Author Topic: Ook even voorstellen  (Read 2212 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Sep

• Member
  • *
Ook even voorstellen
« on: 14 July 2012, 21:21:28 »
Hallo mede- liefhebbers en muzikanten,

Mijn naam is Serge kom uit Hengelo (o) en ben 44.
Vroeger heb ik wel wat klarinet en saxofoonles gehad van mijn vader en heb zo'n 3 jaar geleden na ongeveer 30 jaar onderbreking weer een saxofoon gekocht en ben sindsdien helemaal verslingerd aan het instrument.
Die saxofoon heb ik inmiddels weer verkocht (dat was een mexicaanse shooting star alt) en heb van mijn leraar een Buesscher True Tone gekocht die nog helemaal orgineel is  :D
Sinds eind februari van dit jaar heb ik een Conn New Wonder Tenor (serie I)overgenomen van een plaatsgenoot van mij en van deze sax wordt op dit moment de laatste puntjes op de i gezet qua revisie.

Ik speel vanaf sinds ik kan lopen (dat moest van mijn vader  :wink: ) en vanaf 16e in diverse bands en orkesten en heb daar meerdere instrumenten bespeeld waar onder: contrabas, pauken, drums, accordeon en nog wel wat andere instrumenten.

Maar de "vibe" die ik heb met saxofoonspelen is in mijn beleving specialer dan de andere instrumenten die ik speel, ik wil dat gewoon en heb weer de drang om elke dag te spelen en dat doe ik dus ook  :D

Ik heb een beetje hier op het forum rondgeneusd en het lijkt me een leuk forum met geschikte mensen die veel (leuke) dingen weten over de sax.

Groeten van Serge
Alt: Buesscher True Tone \'26, Meyer 8s - Tenor: Conn New Wonder \'20, Otto Link STM 8 - Dolnet Imperial\'52 - Dolnet Bel Air\'50

Zoot

• Guest
Re: Ook even voorstellen
« Reply #1 on: 15 July 2012, 01:44:29 »
welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

javaou

• Guest
« Reply #2 on: 15 July 2012, 10:15:36 »
Dag Serge, welkom in de leukste saxfamilie van NL én België, ennnnn Hengelooooooooow
Jan

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #3 on: 15 July 2012, 11:49:17 »
Welkom, je hoort erbij:

Quote from: "Sep"
Maar de "vibe" die ik heb met saxofoonspelen is in mijn beleving specialer dan de andere instrumenten die ik speel, ik wil dat gewoon en heb weer de drang om elke dag te spelen en dat doe ik dus ook

Niets aan toe te voegen.

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Sep

• Member
  • *
« Reply #4 on: 16 July 2012, 01:44:01 »
Dank jullie voor het welkom  8)
Alt: Buesscher True Tone \'26, Meyer 8s - Tenor: Conn New Wonder \'20, Otto Link STM 8 - Dolnet Imperial\'52 - Dolnet Bel Air\'50

Offline CynthiaM

• Member
  • *
« Reply #5 on: 16 July 2012, 07:31:39 »
Hoi Serge
Welkom op dit forum. Als ik jouw intro lees heb je al een schat aan muziekervaring. En je toeters mogen er ook zijn.
Welke stijl vind je eigenlijk het leukst om te spelen?
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Offline Sep

• Member
  • *
« Reply #6 on: 16 July 2012, 12:34:29 »
@ Cynthia

Hallo Cynthia,

Allereerst ook dank voor je  welkom  :D

Dat is een goede vraag die je daar stelt.
Ik speel graag jazz-standards en vind ska en reggae ook leuk om te spelen.
En met de Lennie Niehaus etudes vermaak ik me ook heel goed want ik heb dan weliswaar een behoorlijke muzikale bagage, wat ik in mijn hoofd heb zitten komt nog lang niet altijd uit mijn vingers  ;-)

Mijn helden/voorbeelden zijn Sonny Stitt, Ben Webster en Coleman Hawkins.
Er zijn er wel meer die ik ook goed vind maar de bovenstaande heren zijn voor mij degenen waar ik het meest van geniet als ik een opname van hun hoor, zo heb ik recentelijk bijv. Harlem Nocturne alt.take door Sonny Stitt herontdekt, echt geniaal wat die man met zo'n (zou bijna zeggen uitgekauwd/cliche) nummer doet, echt daar heb ik respect voor  8)

In de band waar ik sax speel, spelen we hoofdzakelijk jazzstandards en maken we ook nog wel eens een uitstap richting blues-achtige dingen en gaan we in augustus een paar concerten in Polen doen op uitnodiging van bevriende muzikanten daar, die de bandleden en mij uit allerlei formaties kennen behalve in deze formatie.

