Author Topic: zilveren saxofoon  (Read 41739 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
Re: zilveren saxofoon
« Reply #15 on: 13 April 2012, 17:27:52 »
Quote from: "Zoot"
Ben ik aan het stofzuigen   :shock:  :shock:  :shock:   hoor ik iets van ritteTIKkeRikkeTIK in de stofzuigerslang... en denk HUH :?:     stofzak opengesneden en.........      ik heb m'n sax terug,........    :P  ikzoblij   :P
Moraal van het verhaal....

...Zoot moet toch eens vaker stofzuigen.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Zoot

• Guest
« Reply #16 on: 13 April 2012, 17:49:52 »
Quote from: "Invisible"
...Zoot moet toch eens vaker stofzuigen.

moraal van het verhaal.........     IK zuig wél onder de bank, in de hoekjes etc       :o nee,nietslaanikhadjenietbinnenhorenkomen :twisted: jaikslaapwelopdebankvannacht :cry: jalieverdneelieverd'kzalnietmeerover :? joutypen

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #17 on: 13 April 2012, 19:36:16 »
foto :?:
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #18 on: 13 April 2012, 19:40:43 »
Quote from: "drietenor"
Van Zoot die daadwerkelijk zelf aan het stofzuigen is bedoel je neem ik aan toch? :-D
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #19 on: 13 April 2012, 20:51:40 »
     ik heb m'n sax terug,........    :P  ikzoblij   :P

Dan ben ik het ook  :P

(Niks zo erg als op maandagavond naast een verdrietige saxofonist te moeten zitten) :lol:  :lol:  :lol:

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #20 on: 13 April 2012, 22:01:25 »
:D/  =D>
scheelt weer in de kosten en Sebo heeft weer een gezellige saxofonist naast zich  :wink: !!

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #21 on: 14 April 2012, 00:12:42 »
Van Zoot die daadwerkelijk zelf aan het stofzuigen is bedoel je neem ik aan toch? :-D

Zoot

• Guest
« Reply #22 on: 14 April 2012, 10:33:15 »

dan  :roll: eh eh,....    :idea:    zo :?:      :mrgreen: graag gedaan  :mrgreen:

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #23 on: 14 April 2012, 11:01:54 »

dan  :roll: eh eh,....    :idea:    zo :?:      :mrgreen: graag gedaan  :mrgreen:

nee ik had niet het verlangen om numatic stofzuiger met zak henry te zien, maar meer om een facilime van het zilveren kleinood, dat gedurende enige dagen zoek was en zoveel mensen van saxforum slapeloze nachten heeft bezorgd, om te zien waar dit allemaal over ging, welke een bijzonder vakwerk het is geweest dat zo vele mensen je kwaliteiten als stofzuigerhouder hebben besproken en de staat van de verschillende in Nederland koopbare afgietsels van het muziek instrument dat centraal in dit forum staat hebben besproken. Door de conische vorm met zeer veel gedetaileerd cicileerwerk heeft de gemiddelde zilversmid verschillende dillema's in het ontwerp die nopen tot het gebruik van de zegswijze; in de beperking toont zich de meester en de wijze waarop de ontwerper zich deze beperkingen had eigen gemaakt,  in dit bijzondere geval wou ik zien.

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #24 on: 14 April 2012, 11:43:59 »

nee ik had niet het verlangen om numatic stofzuiger met zak henry te zien, maar meer om een facilime van het zilveren kleinood, dat gedurende enige dagen zoek was en zoveel mensen van saxforum slapeloze nachten heeft bezorgd, om te zien waar dit allemaal over ging, welke een bijzonder vakwerk het is geweest dat zo vele mensen je kwaliteiten als stofzuigerhouder hebben besproken en de staat van de verschillende in Nederland koopbare afgietsels van het muziek instrument dat centraal in dit forum staat hebben besproken. Door de conische vorm met zeer veel gedetaileerd cicileerwerk heeft de gemiddelde zilversmid verschillende dillema's in het ontwerp die nopen tot het gebruik van de zegswijze; in de beperking toont zich de meester en de wijze waarop de ontwerper zich deze beperkingen had eigen gemaakt,  in dit bijzondere geval wou ik zien.

=D>  =D>

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #25 on: 14 April 2012, 14:05:22 »
....dus in het kort.....foto van je dierbare zilveren saxofoontje!

Maar...chapeau voor deze kostelijke omschrijving! =D>
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Zoot

• Guest
« Reply #26 on: 14 April 2012, 19:39:56 »

ik  :oops: vermoedde al  :P zoiets.........
Quote from: "yanamayo"
Maar...chapeau voor deze kostelijke omschrijving! =D>
  inderdaad...... (jebentgeloofikb i j n agekkerdanik.. )

Quote from: "yanamayo"
....dus in het kort.....foto van je dierbare zilveren saxofoontje!

zal morgen es zien  8) wat ik kan doen  :|             maar voor een echt mooie mini 3D, zilveren saxofoon voor aan een ketting ..... hou ik me nog steeds aanbevolen     :roll:

Zoot

• Guest
« Reply #27 on: 16 April 2012, 13:58:03 »
Valt niet mee zo'n klein ding (22 mm.)  een beeje scherp op de foto te krijgen maar hier:
achterkant...
en de voorkant.....
en nu ik 'm zo es even  :| van dichtbij bekijk,....   8) hij is best mooi

"k heb er ook een tijd naar gezocht weet ik nog wel ( ik heb 'm nu een jaar of vijf) de nek zou wat meer eh,...  :twisted: natuurgetrouw er aan mogen zitten....  maar eh  8) togwelblijmee 8)

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #28 on: 16 April 2012, 14:24:05 »
Uit de verte lijkt die nek wel een gedeelte van de G-sleutel :wink: . En dat is waarschijnlijk wat drietenor bedoelt met 'de hand van de meester'. :wink:

Ik zou geen nieuwe kopen hoor, heeft toch altijd wat emotionele waarde zo'n eerste saxofoontje (en dan bedoel ik dus het sieraadje).  Op dat moment was je dus zo verrukt van saxofoons, dat je besloot het de hele dag bij je te dragen en kenbaar te maken dat je een echte saxofiel bent!  8)   Niet dat je dat nu niet meer bent, maar het eerste gevoel van DAT saxje om je nek.....! :wink:
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #29 on: 16 April 2012, 22:32:20 »
achterkant...
en de voorkant.....

:smt023