Main Menu

voorstellen

Started by dolly, 31 March 2012, 19:29:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dolly

Hoi Medesaxofonisten,

Zoals jullie allemaal ben ik gek op saxofoonspelen. Dat doe ik inmiddels 7 jaar.
Ik speel in een fanfareorkest, maar zelf speel ik het liefst populaire muziek.
Het lijkt me geweldig om in de toekomst in een bandje te gaan spelen.

Ik kijk regelmatig op het forum, vandaar dat ik nu ook lid geworden ben.
Het lijkt me super om met jullie gedachten te wisselen over muziek maken!

groetjes dolly

Zoot

Quote from: "dolly"groetjes dolly

H ell O   DoLLy

[youtube:1490zzvk]Tp4PbwqNdwo[/youtube:1490zzvk]       oh wat o r g i n e e el  weer.....   :-D  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

drietenor

Quote from: "dolly"Het lijkt me super om met jullie gedachten te wisselen over muziek maken!
groetjes dolly

Hi Dolly, welkom bij dit uitgebreide gezelschap van saxofonisten 8)  8)  8)

De saxofoonklanken die bij de fanfare passen zijn weer andere dan die je in een bandje gebruikt.
Al een idee welke soort saxofoonmuziek je wil spelen buiten de fanfare :?:
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Gienepien

Hallo Dolly,

Welkom op het saxforum.

CynthiaM

Dag Dolly
Welkom op dit forum. Je moet denk ik gewoon zoeken naar een bandje die een saxofonist wil. Na 7 jaar kun je meer dan je denkt.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Maaarten

Zo is dat. Na een aantal jaren bij een harmonie of fanfare kun je heel wat ademsteun ontwikkelen en daarmee klank. (nah goed ik speel tenorsax dus het is meer begeleiding dan, altsaxen hebben veel meer melodielijntjes)
Spelen in een bandje is wel anders, ook afhankelijk van de muziekstijl. Het is wat meer kort en strak spelen bijvoorbeeld als het meer funk is. Dus 4 tellen zijn 4 tellen en direct stoppen met blazen. Dus niet dat nootje over de maatgrens laten gaan zoals bij een koraal bij het inspelen nog wel geaccepteerd is.

Welkom op dit forum.

JR

Welkom Dolly!

Je zou kunnen kijken op //http://www.xlr.nl/mzb.php

Daar kan je zelf ook een oproep neerzetten
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

dolly

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie leuke, snelle reacties en tips!  :D
Wat ik volgens mij nog helemaal niet verteld heb: ik speel alt
Samen met mijn muziekleraar doe ik veel jazz; blaastechnieken enzo.
Thuis ga ik vaak gewoon wat mee improviseren met rock of funk liedjes op youtube (erg amateuristisch, maar wel leuk ;) )
Ik vind het alleen moeilijk om zo'n funky/jazzy sound te krijgen. Bij selmer c** mondstuk is meer ingesteld op fanfaremuziek geloof ik
Hebben jullie hier tips voor?

groetjes dolly

niesten

Hoi Dolly,

Als eerste welkom op het forum!!

En qua tip voor een funky/jazzy sound. Die maak je vnl. zelf..... Een mondstuk kan wel helpen. Als je een idee hebt over de klank die je wilt bereiken, ga dan eens naar een muziekwinkel met je sax en ga zoveel mogelijk mondstukken uitproberen. Dan kom je vanzelf bij een mondstuk dat bij je past ... of niet en dan ga je een volgende keer naar een andere muziek winkel met weer andere mondstukken. Voor sommigen onder ons duurt die zoektocht een heel leven lang......
Wel daarna echt naar die klank blijven toewerken, anders klink je over een tijdje weer precies als met de selmer C**.

Groeten,
Roger

Sebo

Quote from: "dolly"Hoi Medesaxofonisten,

Het lijkt me super om met jullie gedachten te wisselen over muziek maken!

groetjes dolly

Da's bijna net zo leuk als muziek maken  :lol:  :lol:

Maarreehhhhhh

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Amanda

Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

javaou

Hello Dolly, great to see you.....Dolly.....
 :) Jan

Willem

Hoi Dolly,

♥♥♥elijk welkom op het saxforum!!!
Veel plezier hier.

Groetjes,

Willem.
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet