Main Menu

Jammer.....

Started by yanamayo, 24 April 2012, 08:58:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yanamayo

Jippie, onze sopraansaxofoniste komt waarschijnlijk binnenkort weer terug! Leuk voor ons, leuk voor haar...........maar het heeft ook een keerzijde. Ik ben als invaller (halfomhalf sopraansax/altsax) de sopraan zo leuk gaan vinden, dat ik het reuze jammer vind met die sop in de stageband te moeten stoppen. Die sopraansax ligt me gewoon beter op de één of andere manier, ook al heeft ie z'n moeilijkheden wel degelijk. En ik vind sop (de klank) gewoon mooi.
Maar onze sopraansaxofoniste is gewoon veel beter met haar D-diploma op zak :D . Maar ik zal het wel missen...... :((Moest ik even kwijt)
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Steph Saxin' Spé

Da's balen!  :evil:

Kunnen ze je niet een extra plekkie geven c.q. creëren?

Als je ze uitlegd  [-o<  hoezeer de sop aan je hart zit gebakken  :-D

en in de tussentijd maar hopen dat het nog wel ff duurt voordat ze weer definitief terug komt ...

Zoot

Quote from: "yanamayo"Die sopraansax ligt me gewoon beter op de één of andere manier, ook al heeft ie z'n moeilijkheden wel degelijk. En ik vind sop (de klank) gewoon mooi.
tja,.... :oops: . over smaak valt  :lol: ((niet)) te twisten,.......   Maar overleg met de  :idea:  :idea: dirigent, die bepaald de instrumenten en misschien  :P ziet hij wel mogelijkheden voor een 1e én 2e sopraan.......
Quote from: "yanamayo"Maar onze sopraansaxofoniste is gewoon veel beter met haar D-diploma op zak :D . Maar ik zal het wel missen...... :(
Wijs haar subtiel even op dit forum,....  mail haar de url van  :lol: dit topic, dan komen jullie er misschien samen wel uit....
Quote from: "yanamayo"(Moest ik even kwijt)  
eh eh ,...  :|  :| wil je er over praten...... :|  :|   eh nou eh bel 0900 *******
 :wink:

EdO70

Penningh

Dus als ik het goed begrijp gaat er iemand weg in de stageband
Er wordt een opvolger gezocht die zelfs een ander instrument daarvoor gaat spelen(dat ze dat leuker vindt is achteraf een meevaller).
Vervolgens besluit te bandverlater weer te komen en wordt de opvolger eruit gezet omdat ze minder goed is.
Als er nu iemand komt die beter speelt dan de verlater, wordt dan de verlater vervangen?
Mis ik nu wat of begrijp ik het goed?
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

CynthiaM

Maar jij blijft wel spelen daar (op je altje)?
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Em

Das idd jammer meid, maar was van tevoren bekend dat ze terug zou komen, als dat niet zo was, kaartte ik nog wel even aan dat je het toch niet zo vind. Wij hebben dat met 1 van onze trombonistes gehad, 1 van de jongens was er uit gestapt, zij kwam op zijn plek en die jongen kwam na een paar jaar weer terug en werd door de tambourmaitre zo weer op haar plek gezet, en zij kon in het korps naar een andere plek heen. Is nog een hele rel geweest.

yanamayo

Even nog wat uitleggen...!
Onze sopraansaxofoniste is een paar maanden uit de roulatie geweest om gezondheidsredenen. Dus we wisten wel dat ze terug zou komen, alleen nog niet precies wanneer!
Ik had een goed half jaar geleden zelf een sopraansax aangeschaft omdat ik m'n collectie wilde uitbreiden :wink:  en ik de sop het leukst als tweede aankoop vond. Omdat toen onze sopraansaxofoniste even uit de roulatie was heb ik aan m'n man (de dirigent) gevraagd of ik die sop ook eens een keer in het orkest mocht uitproberen. En dat mocht, en zo is het gekomen! En ben eigenlijk steeds de sop naast de alt blijven spelen, het ene nummer op de sop en het andere op de alt.
Maar ik ben wel degelijk blij dat ze terug is hoor, want we hebben niet zo'n grote saxofoonsectie :? .
En er valt misschien wel wat met de dirigent te regelen dat ik af en toe ook eens wat op de sop mag spelen :wink:
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Howarth S50C hobo

