Main Menu

Nieuw op het forum

Started by Ronny, 03 April 2012, 22:20:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronny

Beste Forumleden,

Graag wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Ronald ik ben 44 jaar en speel sinds 2009 weer saxofoon. In een grijs verleden heb ik ooit een jaartje les gehad, om vervolgens het instrument in de mottenballen te verstoppen. Toen mijn zoontje in 2008 acht op pianoles ging werd ik toch weer gegrepen door het virus en ben weer gaan lessen. Inmiddels heb ik de smaak goed te pakken en probeer ik iedere dag een 1/2 uurtje te spelen en heb ik om de week les. Ik ben begonnen op de alt en ben sinds een week de trotse bezitter van een tenor.

Samen met mijn collega's hebben we een (9 koppige coverband) en oefenen we om de week in een lege ruimte op ons kantoor, wat inmiddels de looks heeft van een complete muziekstudio.

Ik las ook op jullie site dat er binnenkort een forumdag is, ik hoop dat ik mijn agenda vrij kan maken en jullie persoonlijk kan ontmoeten (vooral om veel te leren). Het is me alleen niet helemaal helder of het dan mogelijk is om als nieuweling mijn toeter mee te nemen om de eenvoudige stukken mee te blazen.

Groet Ronald
A: Selmer Reference 54, S80 C*, Vandoren 3
T: Selmer Reference 36, Labayle 7*, Rico 2,5

Rei

2 serieuze toeters heb je daar tussen de motteballen  :-D . welkom ronny
a: Conn 6M Lady Face (1949) / Meyer ebonite 6MM
t]Yamaha YTS-61(1973)[/color] / Otto Link STM 7*

CynthiaM

Hoi Ronny
Welkom op deze site. Hij is voor beginners en gevorderden, en datg schijnt ook voor de forumdag te gelden. Zelf ben ik er ook nog nooit geweest, maar hoop de 22e acte de presence te geven.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Invisible

Hallo Ronny, wees welkom!

De forumdag is inderdaad voor iedereen en neem inderdaad gewoon lekker je sax mee. Wellicht dat je een aantal dingen niet mee kan spelen, maar dat geeft niet, is alleen maar leerzaam.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

niesten

Hoi Ronny,

Welkom op dit forum :D
En hopelijk welkom op de saxforum meeting! Natuurlijk ben je welkom.
Zo'n saxforum meeting is voor iedereen die "iets" met saxofoons heeft. Het is leerzaam, interessant, divers, leuk, maar vooral gezellig!!!

Idd een mooie set saxen die je hebt!! (zullen velen jaloers op zijn....en anderen weer helemaal niet ...)
Ben zelf overigens wel benieuwd naar de verschillen tussen een Ref36 en een Ref54. (Ben van plan mijn SA80 tenor (ooit) te upgraden en Ref36, Ref54 en MVI zijn voor mijn gevoel geschikte kandidaten). Kunnen we mss op het saxforum meeting eens over hebben.

Groeten,
Roger

Zoot

Quote from: "Ronny"Ik las ook op jullie site dat er binnenkort een forumdag is, ik hoop dat ik mijn agenda vrij kan maken en jullie persoonlijk kan ontmoeten (vooral om veel te leren). Het is me alleen niet helemaal helder of het dan mogelijk is om als nieuweling mijn toeter mee te nemen om de eenvoudige stukken mee te blazen.

t u u r l i j k,........  meenemen......     :idea:   :idea:  :idea:    
:roll: kun je Smart Music even uit proberen.......  :roll:
(//http://www.maaksmuziek.nl

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)[/quote]

Maaarten

Welkom. Mooie toeters.
De meeting is voor iedereen die wat met saxofoons heeft.

JR

Welkom Ronny!

Kom gezellig op de 22ste :!:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

drietenor

Quote from: "Ronny"In een grijs verleden heb ik ooit een jaartje les gehad, om vervolgens het instrument in de mottenballen te verstoppen.
.......
Het is me alleen niet helemaal helder of het dan mogelijk is om als nieuweling mijn toeter mee te nemen om de eenvoudige stukken mee te blazen.

Welkom bij de club en neem je toeters mee, hoop voor je dat de mottenballensmaak eraf is 8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Ronny

Beste allemaal,

Dank jullie wel voor jullie enthousiaste reacties en warme welkom op het forum. Ik ben er bij de 22ste (heb me via de stemknop aangemeld).

de toeter van de mottenballen was een oude Amati. Toen deze na 20 jaar van zolder kwam, waren de polster veranderd in een kleine mini tuin met vreemde flora en kwam er een errug onaangename lucht uit de sax. Tijdens de eerste les wist mijn saxdocente mij te overtuigen dat ik op deze sax nooit lekker zou kunnen spelen en heb op haar advies een Yamaha YAS 275 gekocht. Na 2 jaar heb ik deze sax ingeruild en heb mijn alt reference gekocht. Dit is echt een super toeter en een wereld van verschil in vergelijking met de Yamaha. De tenor heb ik net gekocht, omdat dit jaar mijn belasting aangifte erg gunstig uitviel en ik een behoorlijk bedrag van de fiscus terug kreeg. Gelukkig vond het thuisfront een nieuwe tenor ook een goede bestemming voor de belasting meevaller. Het toeteren op de tenor is nog wel erg wennen. Vooral snelle toonwisselingen wil nog niet lukken. Hier kunnen de ervaren mannen en vrouwen toeteraars me nog veel leren de 22ste.

Gr. Ronald
A: Selmer Reference 54, S80 C*, Vandoren 3
T: Selmer Reference 36, Labayle 7*, Rico 2,5

gkeijzer

Welkom, ben zelf ook nieuw hier. Tot de 22ste 8)
Muziek maakt de Mens

[size=85]# Alt-saxofoon Selmer Mark VII[/size]
[size=85]# Tenor-saxofoon  Selmer SA80II[/size]

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

javaou

Welkom, enne ik ben ook maar beginneling, maar ik ga wel naar de meeting...!
Jan

jupialto

Quote from: "Ronny"De tenor heb ik net gekocht, omdat dit jaar mijn belasting aangifte erg gunstig uitviel en ik een behoorlijk bedrag van de fiscus terug kreeg. Gelukkig vond het thuisfront een nieuwe tenor ook een goede bestemming voor de belasting meevaller. Het toeteren op de tenor is nog wel erg wennen. Vooral snelle toonwisselingen wil nog niet lukken. Hier kunnen de ervaren mannen en vrouwen toeteraars me nog veel leren de 22ste.

Gr. Ronald

...zelf ken ik zo'n teruggave nog niet, laat staan een thuisfront dat mij steunt in mijn geldvretende hobbies, maar alla,....welkom en....geniet!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

gkeijzer

Muziek maakt de Mens

[size=85]# Alt-saxofoon Selmer Mark VII[/size]
[size=85]# Tenor-saxofoon  Selmer SA80II[/size]