Author Topic: Trevor James Signature Custom: hype of hemels?  (Read 12053 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Laatbloeier

• Optimisme is een morele plicht
  • Member
  • *
Trevor James Signature Custom: hype of hemels?
« on: 19 July 2012, 19:38:31 »
Ik pik her en der positieve berichten over de Trevor James Signature Custom op. De fabrikant schermt met deze testimonials:
"What a killing Horn".....Andy Sheppard
"A wonderful and superb Horn"....Phil Veacock
"A serious sax in the new Horn market".....Simon Peat
"This is an impressive sax"......Theo Travis
"These saxes are amazing" .....Andy Brush

Er zijn op deze aardkloot heel wat mensen die tegen vergoeding iets aardigs over je product willen zeggen, maar ik veronderstel dat een professional het vertikt om rommel de hemel in te prijzen. Heeft iemand dit instrument uitgeprobeerd en vergeleken met bijvoorbeeld de Mark VI (een vergelijking die Trevor James aan durft te gaan)?
Laatste aanwinst: VITO basklarinet.  
Favoriet: Selmer Mark VI bariton.

KoenD

• Guest

Offline ikJaap

• Member
  • *
Re: Trevor James Signature Custom: hype of hemels?
« Reply #2 on: 21 July 2012, 13:54:42 »
Ik ben ook wel benieuwd of deze sax de eigen hoge doelstellingen waar kan maken. Niemand eens getoeterd met deze?

Offline Jansen

• Member
  • *
« Reply #3 on: 21 July 2012, 21:22:38 »
Het is gelukkig echt geen hype! Deze sax is echt heel erg goed.

Ik heb inmiddels zelf ook een SC RAW tenor gekocht en ben er erg blij mij. Met deze sax kun je echt alles. Ongelooflijk veelzijdig qua klank/stijl.
Een paar dagen geleden heb ik de stemming gecontroleerd met m'n stemapparaatje en deze sax is opballend zuiver. Nagenoeg alles stemt precies.
Ga hem maar eens uitproberen dan merk je het zelf. Dat is het beste om erachter te komen of deze sax bij je past. Hij is bij diverse winkels op voorraad.

Offline ikJaap

• Member
  • *
« Reply #4 on: 30 July 2012, 20:55:52 »
Weet iemand waar je een alt hiervan in het noorden van ons land kunt uitproberen?

Offline Jansen

• Member
  • *
« Reply #5 on: 03 November 2012, 18:57:00 »
En heeft iemand dit model al getest?

Offline Laatbloeier

• Member
  • *
« Reply #6 on: 18 June 2015, 15:08:47 »
Het is gelukkig echt geen hype! Deze sax is echt heel erg goed.

Ik heb inmiddels zelf ook een SC RAW tenor gekocht en ben er erg blij mij. Met deze sax kun je echt alles. Ongelooflijk veelzijdig qua klank/stijl.
Een paar dagen geleden heb ik de stemming gecontroleerd met m'n stemapparaatje en deze sax is opballend zuiver. Nagenoeg alles stemt precies.
Ga hem maar eens uitproberen dan merk je het zelf. Dat is het beste om erachter te komen of deze sax bij je past. Hij is bij diverse winkels op voorraad.

Helemaal mee eens. Ik heb twee exemplaren van de tenor uitgeprobeerd. Prima klank, ook als het hard moet. Goede applicatuur, heel goede intonatie. Ligt lekker in de hand en is netjes afgewerkt. Wat mij betreft een aanrader.

Offline ikJaap

• Member
  • *
« Reply #7 on: 20 June 2015, 12:44:22 »
Hoe ontwikkelt de lak (of het gebrek aan lak) zich in de loop der tijd? Ik lees op een ander forum dat er al snel vlekken op ontstaan die niet weg te poetsen vallen. Nu zal dat een eigenschap van het product zijn, maar wordt ie daardoor mooier of lelijker?

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #8 on: 22 June 2015, 12:50:00 »
Je kan eens kijken naar de oudste messing saxofoons.
Die waren meestal niet gelakt en zijn vaak later in de vernis gegaan.
Maar er zijn ook ongelakte exemplaren van meer dan 100 jaar oud.
Of ze mooi zijn is een heel subjectieve zaak.

De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Laatbloeier

• Member
  • *
« Reply #9 on: 12 August 2015, 10:31:12 »
Hoe ontwikkelt de lak (of het gebrek aan lak) zich in de loop der tijd? Ik lees op een ander forum dat er al snel vlekken op ontstaan die niet weg te poetsen vallen. Nu zal dat een eigenschap van het product zijn, maar wordt ie daardoor mooier of lelijker?

Ik speel inmiddels een paar weken op een Trevor James Signature Custom Raw tenor en kan bevestigen dat vlekken onvermijdelijk zijn. De fabrikant heeft me wat adviezen gegeven over het verwijderen van dergelijke vlekken, o.a. met koperpoets, maar feit is dat de sax het uiterlijk dat je op de foto's ziet niet zal behouden.
Als je zoals ik gewend bent aan een gelakt of verzilverd instrument zou dit aspect van de Custom Raw je kunnen irriteren. Als mijn sax morgen gestolen wordt koop ik overmorgen een nieuwe Signature Custom, maar dan wel een Raw "XS" of een verzilverde uitvoering. of kies ik toch voor de P. Mauriat 66R, want die speelt ook heerlijk en lijkt z'n fraaie uiterlijk wel te behouden.
Afgezien van het uiterlijk blijkt de Signature Custom een heerlijke toeter te zijn: prima applicatuur, waanzinnige klank en goede intonatie. Wat wil een mens nog meer....

Offline ikJaap

• Member
  • *
« Reply #10 on: 13 August 2015, 23:20:51 »

Ik speel inmiddels een paar weken op een Trevor James Signature Custom Raw tenor en kan bevestigen dat vlekken onvermijdelijk zijn. De fabrikant heeft me wat adviezen gegeven over het verwijderen van dergelijke vlekken, o.a. met koperpoets, maar feit is dat de sax het uiterlijk dat je op de foto's ziet niet zal behouden.
Als je zoals ik gewend bent aan een gelakt of verzilverd instrument zou dit aspect van de Custom Raw je kunnen irriteren. Als mijn sax morgen gestolen wordt koop ik overmorgen een nieuwe Signature Custom, maar dan wel een Raw "XS" of een verzilverde uitvoering. of kies ik toch voor de P. Mauriat 66R, want die speelt ook heerlijk en lijkt z'n fraaie uiterlijk wel te behouden.
Afgezien van het uiterlijk blijkt de Signature Custom een heerlijke toeter te zijn: prima applicatuur, waanzinnige klank en goede intonatie. Wat wil een mens nog meer....
Hartelijk dank voor je antwoord!

Offline Partagas

• Newbie
  • *
« Reply #11 on: 22 September 2015, 07:15:28 »
Fantastische sax gewoon... Wat mij betreft haast vergelijkbaar met de MkVI  8)

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #12 on: 22 September 2015, 07:36:46 »
Fantastische sax gewoon... Wat mij betreft haast vergelijkbaar met de MkVI  8)

Zijn die er ook als trompet/cornet dan  ;D

Offline Partagas

• Newbie
  • *
« Reply #13 on: 22 September 2015, 10:47:28 »
Hahaha, nee dat niet.
Afgelopen zaterdag traden 'The Three Tenors' op tijdens het 'Herts Jazz Festival 2015'. Mornington Lockett speelde o.a. op de SC  8)