Main Menu

nieuw :D

Started by elizah, 08 April 2012, 01:17:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elizah

Hoi allemaal,

Ik ben Eliza. Ben hier nieuw dus ik denk das wel zo netjes om me even voor te stellen.
Nouja... helemaal nieuw ben ik niet. Ik heb zo hier en daar eens af en toe stiekem meegelezen, maar ik vond t toch wel tijd om me maar eens te registreren.

Ik ben 22 en speel sinds mn 5e piano en sinds 8e ongeveer sax. Heb altijd bij de fanfare gespeeld tot n jaar of 4 geleden ongeveer. Mn vader is ook n enthousiaste saxofonist/gitarist/pianist/drumist en ouderist, dus de appel valt niet ver van de boom zullen we maar zeggen. Bij de fanfare heb ik altijd sopraansax gespeeld maar vooral de tenor van mn vader vond ik toch altijd wel erg spannend dus heb sinds kort zelf ook n vintage tenor erbij, naast mn vertrouwde sopsax. :wink:

Ik ben hier vooral om veel te lezen en te leren. Waar mogelijk zal ik mij proberen nuttig te maken  :D

Groetjes Eliza
Yanagisawa S992 (2007) -- Jody Jazz HR7 -- Rico H-Lig. -- Rico Select Jazz Unfiled 3M
Yanagisawa T992 (2012) -- Jody Jazz DV NY 7* -- FL Ultimate Lig. -- Vandoren ZZ 3.5
E: Yamaha WX-5 i.c.m. Native Instruments Kontakt 5 en vele plug-ins

Zoot

Quote from: "elizah"Ik heb zo hier en daar eens af en toe stiekem meegelezen,  :P  oh,datwasjij  :P  maar ik vond t toch wel tijd om me maar eens te registreren.

en,........... nét op tijd, 22 April een SaxForumMeeting. Alléén voor leden en niet leden......  :roll:

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

elizah

Quote from: "Zoot"
Quote from: "elizah"Ik heb zo hier en daar eens af en toe stiekem meegelezen,  :P  oh,datwasjij  :P  maar ik vond t toch wel tijd om me maar eens te registreren.
Hihihihi ja dat was ik   :lol:

en,........... nét op tijd, 22 April een SaxForumMeeting. Alléén voor leden en niet leden......  :roll:

:(  Dan kan ik helaas niet...  :cry:
Yanagisawa S992 (2007) -- Jody Jazz HR7 -- Rico H-Lig. -- Rico Select Jazz Unfiled 3M
Yanagisawa T992 (2012) -- Jody Jazz DV NY 7* -- FL Ultimate Lig. -- Vandoren ZZ 3.5

drietenor

Hi Eliza welkom bij deze exclusieve organisatie die voor iedereen toegankelijk is  8)  8)  8)

Wat voor muziek wil je gaan maken :?:
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

elizah

Quote from: "drietenor"Hi Eliza welkom bij deze exclusieve organisatie die voor iedereen toegankelijk is  8)  8)  8)

Wat voor muziek wil je gaan maken :?:

Hi  :)

Ik maak eigenlijk vanalle soorten muziek. Van top40 covers tot klassiek en jazz. Alles wat ik leuk en mooi vind dat speel ik.  Momenteel ook alleen nog thuis voor mezelf en af en toe samen met mn vader wat jammen. Ik vind t ook leuk om n nummer geheel te "ontleden", zonder er partituren van te hebben en dan na te maken incl. begeleiding en drums of er een eigen draai aan geven.
Bezig zijn met muziek is gewoon t mooiste wat er is :D

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Maaarten

Welkom. Wat een mooie saxofoon.  8)

elizah

Quote from: "JR"Welkom Eliza!
Dankjewel :D

Quote from: "Maaarten"Welkom. Wat een mooie saxofoon.  8)
Dankjewel en ja ik ben dr ook wel n heel klein beetje heel erg trots op zo stiekem zeg maar... hihihi  Neem tenminste aan dat je t over mn Conn hebt?
Niet dat ik die Yana niet geweldig vind overigens... Daar ben ik zeer tevreden over.

Rei

hoi

leuk spul, zo'n stuk erfgoed in je handen :)
a: Conn 6M Lady Face (1949) / Meyer ebonite 6MM
t]Yamaha YTS-61(1973)[/color] / Otto Link STM 7*

elizah

Quote from: "Rei"hoi

leuk spul, zo'n stuk erfgoed in je handen :)

Ja t voelt ook echt oud... zeker als ik me realiseer dat mn overgrootvader toen geboren is hahaha  :lol:

Maaarten

ja ik had het over de Conn. :)
Alhoewel ik inderdaad 'een beetje' een yana aanhanger ben qua nieuwe saxofoons.

elizah

Quote from: "Maaarten"ja ik had het over de Conn. :)
Alhoewel ik inderdaad 'een beetje' een yana aanhanger ben qua nieuwe saxofoons.

Yanagisawa maakt gewoon super instrumenten die absoluut niet onder doe voor Selmer. Ik vind de sopraan zelfs n stuk beter.
Ik heb zelfs nog steeds twijfels (ik weet ik moet me schamen) om mijn Conn weg te doen en voor n Yana tenor te gaan. Maar dat komt meer doordat ik de Conn vrij moeilijk vind om te bespelen met mn niet al te grote handjes. Maarja... ik ben tegelijkertijd ook wel n beetje verliefd op die Conn. Dus beetje n dilemma  :?

Voorlopig probeer ik gewoon t beste uit mn Conn te krijgen denk ik :D

drietenor

Quote from: "elizah"Ik heb zelfs nog steeds twijfels (ik weet ik moet me schamen) om mijn Conn weg te doen en voor n Yana tenor te gaan. Maar dat komt meer doordat ik de Conn vrij moeilijk vind om te bespelen met mn niet al te grote handjes. Maarja... ik ben tegelijkertijd ook wel n beetje verliefd op die Conn. Dus beetje n dilemma  :?

Voorlopig probeer ik gewoon t beste uit mn Conn te krijgen denk ik :D

Bij oude violen vindt niemand het vreemd dat je een instrument van 200 jaar oud speelt.
Bij saxofoons zou ik dat wel vreemd vinden.
Maar als je een instrument nog gemaakt tijdens het leven van Adolph Sax speelt lijkt me dat heel normaal.
Ben benieuwd hoe je Conn klinkt, ik kan me er iets bij voorstellen, maar in werkelijkheid zal het heel anders klinken.
Het geeft wel iets extra aan de muziek, het maakt uit met welke saxofoon je een stuk speelt.
Zelf vind ik dat een van de mooie kanten van de saxofoon, alle saxofoons klinken anders, behalve die van Yamaha en Yanagisawa,
die kunnen zo goed saxofoons bouwen dat ze reproduceerbaar saxofoons kunnen maken.
Best knap, dat is Selmer, die alle kennis van Sax heeft overgenomen, nooit gelukt.

Blijf Conn spelen zolang het geluid je kan boeien.
Je kan ook nog een Yana ernaast nemen, als je ze over 94 jaar kan afschrijven is dat best te doen.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

elizah

Hoi drietenor,

Dat is nou precies hoe ik er zelf ook over denk. Het heeft gewoon iets om op zo n oud instrument te spelen. Je hebt gewoon respect voor t instrument als je erop aan t spelen bent. En hij klinkt ook gewoon fantastisch. Het vraagt alleen wat meer moeite om m goed te bespelen. t werkt allemaal zwaarder en minder snel als n moderne yana. En ik heb wat problemen met mn rechterhand. Die moet ik wat verkrampt houden om goed te spelen. Maar vraagt ook gewoon gewenning denk ik. Ik kom natuurlijk van een moderne sopraan af... das toch heel wat anders dan n bijna 100 jaar oude tenor. Blijven oefenen he... zegt mn vader steeds :D

En inderdaad... ik zou er n andere tenor naast kunnen nemen... maarja als jij me dan even t winnende lotnr. geeft voor de komende trekking van de staatloterij  dan ga ik morgen alvast naar Adams bellen hihihi Dan neem ik meteen een Altje erbij  :lol:

of dan toch misschien naar zwitserland voor n Inderbinen??? :smt102

Steph Saxin' Spé