Main Menu

Hey, een tenor erbij

Started by tenorlinda, 07 October 2012, 22:16:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tenorlinda

Hallo allemaal,

Na een aantal keren rondneuzen op het forum liep ik tegen een "alleen voor leden" gedeelte. Ah, dan toch maar aanmelden.

Ik speel nu zo'n 7 jaar tenor. Wel op latere leeftijd begonnen (met mijn dochter) en dat viel nog niet mee. Blazen gaat lekker, maar die noten lezen...blijft lastig.

Ik speel nu in een big band en een coverbandje (1 a 2 optredens per jaar) niet veel, maar dat zorgt er meteen voor dat ik vaak nummers uit moet zoeken. Ik hoop hier e.e.a. te kunnen vinden en wellicht ook delen :)

CynthiaM

Hoi Linda
Welkom op dit forum.
Nummers uitzoeken kan inderdaad lastig zijn, vooral als je het in een andere toonsoort moet spelen.
Maar als het dan lukt geeft het extra voldoening.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Zoot

Quote from: "tenorlinda"maar die noten lezen...blijft lastig.

heb je dat e i n d e l i j k   een beetje onder de knie,... moeten ze nog op de tel, net ná de tel, d'r voor....
:-D

veel ♫♪ ToETerRRrrr PleZier ♪♪
welkom         hier            8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

drietenor

Hi Linda,

Goede keus tenor

8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

niesten

Quote from: "Zoot"

heb je dat e i n d e l i j k   een beetje onder de knie,... moeten ze nog op de tel, net ná de tel, d'r voor....

Hmm, en ik wil net van die note af :-( Alles wat op papier staat, lukt (al is het met een beetje (meer) oefenen) wel. Maar een improvisatie sol  :?

Ik ben overigens degene die voor onze band (Simply Live!, vnl. Funk&Soul, maar ook rock, pop. regea) de blazerspartijen uitschrijft. Ik zoek een midi file op internet (evt. betaald, zie zijn vaak stukken beter dan de gratis versies...). Daarmee is de basis al klaar :-)

Groeten,
Roger

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

SIBEE

Hey Tenor Linda,
Ik ben via via aan al the realbooks geraakt in een PDF.
Helpt al veel.
Alsook als je Finale zou kunnen aanschaffen dan kan je daarmee alles in alle toonarden overzetten.
Groetjes
SIBEE

javaou

Hallo Tenor: Linda, welkom in de leukste saxfamilie! En na de noten de kruizen en de mollen haha! :o
Jan

tenorlinda

wow, wat leuk al die reacties.

Ja, lekker er zomaar op los toeteren blijft het leukst, maar big band stukken zullen toch echt in de maat moeten. En dat valt niet mee, als je pas op latere leeftijd met muziek maken in aanraking komt.

Pas na het luisteren naar een nieuw nummer snap ik pas wat er op papier staat.  Maar als je dat dan eenmaal onder de knie hebt is er niets leukers meer.

En met al die programma's dat valt me nog niet mee. Ik heb voor de i-pad i real b gekocht, maar heb het idee dat veel hetzelfde klinkt.
Ligt dat nu aan mij, of ben je op een of andere manier verplicht om al die pakketten erbij aan te schaffen? Iemand ervaring?

Enfin, leuk forum

greetz Linda  8)

javaou

Geen ervaring: ik ben van de Horen, Lezen & Spelen generatie, vandaag begonnen in boek 3...
Jan

JR

Welkom Linda!

Het Realbooks-programma is wel ok, maar erg prijzig, vind ik . . .

Er zijn minder dure manieren om muziek  (mee) te maken
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

tenorlinda

Quote from: "niesten"
Quote from: "Zoot"

Hmm, en ik wil net van die note af :-( Alles wat op papier staat, lukt (al is het met een beetje (meer) oefenen) wel. Maar een improvisatie sol  :?

Ik ben overigens degene die voor onze band (Simply Live!, vnl. Funk&Soul, maar ook rock, pop. regea) de blazerspartijen uitschrijft. Ik zoek een midi file op internet (evt. betaald, zie zijn vaak stukken beter dan de gratis versies...). Daarmee is de basis al klaar :-)

Groeten,
Roger

Hey Roger,

Ik ga nu aan Bueno Sera uit de Hazes medley. Leuke tenorsolo. Maar als je een midifile hebt, wat doe je dan verder? In welk programma kan je daar wat mee? Ik ben niet zo technisch, dus wat tips zijn altijd welkom  :D

Groetjes

Linda

niesten

Hoi Linda,

Een midi hiervan kun je vinden op http://electrofresh.com/midi-16915-down ... rie_2.html

Je kunt deze inladen in een programma als Finale notepad, Myriad Harmony Assistence of Encore. Als je een midi inlaad in een van deze progs, dan converteren hun de midi codes in notenschrift. Wel zonder herhalingen, soms qua timing heel vreemd, etc, dus enige nabewerking is wel nodig voordat je een bruikbare partituur hebt (hangt ook af van de kwaliteit van de midi file).
Dan is het nog een kwestie van de benodigde partij extraheren en uitprinten (want je wilt geen fullscore partituur ;-)

Ik zal vanavond eens kijken of deze midi enigszins geschikt is om de solo op notenschrift te zetten. Als je me een pm stuurt met je email adres, dan zal ik je de geconverteerde partituur van de solo (in pdf) naar je toesturen.

Groeten,
Roger

Janneman

Buona Sera _ Oh Marie Andre Hazes
Zie ook andere post op dit forum
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901