Author Topic: Nettoyage  (Read 1930 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline flooijenga

• Member
  • *
Nettoyage
« on: 17 July 2012, 13:54:20 »
Ik heb laatst een alt saxofoon gekregen van vrienden van mijn ouders.
Er staat geen merk op de sax zelf, wel zat er een briefje bij de sax waarop stond dat het een Nettoyage alt sax was.
Heeft iemand hier wel eens van gehoord en kan wat info over het merk geven?
(het lijkt wel een namaak van Selmer).
groetjes

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
Re: Nettoyage
« Reply #1 on: 17 July 2012, 15:17:48 »
Een foto doet vaak wonderen (in ieder geval kunnen we er dan iets zinnigs over zeggen)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #2 on: 17 July 2012, 15:35:58 »
lol wat een naam. Was zeker tijd voor een grote schoonmaak. Maar als ie lekker speelt...

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 17 July 2012, 16:01:13 »
Quote from: flooijenga
  zat er een briefje bij de sax waarop stond dat het een Nettoyage alt sax was.

wat staat er op het briefje dan.....  <!-- s:?: -->:?:<!-- s:?: -->     
:idea:  <!-- s:idea: -->:idea:<!-- s:idea: -->  <!-- s:idea: -->:idea:<!-- s:idea: --> met een stofvrije doek voorzichtig afnemen en na het spelen riet en mondstuk schoonmaken..........  <!-- s:arrow: -->:arrow:<!-- s:arrow: -->   dan is het De SchoonmaakGebruiksAanwijzing  <!-- s:lol: -->:lol:<!-- s:lol: -->

Quote from: flooijenga

(het lijkt wel een namaak van Selmer).

<!-- s:? -->:?<!-- s:? --> waarom denk je dat?
en oja,....... welkom                      <!-- s8) -->8)<!-- s8) -->  TOet toEt grOEt vAn ZOoT   <!-- s8) -->8)<!-- s8) -->

KoenD

• Guest
« Reply #4 on: 17 July 2012, 20:43:47 »
LOL, lijkt mij een sax die in Wallonie of Frankrijk heeft gelegen bij iemand die vond dat hij wel eens mocht gepoetst worden.Meer moet je daar volgens mij niet achter zoeken!