Ik hoop dat je vraag hier voldoende mee is beantwoord  :wink:

Groeten van Serge

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #7 on: 18 July 2012, 17:12:05 »
Heee Serge,

Weer een hengeloër!!! Leukleuk, ik kom zelf ook uit Hengelo. Speel sinds vorig jaar maart sax en blaas mijn partijtje mee in Enschede bij EVC!
Van wie heb je les? Op de muziekschool?

In ieder geval welkom hier!!!

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #8 on: 18 July 2012, 18:56:34 »
Welkom Serge!

Jouw TT is nog nét ff ouder dan die van mij, geweldig instrument hé!

Maar de New Wonder is ook een geweldig instrument, krijgen we nog foto's te zien?
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Sep

• Member
  • *
« Reply #9 on: 18 July 2012, 19:02:13 »
Hey Em,

Ook bedankt voor het welkom.

Je speelt met een jaar al met EVC mee, dat is toch de show/marching band uit Enschede?  8)

En ook uit Hengelo, ik begrijp dat er dus wel meer Hengeloers op het forum zitten, leuk.
Misschien een keer een id om een keer met al die Hengeloers iets te doen?
Al is het alleen maar voor de gezelligheid  :D

Ik heb les bij de Popscool van Pieter van Houten, weet niet of je de Popscool kent?
Dat bevalt me wel goed omdat het wat vrijer dan de muziekschool is (heb vroeger wel les op andere istrumenten op de muziekschool in Almelo en Enschede gehad).

Speel ze en de groeten van Serge

Offline Sep

• Member
  • *
« Reply #10 on: 18 July 2012, 19:17:54 »
Quote from: "JR"
Welkom Serge!

Jouw TT is nog nét ff ouder dan die van mij, geweldig instrument hé!

Maar de New Wonder is ook een geweldig instrument, krijgen we nog foto's te zien?

Hallo JR,

Die van jou is 2 jaar jonger  8)
Het is inderdaad een geweldig instrument, optisch en technisch, ben er dan ook heel erg gek mee.
Ik zie dat je het orginele mondstuk gebruikt maar hem hebt laten refacen?
Of heb je dat zelf gedaan?
Ik heb het orginele mondstuk en de orginele koffer er ook bij maar vind het mondstuk veel te klein vandaar mijn interesse in het refacen.

Foto's komen er binnenkort aan als ik mijn tenor terug heb van de revisie, en dat duurt gelukkig niet meer lang, dan kan ik van beide saxen een foto maken.
Ik hou je wel op de hoogte.

Groeten van Serge

PS En natuurlijk ook bedankt voor het welkom  :D

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #11 on: 19 July 2012, 02:25:22 »
Welkom hier!

Al gelezen dat je heel wat ervaring met o.a. geluid hebt, hoe meer forumleden met verstand van zaken hoe beter natuurlijk. 8)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #12 on: 19 July 2012, 13:53:30 »
Jep, je hebt de goeie band voor je!!! Popscool ken ik wel. Mijn zoon heeft 2 jaar op de muziekschool gezeten en daar waren ook kinderen die over gingen naar de popscool. Zoonlief slaat nu een jaar over en begint volgend jaar met trombone waarschijnlijk wel op de muziekschool. Sax is me niet gelukt om hem aan te praten hihi. Pieter van Houten zegt mij zo even niks, maar is wel prettiger dat het wat vrijer is en ik vind de muziekschool ook absoluut niet goedkoop. Heb zelf les gehad op de muziekscholen van Hengelo en Oldenzaal.
Er zit idd nog iemand uit Hengelo op het forum maar heb al een tijdje niks meer gelezen van hem.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #13 on: 19 July 2012, 19:28:49 »
Quote from: "Sep"
Ik zie dat je het orginele mondstuk gebruikt maar hem hebt laten refacen?
Of heb je dat zelf gedaan?
Ik heb het orginele mondstuk en de orginele koffer er ook bij maar vind het mondstuk veel te klein vandaar mijn interesse in het refacen.

Die koffer heb ik ook en zelfs gerestaureerd (viel een beetje uit elkaar), maar ik gebruik 'm niet meer.

Het mondstuk heb ik zelf meer open gemaakt. Héél fijn schuurpapier en als finishing touch gepolijst met metaal-polish.

En 't geeft nu het geluid dat ik zocht :D
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Sep

• Member
  • *
« Reply #14 on: 21 July 2012, 18:53:00 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Welkom hier!

Al gelezen dat je heel wat ervaring met o.a. geluid hebt, hoe meer forumleden met verstand van zaken hoe beter natuurlijk. 8)

Hallo Thijs,

Dank voor je welkom.

Dat kan inderdaad van pas komen  :wink:
Ben hier op het forum al wel interessante dingen tegengekomen en ben vooral topics aan het lezen en heb gezien dat er wel aardig wat kennis over uiteenlopende zaken aanwezig is bij de leden  8)

Groeten van Serge