Hoi allemaal, ik ben Angel68 en woon in een klein dorpje in de Achterhoek. Al 30 jaar heb ik de wens om saxofoon te spelen. Nu ik 44 ben vond ik het hoog tijd worden om daar iets mee te gaan doen. Als kind wilde ik al graag iets met muziek, maar er was thuis geen budget voor een muziekinstrument. Aangezien er wel een orgel thuis stond, werd het dus orgel. Jammer voor mij vond ik dat helemaal niks! :-D ). In de afgelopen 30 jaar bleef de sax mij boeien, iedere keer als ik ergens een sax hoorde spelen wilde ik dat ook kunnen! 5 weken geleden heb ik een altsax gehuurd en 2 dagen geleden heb ik die ingeruild voor een tenor. Want dat is uiteindelijk wat ik echt wil. Ik was bang dat die te groot voor mij zou zijn, ik ben nl. vrij klein van stuk, zelfs voor een vrouw. Het ziet er inderdaad belachelijk uit, zo'n klein opdondertje met een grote toeter, maar ik ben er superblij mee! Mocht in de winkel in Deventer uitproberen en ik ben er als een blok voor gevallen. Binnenkort begin ik met les en ik hoop de rest van mijn leven heel veel mooie muziek te maken. O ja, voor degenen met ervaring: hoe lang duurt het voordat ik iets kan spelen wat op Ben Webster lijkt?
En ter info: een orgel heeft helaas geen bereik, het ding is domweg te zwaar om mee te gooien :?
De komende tijd ga ik eens kijken wat er allemaal aan info op het forum staat, ik kan er vast een hoop van leren. En wil je nog wat vragen, doe dat gerust! Groetjes van Angel68