezig en ook hier in de blaasmuziek alleen in een mars en showband. Veel blaasplezier en successss!!!!

javaou

Welkom in de leukste sax-familie van NL en België...dus...
Jan

drietenor

Welkom bij de club Gina  8)  8)  8)

En we zijn niet allemaal eenkennig in muziekinstrumenten.
Zijn je kinderen al; een beetje gewend aan de nieuwe geluiden :?:
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Gienepien

Dank jullie wel allemaal. Even kijken of ik alles goed onthouden heb

Ik speel altsax. Mijn kinderen, tja wat zal ik zeggen. Onze dochter vind het wel leuk, en die vind mijn muziekboek ook heel erg interessant. Die zie ik in de toekomst ook wel een instrument gaan bespelen. Onze zoon begint zodra ik de saxofoon pak met zeggen dat hij het maar kattengejank vind. Dat zal vanzelf beter worden als ik wat langer speel denk ik (hoop ik)  :wink:

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

SAXHengelo

WELKOM HIER !!!

GROETEN
MARTIJN

yanamayo

Welkom op dit leuke en leerzame forum! :D

Mooi instrument trouwens! :wink:
Veel speelplezier!

Groetjes,
Marjolijn
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo