Author Topic: Getver....vakantie....  (Read 16971 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pieter

• Member
  • *
Getver....vakantie....
« on: 12 August 2012, 16:46:19 »
Nee, niet echt getver, maar wel een beetje jammer dat ik mijn toeters niet kan meenemen. Aan het eind van vorig seizoen kreeg ik alvast de muziek voor volgend jaar mee...
Canzonetta, Pierne
Sonate, Eccles
Concertstuck, dubois
Six barefoot dances, Lamb
Divertimento, boutry
En nog wat orkestwerk, solemnitas en à festive ouverture voor een concours
Enne, als jullie het niet verder vertellen.... Ik ben een beetje klarinet aan het spelen voor in een orkest waàr te weinig klarinetten inzitten....
oh ja, niet te vergeten..... Ik heb ook nog een kwartet....
Heel de vakantieperiode heb ik lekker gespeeld en sommige dingen staan al lekker in de grondverf. Het is dan toch zo vervelend als je er tussenuit moet.  Ook nu ik zomaar opeens de onweerstaanbare behoefte voel om me te wagen aan de Hot Sonate van Schulhoff.

Ik kom zelden iemand tegen die ook zo gelukkig kan worden van een berg nieuwe muziek...hoe is dat bij jullie? Als je je toeter mee kunt nemen op vakantie dan kun je doorspelen, natuurlijk, maar echt vakantie voor mij zou zijn wanner ik van 's ochtendsvroeg tot ' s avondslaat zou kunnen studeren aan de muziek die ik wil spelen....
Maar nee, vakantie betekent, gezellig dingen doen met anderen terwijl in je hoofd voortdurend dat stukje muziek klinkt wat je maar niet in je vingers kreeg. Nou ja, ik moet maar niet zeuren ( hoor ik vaak). Ik heb het goed, ik neem er nog maar een glaasje op en kijk alvast uit naar het komende seizoen.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Zoot

• Guest
Re: Getver....vakantie....
« Reply #1 on: 12 August 2012, 18:20:00 »
Quote from: "Pieter"
Nee, niet echt getver, maar wel een beetje jammer dat ik mijn toeters niet kan meenemen.

dat wordt een paar week lucht sax spelen dus,......   :lol:  de muziek mee op iPod en meespelen maar  :lol:
toch veel plezier, maak er wat van :lol:  :lol:  :lol:

Offline Penningh

• Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
« Reply #2 on: 12 August 2012, 21:04:19 »
Ik ben pas terug van vakantie.
Mijn toeters heb ik eigenlijk niet erg gemist.
Echter, toen ik weer thuis was ben ik, volgens mevrouw Penningh, gelijk doorgelopen naar mijn toeters en heb anderhalf tot twee zitten spelen.
Ik zal ze dan toch wel gemist hebben.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #3 on: 12 August 2012, 21:25:31 »
Quote from: "Penningh"
Ik ben pas terug van vakantie.
Mijn toeters heb ik eigenlijk niet erg gemist.
Echter, toen ik weer thuis was ben ik, volgens mevrouw Penningh, gelijk doorgelopen naar mijn toeters en heb anderhalf tot twee zitten spelen.
Ik zal ze dan toch wel gemist hebben.
Penningh

Hoe herkenbaar!!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline stef

• Member
  • *
« Reply #4 on: 14 August 2012, 11:00:24 »
Partituren meenemen in de koffer en aan de ontbijttafel eens rustig alle moeilijke passages lezen, ademhalingen plaatsen.
En daarna de moeilijke ritmische dingen opzeggen, meetikken, enz...
Als de rest aan het zonnen is of een boek aan het lezen is kan je ook je partituren lezen :)
Nadien thuiskomen van vakantie en spelen, dan merk je dat zo'n twee weken studie zonder saxofoon ook wonderen kan doen :)

zo hou ik het toch vol in de vakanties  :)
Selmer Performing Artist

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #5 on: 15 August 2012, 10:37:52 »
Ja, is een goed idee. Ik heb de Hot sonate meegenomen, die heb ik alleen klinkend dus die ga ik transponeren.
Verder is het echt afkicken, vooral wanneer je voor de vakantie juist heel veel gespeeld hebt.

Offline stef

• Member
  • *
« Reply #6 on: 16 August 2012, 23:00:14 »
hot sonate, leuk stuk, heb ik ook nog gespeeld. Vooral qua interpretatie een moeilijk stuk :)
Selmer Performing Artist

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #7 on: 17 August 2012, 10:01:44 »
Ja, ik ben nog maar net begonnen met luisteren. Als ik alleen al het verschil beluister tussen Arno bornkamp op cd, toen hij nog een stukje jonger was en hem nu op YouTube hoor, is al een wereld van verschil. Ik ben het nu aan het transponeren en gaandeweg ga ik steeds meer uitvoeringen beluisteren, dat is ook al heel erg leuk. Mijn programma voor volgend jaar zit al aardig vol en ik zal niet meer kunnen dan hier en daar een klein stukje hot sonate proberen te spelen. Ik ga aan boutry nog een hele kluif krijgen en dat wil ik gedaan hebben voor ik hier serieus aan begin.

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #8 on: 22 August 2012, 11:39:00 »
Inderdaad altijd een baaltijd qua muziekbeoefening...vakantietijd!

Had net voor de vakantie voor m'n verjaardag New Essential Repertoire (Nobuya Sugawa) gekregen en daar al wat mee zitten oefenen (Invisible, nog bedankt voor de tip, superleuk boek :D ). Op vakantie dus maar boek met cd meegenomen....en een paar theorieboeken van de HaFaBra-examens...en het boekje Maat en Ritme van F. van der Horst. Genoeg studiemateriaal dus...maar geen sax :( .

Laten we nu in de vakantie een puppy (Maltezer) voor ons dochtertje gehaald hebben, dus van studie in de vakantie is toch niet zoveel terchtgekomen  :-D .

Maar lekker weer aan de sax nu, al vergt die puppy wel heel veel tijd!
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #9 on: 22 August 2012, 11:50:09 »
Trouwens Pieter, klarinet???
Geeft dat geen problemen met de embouchure? Durf zelf eigenlijk m'n klarinet niet meer te pakken, maar ja ik ben qua embouchure-ontwikkeling op saxofoon ook nog steeds op één grote ondekkingsreis, en ben bang dat ik anders weer te veel ga knijpen.
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #10 on: 22 August 2012, 12:26:48 »
Nee, geen probleem. Er wordt ook goed op me gelet! Het probleem ligt hem meer in het feit dat ik het zonde van mijn saxtijd vind, klarinet is lang niet zon uitdaging als saxofoon.

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #11 on: 26 August 2012, 10:05:10 »
Ik had voor de vakantie zooooo het goede voornemen toch de sax te pakken omdat ik anders problemen met de embouchure verwacht en het is er zooooo niet van gekomen zucht.....Dus ik verwacht nog wel weer een hoop gepiep  :oops: . Ben vandaag toch kindloos, kan vandaag wel eens even beginnen. Gelukkig staan er nog geen grote projecten op stapel, alleen wat taptoes en die muziek ken ik vrij goed dus.

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #12 on: 31 August 2012, 14:49:34 »
Had idd even de sax weer gepakt en me verbaasd dat er toch nog weer gewoon geluid uit kwam, dat was vorig jaar na de vakantie wel anders!!!! Gewoon weer even lekker getoeterd dus.