Zoot

Quote from: "yanamayo"heb ik aan m'n man  :shock:  :shock: (de dirigent) gevraagd of ik die sop ook eens een keer in het orkest mocht uitproberen. >>>>>>><<<<<<<< En er valt misschien wel wat met de dirigent te regelen dat ik af en toe ook eens wat op de sop mag spelen :wink:

Kortom:  :x binnenkort speel jij eerste sop..........  :x
( bel anders m'n vrouw maar even )  

:|

yanamayo

Nou Zoot, dat is nu ook weer niet de bedoeling, hoeft maar een enkel keertje te zijn :D  Maar je hebt ervaring met het voor elkaar krijgen van dingen begrijp ik :wink:  :lol:

Even nog voor de duidelijkheid: Ik vind het echt leuk dat ze weer terugkomt want het is een leuke meid! Ik was het alleen buiten verwachting erg leuk gaan vinden (met wat meer solootjes, en de sop valt ook wat meer op in het orkest, terwijl ik van nature niet zo'n held ben, heb me vroeger altijd tussen een hoop klarinettisten kunnen verschuilen :-D ).
- Howarth S50C hobo

Pieter

Ik vind het een belachelijk beleid dat personen in een (amateur)orkest op vaste plaatsen zitten.  Het is heel gezond om partijen te wisselen, de eerste of solopartijen mogen ook best gespeeld worden door iemand die het misschien wel niet heel goed kan ,maar het wel graag wilt en er zijn best voor doet. Alle leden betalen contributie en de ene hoeft het niet meer of minder naar zijn zin te hebben dan een ander.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Zoot

Quote from: "yanamayo"Nou Zoot, dat is nu ook weer niet de bedoeling, hoeft maar een enkel keertje te zijn :D  Maar je hebt ervaring met het voor elkaar krijgen van dingen begrijp ik :wink:  :lol:

nee, ik l :roll: áát me overtuigen, :?  chanteren,  :cry: voor het blok zetten.... en denk zo  :idea: langzamerhand ken ik alle trucjes van die vrouwen.....     maar dan tóch.... :shock:

Zoot

Quote from: "Pieter"en de ene hoeft het niet meer of minder naar zijn zin te hebben dan een ander.

mooi gezegd   =D>

yanamayo

Zoot, op die plek in de situatie had ik je ook wel in gedachten, vrouwen kennende! :lol:

Pieter, bij ons zijn ze gelukkig niet al te moeilijk en wordt er wel van plek gewisseld, mits de persoon in kwestie dit zelf wil natuurlijk. Sommigen willen gewoon geen 1e partij spelen.
Alleen als iemand zomaar op eigen initiatief een 1e partij mee gaat zitten blazen (en dat gebeurt), is de dirigent (lees mijn man) niet zo blij. Logisch lijkt me.
En verder heb ik het op m'n alt ook prima naar m'n zin, hoor!
- Howarth S50C hobo

Penningh

Quote from: "Pieter"Ik vind het een belachelijk beleid dat personen in een (amateur)orkest op vaste plaatsen zitten.  Het is heel gezond om partijen te wisselen, de eerste of solopartijen mogen ook best gespeeld worden door iemand die het misschien wel niet heel goed kan ,maar het wel graag wilt en er zijn best voor doet. Alle leden betalen contributie en de ene hoeft het niet meer of minder naar zijn zin te hebben dan een ander.

Helaas is het zo dat bij veel amateur orkesten, veelal oudere spelers die al sinds een mensenheugenis lid zijn, blijven zitten op de eerste/solostem.
Dat 'recht' hebben ze verworven en staan het niet meer af.
Ze zien/horen niet dat anderen, dikwijls jongere mensen/jeugd, beter spelen.
Dirigenten hebben ook dikwijls niet het lef om daar wijziging in te brengen omdat deze oude knakkers dan weer in het bestuur van zo'n vereniging zitten.
Wel jammer
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.