Author Topic: Terug saxofoon spelen  (Read 1244 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mabo1024

• Member
  • *
Terug saxofoon spelen
« on: 12 July 2012, 23:08:42 »
Hallo, even voorstellen,

25 jaar geleden ben ik gestart met tenor saxofoon te spelen in een fanfare.
Een paar jaar later hoorde ik voor het eerst een bariton sax en was onmiddellijk onder de indruk van de stevige sound,
en wou ik ook wel op zo een monster spelen.
Spijtig genoeg is dat nogal een duur geval en was er op dat moment ook niet echt behoefte aan een bari in de fanfare.
Op een bepaald moment was er een soort crisis, waardoor we een hoop muzikanten verloren en was er  bijna geen enkel
bas instrument meer aanwezig. Voor mij was dat een geluk bij een ongeluk, want ik kreeg toen de kans om
bariton sax te gaan spelen.
Op een bepaald moment was er een grote reorganisatie op het werk, waardoor gemuteerd werd van een pure
techneut naar sales.
Het heeft me veel energie gekost om me in die nieuwe job in te werken, ik had mezelf nooit in een commerciële
functie gezien, maar na een stevige inloopperiode ben ik wel tevreden.
De overstap heeft op dat moment wel een hoop energie gekost, waardoor ik gestopt ben met de saxofoon.

Nu heeft de muziekmicroob me opnieuw gebeten, en ben ik van plan om een nieuwe barisax te kopen,
en ik hoop hier wat adviezen/meningen te krijgen bij de keuze van de saxofoon en het mondstuk.

Groetjes,

Marc

Zoot

• Guest
Re: Terug saxofoon spelen
« Reply #1 on: 13 July 2012, 00:04:39 »
Quote from: "mabo1024"
Een paar jaar later hoorde ik voor het eerst een bariton sax en was onmiddellijk onder de indruk van de stevige sound, en wou ik ook wel op zo een monster spelen.

:lol:  :lol:  :lol:  :shock:

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline CynthiaM

• Member
  • *
« Reply #2 on: 13 July 2012, 07:37:10 »
Ook van mij een warm welkom. Jammer dat je toen die Bariton niet hebt gehouden (of was die niet van jou?).
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Offline mabo1024

• Member
  • *
« Reply #3 on: 13 July 2012, 17:47:06 »
Die was niet van mij, van de fanfare en ondertussen speelt daar allang iemand anders op.
Ik trek dit jaar een recordbedrag terug van de belastingen, en daarmee ga ik volgende maand saxofoon shoppen.
Zeg nu nog dat mannen niet graag shoppen  ;-)

Ik zal eens in de andere forum gedeelten gaan navragen bij welke winkels je best terecht kan.

javaou

• Guest
« Reply #4 on: 13 July 2012, 18:43:07 »
Welkom mabo, ik ben 2 jaar geleden ook plots na sabbatical jaar in een andere functie/bedrijf terecht gekomen, maar in dát jaar begonnen wel met sax spelen/kopen, noten leren, muziek lezen, lerares gek vragen, enne ik heb er geen minuut spijt van: als ik "gewoon" was blijven werken in de oude functie dan was alles nog as useall....en dan zonder m'n sax!
Welkom in de leukste sax familie!
Jan

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #5 on: 13 July 2012, 22:11:03 »
Hi mark, welkom bij deze saxofoon sect(i)e

Grote keuze, welke  Bari je gaat kopen.

Succes ermee

Theo

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #6 on: 14 July 2012, 11:11:41 »
Welkom!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"