goedkoperieten.nl

Started by Em, 18 April 2012, 11:21:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Em

Ik denk, ik bestel eens rietjes bij goedkoperieten.nl, kan ik er mooi wat los bestellen om uit te proberen. Mooi geleverd, idd goedkoop, ja, als je zelf de portokosten moet betalen. Ze waren vergeten te frankeren en dus waren mijn rietjes spontaan € 1,50 duurder aan portokosten hihi. Ach, even gezeurd en het volgende rietje is gratis, wel weer leuk opgelost dus.
Heb Vandoren Traditional besteld, heb ik normaal altijd, alleen wel iets te laag, was net vorige week begonnen op 3 maar goed, Vandoren V12 en Rico Frederick Hemke, eens kijken wat goed bevalt.

Steph Saxin' Spé

ben benieuwd, hou ons op de hoogte  :)

Invisible

Ik weet het niet bij goedkoperieten.nl wat ik er van moet vinden, echt goedkoper zijn ze niet dan bijvoorbeeld rieten.nl of saxshop.nl en hun assortiment is veel kleiner (ik mis bijvoorbeeld Gonzales rieten). Ook ziet hun website er niet zo professioneel uit vergeleken met andere saxwinkels, kreeg een paar keer allerhande vage foutmeldingen.

Leveren ze wat snel (dus bijvoorbeeld voor 17:00 besteld morgen in huis)?
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Em

Nou nee, ik heb wel een kleine week moeten wachten. Viel me nog wel mee hoor. Kreeg wel netjes een mailtje dat Vandoren los geleverd werd want doosjes passen niet door de brievenbus, aaaaaaaaaaaah joh!!!  :wink:  De kaart met portokosten kwam nog eerder whahahahah.

Koen88

ik heb ook vaak besteld bij goedkoperieten.nl, goeie service en aardige mensen mocht er wat mis gaan zijn ze heel coulant. al heb ik er al lang niks meer besteld, ik speel nu voornamelijk op legere`s behalve bij de harmonie wil ik nog wel`s rieten rieten gebruiken.

oh en de site is onderdeel van //http://www.petervanderaa.nl/html/
Alten| Selmer Sa 80 II. |Cannonball Big Bell
C-Melody| Martin Handcraft Stencil uit ca. 1923|
Tenor| Amati Toneking (1960-1670)| Mondstuk

Penningh

Ik heb vandaag toevallig Vandoren ZZrieten besteld bij dit bedrijf.
De huidige actie die ze voeren is dat er geen portokosten hoeven worden betaald.
Maakt ze toch wel goedkoper dan bestellen bij een ander of halen in de winkel.
Dit laatste is voor mij toch 2x 25 km rijden.
De rieten worden inderdaad geleverd in een brievenbus verpakking.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Em

Is idd een leuke actie, maar als ze zelf ook geen portokosten betalen wordt het nog duur whahah. Is op zich wel goed idee, hoef je ook niet elke keer naar de muziekzaak. De zaak die wij hier hebben is niet echt alleen op blaasinstrumenten gericht, meestal rijd ik even door naar Borne (Wiggers).

Penningh

Quote from: "Em"Is idd een leuke actie, maar als ze zelf ook geen portokosten betalen wordt het nog duur whahah. Is op zich wel goed idee, hoef je ook niet elke keer naar de muziekzaak. De zaak die wij hier hebben is niet echt alleen op blaasinstrumenten gericht, meestal rijd ik even door naar Borne (Wiggers).

Als ze zelf vergeten port te betalen is dit minder leuk maar ze zullen dit beslist niet bewust doen.

Volgens mij rekent goedkoperieten.nl zo'n beetje dezelfde prijs als anderen.
Het goedkope voor mij is dat ik ze voor deze prijs in huis heb.
Als ik ze moet halen in de winkel komt er gauw zo'n 6 euro kosten bij om 50 km te rijden

Ik had de rieten gisteren besteld en vandaag werden ze bezorgd.
Uitgepakt uit het doosje maar het doosje platgevouwen meeverpakt.
Dus doosje invouwen en rieten erin.

Ik ben erg tevreden over de levering.

Penningh

Em

PENNINGH das idd mooi snel, nee, was ook een foutje van hen hoor, en ach, ik krijg er een gratis rietje voor, mij hoor je niet klagen.

Maaarten

Ik wil toch nog even de aandacht vestigen op Ebay.

Ik rekende af op een NL site, en zat zo aan de 68euro voor 2 doosjes La Voz. Dat vond ik wel een beetje veel geld. Bijna 70 euro weer ipv 60euro ofzo.
Dus maar weer even op Ebay gekeken.
Nu heb ik 20 rieten voor 56euro. Ik raad jullie aan zo nu en dan eens op ebay een check te doen. Het kan schelen. Soms maakt t ook weer erg weinig uit.
 Alleen geen levering binnen 24uur uiteraard als je het in de VS koopt. Maar als je geen erg grote haast hebt......

Maaarten

update. Ik moest inklaringskosten betalen enzo. Ik dacht dat de grens bij 180euro ofzo lag sinds een paar jaartjes. Dat gold echter enkel voor die 112%. (en dat dan x119%)

De regel van 119% geldt echter nog altijd. Jammer. Volgende x alerter zijn bij aanschaf buiten de EU maar.
Al met al 10 euro duurder uit dan in NL, niet zo'n ramp, maar ik mag graag goedkoper uit zijn.

Ze zijn heel over gekomen en dat is het belangrijkste.

JR

Dus het is verstandig als je via Ebay iets koopt om te kijken of het van binnen of buiten de EG komt.
Scheelt gauw 25 % . . .
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Penningh

Ik snap het niet helemaal.
Ik bestelde vorig jaar bij My Masterpiece Reeds in de USA 10 tenorrieten voor circa 30 euro.
Ik kreeg deze keurig thuisgestuurd met, ik dacht, 5,10 euro aan verzendkosten.
Dus ik had voor 35 euro tien amerikaanse rieten zonder BTW gedoe.
Penningh

Maaarten

het gaat soms goed, en soms niet.
Ik heb namelijk een paar jaar terug voor ongeveer 100euro ofzo iets besteld zonder problemen. Soms wordt je pakje eruit gepikt zeg maar.

jthole

Tegenwoordig gaat het vaker niet goed dan wel, lijkt het wel. Ik reken eigenlijk altijd de BTW en invoerrechten mee (en ik vermijd dure koeriers); dan kan het alleen maar meevallen.
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge