Main Menu

M'n ouwe Chu

Started by Tony, 18 November 2005, 21:51:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tony

'k Heb 'm eindelijk vandaag opgehaald.
Was nog een heel projectje. Als je 'm zag voordat ie gereviseerd was... bijna alles was zwart (hij is verzilverd), palm keys waren zover afgesleten dat je er met gemak een sinaasappeltje mee kon schillen. Vol met butsen en deuken, zo krom als een hoepel en de nek mistte. Hij is uit 1921 en heeft al een heel leven achter de rug, dat was wel te zien ook. Oneerbiedig gezegd... het was een wrak als je 'm zo zag.

Maar nu. Helemaal uitgedeukt, opgepoetst, nieuwe polster, nieuwe rollertjes, asjes zijn weer recht, Keilwerth nek erop, posts goed afgesteld en nog veel meer dingen die er aan gedaan moesten worden.

Toen het spannende moment. Hoe gaat ie klinken en speelt ie zowiezo wel?

In 1 woord Bizar. Wat een sound heeft dat ding zeg. Vol, loeihard en vet. Compleet anders dan m'n Comm II die veel donkerder, warmer en toch wat beschaafder klinkt. Stemming is gewoon perfect. Dus da's ook wel fijn.

De applicatuur is wel wennen en een tikje lastig, 't is best hard werken maar zo'n oude toeter... ik vind 't geweldig.

M'n 2 juweeltjes... *zucht*.

Foto's volgen...

Daan

Ja ik dacht al zo'n lange revisie...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Tony

Zeg maar gerust restauratie. Petje af voor Remy.

http://www.saxforum.nl/images/awinds.gif

Daan

Tja, ik zou er reclame bij doen  :roll: . Waarschijnlijk weten veel mensen niet wie Remy is :) .

Tony

the martin

Maar gauw weer een bijeenkomst  8)

Ik hoor erg veel goede dingen van mensen over die Chu's.

Daan

Gelijk een banner gepost  :lol: , nog niet goed genoeg :P .

Ik zou eronder typen:

Een voorbeeld, je kan er uiterraard wel op klikken :)
Klik op het plaatje!

of misschien wel een grotere letter type

Tony

Pato

k ben aan het twijfelen of ik een conn chu berry alt zou moeten kopen, of een moderne sax...

wat zou jij me aanraden?

Tony

Dat is een keuze die je zelf moet maken denk ik.

Een CHu klinkt te gek maar de applicatuur is niet te vergelijken met een moderne sax.

Speel gewoon op beide en kijk wat je fijner vind.

the martin

Probeer ook eens een Selmer MK VII (7 dus)

Die vind ik zelf erg goed...
(En ik speel een Chu alt. Ergonomie valt best mee.)

Pato

ok dankjewel,

ik ga gewoon veel dingen uitproberen, want hoewel mn YAS 32 gewoon een goede sax is natuurlijk, wil ik eigenlijk toch wel een ECHT goede sax gaan kopen

jammergenoeg kost dat ook iets meer;)

Tony

Quote from: "the martin"(En ik speel een Chu alt. Ergonomie valt best mee.)

Ik weet niet hoe het zit met een alt. Wat me bij de Chu t.o.v. de Comm II opvalt is dat ik m'n vingers veel verder moet spreiden. Ik heb niet zulke grote handen dus met m'n wijsvinger bij de F komen was best wel even stretchen. Maar goed... inmiddels al best wel wat wijzigingen aan laten brengen waardoor hij een stuk makkelijker speelt.