Main Menu

Opnieuw voorstellen.

Started by ferrytaile, 04 May 2012, 15:08:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ferrytaile

Hallo,

Ik ben al best een tijd lid maar ook een tijd weg geweest dus ik denk, laat ik me maar eens opnieuw voorstellen!! :D

Ben dus Ferry, nog net geen 30 jaar, voorheen woonachtig in Enkhuizen en tegenwoordig in Alphen a/d rijn.

Speel zowel in ( project ) orkesten als in een Ska! Band ( The Tankers, Leuke band ;) ) dus ietwat breed in spelen, en dus ook meerdere saxen  :D

In het verleden was er bij mij maar 1 merk heilig.... Selmer Paris. en dan voornamelijk SA80II op bari en tenor.
Heb er inmiddels bijna een sport van gemaakt om super saxen uit te zoeken en te bespelen die buiten de gerenommeerde merken en types vallen en ik moet zeggen het bevalt zo erg dat ik ondertussen geen eens meer op een SA80II speel. :P

Waar speel je dan op?? nou ik denk dat er wat mensen zijn die me misschien voor gek verklaren maar even een indicatie van de saxen die ik de laatste tijd op het podium heb gebruikt..

Alt:
Conn Pan Am

Tenor:
Jupiter
Selmer La Vie  ( mijn vaste orkest beestje sinds een jaar of 3 )
Bundy

Bari:
Jupiter

En nog een stuk of wat andere!

Als jullie het leuk vinden kan ik wel wat recenties van de verschillende types op het forum zetten incl. mondstuk enz. Laat maar weten als daar behoefte naar is! :)

En o ja, handelaar ben ik niet maar de Conn staat wel te koop ( ben nu eenmaal te groot voor een alt :P )

Groeten!

Ferry
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

jupialto

Hey Ferry,

Welkom en.....geniet.

Grappig dat je Jupiter hebt uitgekozen als favoriet (zeg ik, als Jupi-altist); komt niet vaak voor.
Heb inmiddels wel begrepen dat het merk zich aanzienlijk verbeterd heeft in de loop der jaren.
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

ferrytaile

Staat wel in mijn top 3 moderne saxen ja!

Maar er zijn verschillen hoor. Laatst een jupiter tenor 700 serie van 20 jaar oud geprobeert en dat zijn echt carnaval saxen.
Maar voor een beginner zeker niet verkeerd!
En na 20 jaar was de aplicatuur nog in goede staat! Dat zecht ook wel weer wat (kurkjes vielen er wel af).

De nieuwe series ( laatste 5 jaar ) zijn echt leuke saxen! Zowel voor de beginner ( niveau Yamaha) als voor de lang spelende saxofonist.

Heb nu zelf voor de lichte muziek een dj2 model tenor uitgezocht. Deze heb ik gekozen boven de 900 serie, een the martin, een sa80 ennog een paar andere.  Merk wel dat deze echt onvergefelijk is, absoluut niet iets voor een leerling maar gewoon een lekker sound en een sax die je alle kanten op kan sturen!

Ik zou royalties moeten gaan vragen voor de reclame hier:p
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3

Ska!
www.thetankers.com

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

jupialto

QuoteIk zou royalties moeten gaan vragen voor de reclame hier:p

...zoiets in de sfeer van  "Ferry endorses DJ saxophones" ?

In dat geval kan er door ons allen lekker "gevangen" worden, want de sluikreclame is hier niet van de lucht. Nooit zo bedoeld natuurlijk, maar als je alles hier op het forum op een rijtje zet en mee laat wegen in je beslissing bij aanschaf, dan zal er ongetwijfeld een bepaalde trend uit te vissen zijn die aangeeft dat 1 merk populairder is dan andere (zie hier direct al weer een poll uit voort komen; of is 't ie al geweest??).

"This forum endorses any sax, as long as it fits the player" ligt meer bij de waarheid, denk ik.....
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

ferrytaile

Ska!
www.thetankers.com

javaou

Welkom in de leukste sax-familie. Veel lees (en speel) plezier!
Jan

Willem

Hoi Ferry,

Hé, ook tenor en bari... 8)

Wees weer welkom op het saxforum!!!

Groetjes,
Willem.
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet

Sebo

:D  Weest (opnieuw) welkom :lol:

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Steph Saxin' Spé

Welkom ... opnieuw  :wink:

Quote from: "ferrytaile"In het verleden was er bij mij maar 1 merk heilig....

wel grappig dat je van het gebaande pad af bent gegaaan ...

is wel een kolfje naar mijn hand  :-D