Weet je wat het is Pieter, ik heb gewoon moeite met jouw elitaire standpunt. Jij kan kan kwaliteit of een een gebrek eraan herkennen, en anderen dus blijkbaar niet. Mensen hier op het forum die vinden dat ik een leuk geluid produceer, hebben het bij het verkeerde eind? Benjamin Herman die uit eigen beweging naar mij toe komt om te zeggen dat hij mijn geluid heel mooi vindt, snapt er niets van? Een compliment van Paul van Kemenade, ook van geen waarde?
Als het gaat om klankkleur, bestaat er niet zoiets als kwaliteit, het gaat dan om smaak. Is rood van een hogere kwaliteit dan geel? Voor iemand persoonlijk wel als hij dol is op rood, maar iemand anders heeft wellicht liever geel. Smaak dus.
Een dun geluid is misschien niet heel erg 'des saxofoons', maar als mensen het nou mooi vinden? Een hobo heeft een dun geluid, en dat mag dan wel omdat het een hobo is?
Natuurlijk zijn er kwaliteitsverschillen, maar die zitten in wat je met de kleuren doet.
Ik heb dertien jaar in Amsterdam gewoond, en daar met plezier in allerlei formaties en op jamsessies gespeeld. Wat ik kan heb ik in de praktijk geleerd, en ook al rammelt het nog aan alle kanten, ik weet welke richting ik op wil.
Wat mij betreft keuvelen jullie nog even verder hier, maar voor mij is het wel genoeg zo.
Mijn dank voor degenen met de wat 'gerichtere' adviezen.