Na lang denken dan vandaag toch de stap gezet.
Ik was al een tijdje een mooie bassaxofoon op het oog, het enigste probleem waar dat deze zich in Parijs bevond, nu vandaag toch de stap gezet en deze ochtend om half 8 in de auto gestapt en naar Parijs gereden naar een muziekwinkel genaamd saxmachine.
Na 4 uur rijden daar toegekomen en het instrument uitgetest, over het algemeen had de sax een goede intonatie, alleen de middel D was aan de hoge kant, maar het welke sax heeft dit niet... Het hoge register en Middenregister spraken mooi aan, alleen ondervond ik problemen in het lage register met name de lage B en lage Bes. Ook de reparateur hoorde dat dit niet goed zat en bood aan om tijdens zijn middagpauze hier eens naar te kijken. Toen de winkel om 14u terug openging testte ik de sax terug en was een groot deel van de problemen opgelost, alleen bleven de noten makkelijk overslaan. Om dit proberen op te lossen ben ik beginnen met experimenteren met mondstukken en na het juiste mondstuk gevonden te hebben waren alle problemen opgelost. Ik hoefde dan ook niet lang te twijfelen en nu heb ik thuis een heel mooie Mark VI bassaxofoon naast mij staan!