Een heel groot mondstuk met een heel licht riet is een vreemde keuze. Het een werkt nl het ander tegen.
Koop gewoon een kleiner mondstuk en gebruik daar een zwaarder riet op. Wat voor soort muziek je ook speelt en wat voor klank je ook wilt horen, er hoort altijd een kern inhet geluid te zitten. Daar moet je dan ook de sax naar hebben, maar zeker wanneer je uit het hoge register blijft, moet dat mogelijk zijn.
Ik ben een beetje bang dat je je eigen geluid waar je aan gewend bent verward met het geluid zoals je zou willen klinken.
Ik ben het met Penningh en Stef eens dat je een voor jou goed werkend mondstuk kunt vinden wat het geluid kan produceren wat je wilt en dat je les moet nemen. De keuze die je nu maakt doet mij denken dat je het ene ongemak op wilt heffen door een ander. Dat werkt niet. Laat je eens goed adviseren en laat eens iemand goed naar je kijken, grote kans dat je verteld gaat worden dat er niet veel deugd, maar het lijkt me beterom en kans te krijgen het goed te gaan leren doen.
niets is zo erg als er van overtuigd zijn dat je het allemaal geweldig doet terwijl er achter je rug om heel andere dingen worden gezegd, toch. En misschien is er wel meer goed dan je denkt, maar zoek dan op zijn minst samen een goed mondstuk en riet uit.